2009-12-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halalslakt
Sådan klädsel riskerar dock att skrämma bort folk, bättre att se folklig ut om man ska ha större chans att plock sympatier hos vanliga svensson.

Ja. "Döda dom röda!" vinner sympatier hos vanliga svensson.
Citera
2009-12-04, 23:57
Medlem
Halalslakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allfadern
Ja. "Döda dom röda!" vinner sympatier hos vanliga svensson.
Inte för fem öre, det finns en anledning till att rörelsen är liten i sverige.
Citera
2009-12-05, 10:40
Medlem
Mellanbrors avatar
Vad tycker SMR om händelser likt lavaldomarna?
Citera
2009-12-05, 11:04
Bannlyst
Citat:
Det finns ett dokument som är väldigt exakt och beskriver i detalj vår viljeriktning, men mig veterligen ligger det inte ute till allmänhetens förfogande, än.

Får man fråga om anledningen att det ej är offentligt? Ni blir ju ofta kritiserade för att inte ha någon direkt plan för ert maktstyrande utan att ni alltid har fokuserat på vilka ni ska styra över. Det lär ju dra mer folk om folk faktiskt ser hur tanken ser ut.
Citera
2009-12-05, 16:12
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Får man fråga om anledningen att det ej är offentligt? Ni blir ju ofta kritiserade för att inte ha någon direkt plan för ert maktstyrande utan att ni alltid har fokuserat på vilka ni ska styra över. Det lär ju dra mer folk om folk faktiskt ser hur tanken ser ut.

det finns i allra högsta grad en tydligt tanke och ideologi, men nationalla organisationer är dåliga på att förmedla den.
Citera
2009-12-05, 22:07
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Det klassiska är ju "När vi har tagit makten så...". F ö är ju frågan om någon i rörelsen faktiskt vet vad deras taktik och mål är. Oavsett ledare, oavsett parti så säger de alla att det finns en plan. Huruvida det faktiskt finns en utstuderad strategi råder det visst tvivel om. Om planen nu finns och nu är så fantastisk - varför har den då inte tillämpats efter krigsslutet? Med tanke på hur rörelsen ser ut idag ser jag inget annat än A) Det finns ingen plan, B) Planen är uppenbarligen kass eftersom den uppenbarligen inte har fungerat efter alla dessa år.
Citera
2009-12-05, 22:23
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Det klassiska är ju "När vi har tagit makten så...". F ö är ju frågan om någon i rörelsen faktiskt vet vad deras taktik och mål är. Oavsett ledare, oavsett parti så säger de alla att det finns en plan. Huruvida det faktiskt finns en utstuderad strategi råder det visst tvivel om. Om planen nu finns och nu är så fantastisk - varför har den då inte tillämpats efter krigsslutet? Med tanke på hur rörelsen ser ut idag ser jag inget annat än A) Det finns ingen plan, B) Planen är uppenbarligen kass eftersom den uppenbarligen inte har fungerat efter alla dessa år.
Nu är det ju en avsevärd skillnad på att snickra ihop en teoretisk samhällsmodell och att få chansen att förverkliga den. Så att rörelsen inte kommit nån vart sen kriget är ju knappast relevant i detta fallet.

Men jag tycker också att det är underligt att man inte har någon officiell tanke på hur samhället skall organiseras politiskt.
Citera
2009-12-05, 23:00
Medlem
Obersturmfuhrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
Nu är det ju en avsevärd skillnad på att snickra ihop en teoretisk samhällsmodell och att få chansen att förverkliga den. Så att rörelsen inte kommit nån vart sen kriget är ju knappast relevant i detta fallet.

Men jag tycker också att det är underligt att man inte har någon officiell tanke på hur samhället skall organiseras politiskt.
Men det finns alltid en mer eller mindre magisk kanin i hatten som är så briljant, men som ingen får känna till, inte ens diverse organisationers medlemmar.
Citera
2009-12-05, 23:08
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obersturmfuhrer
Men det finns alltid en mer eller mindre magisk kanin i hatten som är så briljant, men som ingen får känna till, inte ens diverse organisationers medlemmar.
Jo om det finns en hemlig plan som skall leda till reell makt och politisk representation har den ju inte fungerat speciellt bra. Men var ju inte en sådan jag efterlyste utan en modell för den tänkta samhällsmodellen efter ett framtida maktövertagande.
Citera
2009-12-06, 20:51
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Konstig kritik, stödord använder så gott som alla. Då antar jag att du tyckte Holappas tal var bättre?

Alltså jag har ingen aning. Jag var inte där utan tittade bara på klippet och noterade att han som höll tal höll i ett rätt stort papper. Jag tyckte inte att det såg speciellt "snyggt" ut bara.
Citera
2009-12-07, 04:45
Medlem
Salarymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det finns ett dokument som är väldigt exakt och beskriver i detalj vår viljeriktning, men mig veterligen ligger det inte ute till allmänhetens förfogande, än.

Ar det inte smatt lojligt om man ritar upp detaljerade planer for hur man ska styra nationen nar man inte kan samla fler medlemmar for en styrkedemonstration an en pride festival i Karlstad och inte kan skrapa fram ynka 75,000kr for en oskyldigt domd medlem?
Citera
2009-12-07, 04:46
Medlem
Salarymans avatar
Var inte Soderman pa plats?

Att Lund haller sig borta ar ju normalt, men Soderman brukar ju vara pa plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in