2009-05-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj7764137
en fråga till D. Zachrisson.
Zachrisson kommer från det judiska namnet Zacharias, är du judiskt besläktad?
Den där måste du ha klurat länge på. Där satte du allt dit honom.
Citera
2009-05-11, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aj7764137
en fråga till D. Zachrisson.
Zachrisson kommer från det judiska namnet Zacharias, är du judiskt besläktad?

Ungefär lika judiskt besläktad som en Danielsson, Josefsson mm. kan jag tänka mig.
Citera
2009-05-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Det stod det var åtta personer. Jag tolkar dig som att du inte förnekar informationen om personer under 14 år, för du kan väl bara svara för dig själv?

Jo det gör jag, ingen där var under 14 år.
Citera
2009-05-11, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D. Zachrisson

Hur gamla var dem då?
Citera
2009-05-11, 23:13
Medlem
Citat:

Vi ändrar lite, 14-15 år?
Citera
2009-05-11, 23:26
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga! Kan man gå i högstadiet och aktivera sig i SMR eller har ni någon informell ålder då ni anser att man är lämplig att ansluta sig till organistionen?
Här i Norrland har det aldrig hänt att så pass unga sökt, men åldern för att antas som aktivist är och har alltid varit 16år. Dock kan man ansöka som stödmedlem när man är under 16år, och dessa får vara med på demonstrationer där man gjort en bedömning att det är säkert. Vilket det var i det här fallet.

/Micke
Citera
2009-05-11, 23:33
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Här i Norrland har det aldrig hänt att så pass unga sökt, men åldern för att antas som aktivist är och har alltid varit 16år. Dock kan man ansöka som stödmedlem när man är under 16år, och dessa får vara med på demonstrationer där man gjort en bedömning att det är säkert. Vilket det var i det här fallet.

/Micke

M.a.o. säger du att det var personer under 16 år med, eller?
Citera
2009-05-11, 23:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga! Kan man gå i högstadiet och aktivera sig i SMR eller har ni någon informell ålder då ni anser att man är lämplig att ansluta sig till organistionen?
Det har besvarats ovan.

/Micke
Citera
2009-05-11, 23:37
Medlem
hur kommer det sig då att det tidigare har stått 14 år som åldersgräns på hemsidan? sidan har ändrats för en tid sedan så jag kunde tyvärr inte länka..
Citera
2009-05-11, 23:39
Bannlyst
Enligt D är pojkarna inte under 14 år. Enligt Skillt är pojkarna under 16 år. Då är pojkarna alltså 14-15 år? Detta är bättre för att...?
Citera
2009-05-11, 23:40
Medlem
Citat:
Ungefär lika judiskt besläktad som en Danielsson, Josefsson mm. kan jag tänka mig.

du tror inte att du borde ha koll på det när du är med i en nazi organisation då?
Citera
2009-05-11, 23:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
oj då, det var allt en saftig bredsida som levererades mot Organisationen. hoppas att det blir seriösa svar.

eftersom du inte verkar ha mandat att svara på mina frågor ställer jag en ny. om man är en seriös organisation, varför har vi inte fått några offentliga uttalanden kring allvarliga frågor kring den senaste tidens händelser (i.e gävle-incidenten)? om det är en överdriven ickehändelse borde väl en dementi vara på sin plats i alla fall? vi kör en liten hypotetisk parallel; skulle vi inte förvänta oss en offentlig story ifall RF knivade AFA på en fest? hur kan en seriös politisk (O)rganisation tiga kring en så allvarlig händelse? är det fortfarande strange bedfellows håller käften som gäller?
´
Offentliga uttalanden görs när allmänheten har ett behov av att veta vad som hänt, och inte när nyfikna skvallerkärringar har ett behov. Vidare så nås informationen de som har ett behov av det oavsett offentliga uttalanden eller inte. Och här är du ett praktexempel på hur det fungerar, dvs du har inte ett behov av att få någon information och har därför inte informerats. Rätt enkelt eller hur?

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in