Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Men jag har fortfarande inte fått svar på min fråga! Kan man gå i högstadiet och aktivera sig i SMR eller har ni någon informell ålder då ni anser att man är lämplig att ansluta sig till organistionen?
Här i Norrland har det aldrig hänt att så pass unga sökt, men åldern för att antas som aktivist är och har alltid varit 16år. Dock kan man ansöka som stödmedlem när man är under 16år, och dessa får vara med på demonstrationer där man gjort en bedömning att det är säkert. Vilket det var i det här fallet.
/Micke