2009-09-24, 14:37
Medlem
evilones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Själva ersättningen är inte det viktiga i sammanhanget, men om jag inte missminner mig så kommer ersättningen att halveras mot för det vanliga, och detta pga Niklas tidigare historik.

/Micke

tydligen tycker JOTUN att det ar viktigt men sa tror JOTUN att Spellivinken Frost kommer att sitta lite till for att det ar roligt.

Nar jag vet att killar som JOTUN forsoker ta makten i Sverige sa kan jag somna varje kvall tryggt forvissad om att inget kommer att andra sig
Citera
2009-09-24, 14:45
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Själva ersättningen är inte det viktiga i sammanhanget, men om jag inte missminner mig så kommer ersättningen att halveras mot för det vanliga, och detta pga Niklas tidigare historik.

/Micke

Delvis..sen uppfyller Frost i princip alla rekvisit till nedsättning så det är
fullt möjligt att sätta ner ersättningen till noll kronor.

Nu är i och för sig Lambertz en ärans man som enligt min mening tar
rättvisa beslut mot bakgrund av fakta. Men i det här fallet är det ju
å andra sidan inte till Frosts fördel.
Citera
2009-09-24, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av evilone
tydligen tycker JOTUN att det ar viktigt men sa tror JOTUN att Spellivinken Frost kommer att sitta lite till for att det ar roligt.

Nar jag vet att killar som JOTUN forsoker ta makten i Sverige sa kan jag somna varje kvall tryggt forvissad om att inget kommer att andra sig

Risken för att SMR skulle kunna få igenom ett Machtübernahme är försvinnande liten. För det första är rörelsen slagen i spillror efter interna stridigheter. För det andra så gillar svenskarna inte att rösta på våldsbrottslingar som Frost, Jotun och Skillt.

Vad gäller Frost, så tror jag att vi kan sova lugnt. Om SMR - mot all förmodan - får ihop pengarna innan han ändå ska friges, så lär deras chanser att få till en resning vara mikroskopiska. Den enda som blir glad i denna process är en pengakåt advokat.
Citera
2009-09-24, 14:53
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Delvis..sen uppfyller Frost i princip alla rekvisit till nedsättning så det är
fullt möjligt att sätta ner ersättningen till noll kronor.

Nu är i och för sig Lambertz en ärans man som enligt min mening tar
rättvisa beslut mot bakgrund av fakta. Men i det här fallet är det ju
å andra sidan inte till Frosts fördel.
Den som lever får se, men som sagt den ekonomiska ersättningen är inte det viktiga här. Utan först och främst att Niklas friges och sedan att han får upprättelse som sista punkt kommer den ekonomiska biten.

/Micke
Citera
2009-09-24, 15:09
Bannlyst
När får vi reda på vilken advokat det är?
Citera
2009-09-24, 15:11
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Leif Silbersky, säkra källor.
(la till smiley så folk förstår skämt)
Senast redigerad av whu 2009-09-24 kl. 15:23.
Citera
2009-09-24, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whu
Leif Silbersky, säkra källor.

Hahaha... Så SMR skulle gå och anlita en judisk advokat?
Citera
2009-09-24, 16:28
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Kan höra med de som är ansvariga för den biten, har nog ett svar under dagen.

/Micke
Citera
2009-09-24, 23:43
Bannlyst
Citat:
Kan höra med de som är ansvariga för den biten, har nog ett svar under dagen.

/Micke

Nå? Vem är advokaten?
Citera
2009-09-25, 10:09
Medlem
McDonnells avatar
Jag tänker så bra när jag har plockat äpplen på landet.

Ålrajt, nu säger vi att Nicodemus Frost stiger ut ur sitt fängelse, upprättad, frikänd, vit som snö. Under ovationer från varje rättskännande människa i fosterlandet har hovrätten förkastat den felaktiga domen. Nicolai har fått ett fett skadestånd som sig bör.

Nu får han ju sina rättegångskostnader betalda. Vad gör ni då med de 75 papp ni har samlat in? Går pengarna tillbaka till donatorerna? Köper ni sättpotatis för slantarna? Eller 1000 patroner i kaliber 7,62 mm?
Citera
2009-09-25, 13:37
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Jag tänker så bra när jag har plockat äpplen på landet.

Ålrajt, nu säger vi att Nicodemus Frost stiger ut ur sitt fängelse, upprättad, frikänd, vit som snö. Under ovationer från varje rättskännande människa i fosterlandet har hovrätten förkastat den felaktiga domen. Nicolai har fått ett fett skadestånd som sig bör.

Nu får han ju sina rättegångskostnader betalda. Vad gör ni då med de 75 papp ni har samlat in? Går pengarna tillbaka till donatorerna? Köper ni sättpotatis för slantarna? Eller 1000 patroner i kaliber 7,62 mm?
Jag pratade med Pär Öberg om det där, och den enda vettiga lösningen är att de som vill, får sina pengar tillbaka. Men det är långt dit än.

/Micke
Citera
2009-09-25, 13:38
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Nå? Vem är advokaten?
Du får inte reda på advokaten, dock får du ett svar om när advokaten ska offentliggöras.

/Micke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in