2010-05-19, 21:47
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spjuit
Hur är det med komikerna Henrik Hjelt och Johan Glans då? Jag gissar på att dom är vänster, men hur pass?

Jag tycker snarare de framstår som rätt konservativa och utgör, om jag får gissa, ihop med David Batra och Michael Tornving, komikerskråets högerfalang.
Citera
2010-05-19, 22:33
Medlem
lever pensionärpartiet, Brynolf var väl deras partiledare istället för att vara professor i Efterlyst ?

Ja i vissa kommuner dom är i mitt tycke rätt likt SD.
Citera
2010-05-19, 23:07
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Belinda Olsson ger ett "vänsterintryck" i debatt. Svårt att avgöra vilket parti men man får väl gissa på att hon är sosse.

Hon skriver väl för AB? I sådana fall torde det vara givet att hon är sosse.
Citera
2010-05-19, 23:32
Medlem
Tror Henrik Hjelt berättade att han var moderat i en cafétidning!
Citera
2010-05-19, 23:45
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlsn
lever pensionärpartiet, Brynolf var väl deras partiledare istället för att vara professor i Efterlyst ?

Ja i vissa kommuner dom är i mitt tycke rätt likt SD.

du skulle citera mig ?
Citera
2010-05-20, 00:20
Medlem
LYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Jasså? Jag tycker han andas socialdemokrati.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K.-G._Bergstr%C3%B6m

Citat:
Bergström har tidigare varit partipolitiskt engagerad: mellan 1973 och 1975 var han ledamot av Kalix kommunfullmäktige för moderaterna [3] och 1975 var han ombud på moderaternas partistämma [4].

Men visst kan han ha ändrat sig sedan dess.
Citera
2010-05-20, 13:00
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LYNWA
http://sv.wikipedia.org/wiki/K.-G._Bergstr%C3%B6m

Men visst kan han ha ändrat sig sedan dess.

Väldigt förvånad. Han känns som en über-sosse!
Citera
2010-05-20, 17:08
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Jag tycker snarare de framstår som rätt konservativa och utgör, om jag får gissa, ihop med David Batra och Michael Tornving, komikerskråets högerfalang.

Hjelt och Tornving är gamla militärer och den absoluta majoriteten av militärer (och även poliser) är höger. Har även fått det intrycket av dem. Glans och Batra är lite svårare, men det är mycket möjligt att de också är höger.
Citera
2010-05-20, 19:58
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Hjelt och Tornving är gamla militärer och den absoluta majoriteten av militärer (och även poliser) är höger. Har även fått det intrycket av dem. Glans och Batra är lite svårare, men det är mycket möjligt att de också är höger.

Kände faktiskt inte till att även Hjelt är reservofficer men att någon fått för sig att han politiskt står långt till vänster är ju bara direkt underligt. Tornving och Hjelt är garanterat moderater, kanske inte helt avogt inställda till Sverigedemokraterna, i yttersta hemlighet d.v.s.

Johan Glans är en liten schacknörd ifrån Eslöv och jag ger mig fan på att David Batra i själva verket är hans enäggstvilling som utsatts för ett synnerligen grymt vetenskapligt experiment i de mörka källarhålorna på Lunds universitet, allt talar för detta. Det faktum att Batra graviterar i riktning kvinnliga moderatpolitiker säger förmodligen en hel del om hans personliga värderingar och jag tror Glans är av samma skrot och korn.

Henrik "Kapten Stofil" Dorsin torde väl förresten även han rösta på det "blå partiet" om vi nu skall avhandla alla komiker på högerkanten.
Citera
2010-05-20, 20:40
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Gissar på att Vilks gör det också.

Betvivlar det, tror Vilks är anarkistisk i grunden, snarare vänster än höger och det gagnar för övrigt varken honom eller sverigedemokraterna att du spekulerar i detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Ge det 5 år så tror jag nog att det kommer ploppa fram mer än en kändis som är SD:are.

Etablerar sig SD i riksdagen och långsamt, långsamt blir en del av vardagen så..ja.

Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Belinda Olsson ger ett "vänsterintryck" i debatt. Svårt att avgöra vilket parti men man får väl gissa på att hon är sosse.

Ja, gissa du på men om hon ger ett "vänsterintryck" och är uttalad feminist finns det nog bättre alternativ än just att hon är gråsosse. Inget är mer uppenbart än att Belinda röstar på Feministiskt Initiativ.
Citera
2010-05-21, 23:35
Medlem
Herr Norrlands avatar
Någon som är med på att skicka blommor till första (vettiga) kändisen som "går ut" som sverigedemokrat?
Citera
2010-05-25, 19:10
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland

KRISTDEMOKRATERNA
Sanna Nielsen (uppträtt på deras valturné)

Att Artister spelar på partiers publika evenemang ska man inte lägga för stor vikt vid, men Sanna är definitivt borgerlig. Hon var medlem i Moderata Ungdomsförbundet i Skåne när hon var ung.

Andra fd muf-medlemmar är Måns Selmerlöf, Magnus Uggla, Marie Serneholt, Victoria Silverstedt och enligt uppgift Tomas Di Leva av alla människor

Sen skrev Magnus Betnér i sin blogg att han röstade på Christofer Fjellner (M) i Europaparlamentsvalet.
Senast redigerad av fum 2010-05-25 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in