Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Hjelt och Tornving är gamla militärer och den absoluta majoriteten av militärer (och även poliser) är höger. Har även fått det intrycket av dem. Glans och Batra är lite svårare, men det är mycket möjligt att de också är höger.
Kände faktiskt inte till att även Hjelt är reservofficer men att någon fått för sig att han politiskt står långt till vänster är ju bara direkt underligt. Tornving och Hjelt är garanterat moderater, kanske inte helt avogt inställda till Sverigedemokraterna, i yttersta hemlighet d.v.s.
Johan Glans är en liten schacknörd ifrån Eslöv och jag ger mig fan på att David Batra i själva verket är hans enäggstvilling som utsatts för ett synnerligen grymt vetenskapligt experiment i de mörka källarhålorna på Lunds universitet, allt talar för detta. Det faktum att Batra graviterar i riktning kvinnliga moderatpolitiker säger förmodligen en hel del om hans personliga värderingar och jag tror Glans är av samma skrot och korn.
Henrik "Kapten Stofil" Dorsin torde väl förresten även han rösta på det "blå partiet" om vi nu skall avhandla alla komiker på högerkanten.