2010-09-13, 17:41
Medlem
HH74s avatar
Schulman är ju sosse. Dock kan det bara vara lögn eller opportunism för att passa in på Aftonhoran. Samme man har sagt att alla som blev av med jobbet under finanskrisen var 'medelmåttor'. Solidaritet, eh?
Citera
2010-09-13, 17:59
Medlem
OBERIUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HH74
Schulman är ju sosse. Dock kan det bara vara lögn eller opportunism för att passa in på Aftonhoran. Samme man har sagt att alla som blev av med jobbet under finanskrisen var 'medelmåttor'. Solidaritet, eh?

Tror Schulman säger en hel del saker enbart för att provocera. Är det inte så han blev känd från första början?
Citera
2010-09-13, 18:02
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HH74

Tyvärr är AB ingen "sosseblaska" längre (sen rätt många år), vilket märks på innehållet. Kampanjen mot Sahlin har ju inte varit nådig. Antingen har du inte läst AB eller är så är du så dum att du inte fattar vad du läser. Däremot är personalen på ledarsida + kultursidor tillsatt av LO. Majoritetsägaren (91%) av AB är norska Schibsted (som också äger SvD); LO äger resterande 9%.
Citera
2010-09-13, 18:21
Medlem
Har tidningen hemma och det var väl inga större överraskningar...jo, Tina Nordlund röstar tydligen Enhet. Att sedan aftonbladet intervjuar Lili & Sussi (mp), Sven Wollter (Kommunistiska Partiet) och Jockiboi (mp) antar jag har med att göra att dom inte fick och 101 kändisar.
Thorsten Flinck röstar V, han föll i mina ögon.
Citera
2010-09-13, 19:06
Medlem
johnny_viciouss avatar
ot raderat.

//Mod
Citera
2010-09-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Hmm, någonting är faktiskt skumt här. Jag hittade detta på aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7341673.ab

Jag hade alltså fel, hon röstar tydligen inte på centern. Fast det där med "röd ut i fingerspetsarna" verkar ju lite apart. Någon som vet vad Linda Bengtzing egentligen röstar på?
Moderaterna. Hon skrev det själv någonstans (antagligen på Expressen) när detta var aktuellt.
Citera
2010-09-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OBERIU
Tack. Som vanligt intressant att läsa hur människor resonerar när de ska rösta. Och som vanligt utgår de som röstar höger mycket från vad som är bäst för dem själva. ''De tillvaratar de intressen jag har som egenföretagare''. ''Jag tycker inte jag gör något annat än betalar skatt''.
Lika intressant är det att det nästan uteslutande är bimbos och bögar som röstar MP med motiveringar i stil med: "Utan miljön är vi ingenting!".
Citera
2010-09-13, 21:27
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorre
Lika intressant att det nästan bara är bimbos och bögar som röstar MP med motiveringar i stil med: "Utan miljön är vi ingenting!".

Priset tar dock "kungarna av Tylösand"-killen som röstade mp eftersom de ville bygga höghastighetståg. Stackaren var flygrädd.
Citera
2010-09-13, 21:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Priset tar dock "kungarna av Tylösand"-killen som röstade mp eftersom de ville bygga höghastighetståg. Stackaren var flygrädd.

Den normalaste motiveringen enligt mig.
Citera
2010-09-13, 21:39
Medlem
alltarallasfels avatar
Andra kändisar som uttalar sig i SVD.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...er_5314125.svd
Citera
2010-09-13, 21:42
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarven
Stefan Holm är troligen socialdemokrat: http://www.expressen.se/nyheter/val2...r-ministerjobb

Inte bara troligen; han gick ut med det i Aftonbladets lista.
Citera
2010-09-13, 21:51
Medlem
Smutzs avatar
Jag är mest nyfiken på vilka de ringde som vägrade svara. Har man ambitionen att vara allmänt omtyckt går man väl inte och outar sig politiskt? Jag ser framför mig hur någon stackars praktikant ringer till irriterade "kändisar" flera veckor i streck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in