2019-09-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
Två personer som blivit väldigt SD-mässiga i sin retorik senaste tiden är Leif Boork och Björn Ranelid.

Ranelid gick väl till attack mot SD för några år sedan. Han känns lite vänster.

Ulf Brunnberg känns mer SD-vänlig. Fast har aldrig hört honom kommentera SD. Men han är ju icke-PK så det räcker...

Paow har tonat ned sitt SD-stöd efter all förföljelse hon fått utstå. Men tror nog att hon alltjämt röstar på dem. Har man en gång tatt detta stora steg, så är man stark.
Citera
2019-09-17, 17:31
Medlem
Dom sk kändisar som behöver statlig ersättning röstar nog på "Såssarna"..
Dom sk kändisar som lever i verkligheten röstar nog,med hjärtat......
Citera
2019-09-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Får den människan rösta? Jag tror på allvar att han är efterbliven. Varje gång han dyker upp på TV så låter han som om han har något medfött. Fast det kanske bara är show, vad vet jag?

Kungen röstar ju inte, men hur är det med övriga familjen. Röstar verkligen inte t.ex. Carl-Philip eller prinsessan Sibylla?

Skulle jag se prinsessan Sibylla i en vallokal blev jag ordentligt chockad, eftersom hon avled 1972...

Alla i kungahuset som är myndiga har rösträtt, men de utnyttjar inte den av tradition.

Prins Bertil stod nog långt åt höger. Bert Karlsson har berättat, som någon i tråden skrev, att Prinsen en gång sa till Karlsson: jag håller på er! Dessutom avslöjade Ulla Lindström i sina memoarer att prins Bertil en gång sagt till henne: ”Alla dessa biltjuvar och odågor skulle ha ett rejält kok stryk, då de ställer till det för hederligt folk”. Ulla Lindström höll nog inte med. Men nog var gode Berra riktigt konservativ i sina åsikter!
Citera
2019-09-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Dom sk kändisar som behöver statlig ersättning röstar nog på "Såssarna"..
Dom sk kändisar som lever i verkligheten röstar nog,med hjärtat......

Ligger mycket i det!
Citera
2019-09-17, 18:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Ranelid gick väl till attack mot SD för några år sedan. Han känns lite vänster.

Ulf Brunnberg känns mer SD-vänlig. Fast har aldrig hört honom kommentera SD. Men han är ju icke-PK så det räcker...

Paow har tonat ned sitt SD-stöd efter all förföljelse hon fått utstå. Men tror nog att hon alltjämt röstar på dem. Har man en gång tatt detta stora steg, så är man stark.

Tror inte ett dugg på att Ranelid skulle vara vänster. Kulturkonservativ och kristen, han känns mer som en kristemokrat (mer åt Alf Svensson-hållet än Ebba Busch Thor-hållet, dock), fast kanske lite mer tolerant mot homosexuella till exempel (kärrrlek är ju trots allt kärrrlek). Möjligtvis är han lite sossig också, på ett sådär mysigt folkhemskt sätt. Någon slags pro-religiös människovän är han dock helt säkert, men det kan man ju vara oavsett politisk inriktning. Jag tror nog den gode Ranelid anser sig stå över futtigheter som partipolitik (utom när han rasar mot något parti eller någon politiker förstås), jag undrar om han ens röstar.

Ulf Brunnberg har varit aktiv i Lidingöpartiet, som väl är ett sådant där populistiskt missnöjesparti som finns i de flesta (?) kommuner. Sådana partier brukar vara ganska lika SD (och det finns säkert en del väljarutbyte partierna emellan) i många frågor, men med lite mer nedtonad invandringspolitik, om det ens finns någon sådan. Uffe är även medlem i Skattebetalarnas förening, och det ger ju moderat-vibbar.
Citera
2021-03-09, 19:07
Medlem
KingKristerssons avatar
Matgeek, en känd youtuber, är moderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in