2008-12-11, 21:48
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Hmm okej. Men vad är det egentligen som avgör om man är psykist stabil? Lite svårt att mäta sånt imo.

Svårt att amatörmässigt bedöma sådant över Internet. Bra jämförelser är hur du hanterar andra droger (inklusive alkohol) under rus. Du känner dig själv mycket bättre än vad jag gör och någonsin kommer att göra men sunt förnuft bör du ha med i bagaget konstant.
Citera
2008-12-11, 22:45
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Svårt att amatörmässigt bedöma sådant över Internet. Bra jämförelser är hur du hanterar andra droger (inklusive alkohol) under rus. Du känner dig själv mycket bättre än vad jag gör och någonsin kommer att göra men sunt förnuft bör du ha med i bagaget konstant.

Okej det har jag inte tänkt på. Men jo jag antar väl att jag hanterar mig schysst under ett rus. Har ju prövat syra, dxm och svamp förrut utan några större problem. Det är bara uppgången som är så jäkla svår att hantera (nervös över hur det ska gå, men det hör ju till? ).
Citera
2008-12-11, 22:51
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Okej det har jag inte tänkt på. Men jo jag antar väl att jag hanterar mig schysst under ett rus. Har ju prövat syra, dxm och svamp förrut utan några större problem. Det är bara uppgången som är så jäkla svår att hantera (nervös över hur det ska gå, men det hör ju till? ).

Fan, jag tycker att det är en ganska tung onset på just 2c-B. Man ligger och fryser och vrider sig i soffan och man vet inte riktigt vad man har gett sig in på. All sensorisk input känns påträngande och störig. Sen, helt plötsligt, så kommer värmen och glädjen, som en smäll från ingenstans och man blir så lättad att man inte vet vart man ska ta vägen.

Sådan brukar min onset vara i varje fall. En liten parentes här, är att jag enbart tar drogen oralt.
Citera
2008-12-11, 23:13
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
Fan, jag tycker att det är en ganska tung onset på just 2c-B. Man ligger och fryser och vrider sig i soffan och man vet inte riktigt vad man har gett sig in på. All sensorisk input känns påträngande och störig. Sen, helt plötsligt, så kommer värmen och glädjen, som en smäll från ingenstans och man blir så lättad att man inte vet vart man ska ta vägen.

Sådan brukar min onset vara i varje fall. En liten parentes här, är att jag enbart tar drogen oralt.

Mer påträngande än dxm? Upplevde dxm's onset som RIKTIGT JOBBIG! Typ kallsvettades medans man tappade fokus hela tiden. Sen detdär jävla kliandet i bakskallen (inne i huvet).
Citera
2008-12-11, 23:15
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Det finns en möjlighet att du snear. Du kan förmodligen snea på livet själv utan att ha intagit någon form av substans. Är du osäker och kan inte släppa tanken att "tänk om jag snear" är det säkrast om du hellre låter bli. Jag menar, att dina tankar kretsar kring "tänk om jag snear" leder till en tankeloop som möjligen kan resultera i en snedtändning. När jag intagit 2C-b oralt har jag inte kunnat inse att det är möjligt att snea på just denna substans men man vet aldrig. Som sagt, är du orolig bör du nog helst låta bli.

mycket bra sagt,
håller med dig till 100% på den punkten.
jag snear själv väldigt lätt då jag inte kan släppa just dem sortens tankar.
Citera
2008-12-11, 23:16
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Mer påträngande än dxm? Upplevde dxm's onset som RIKTIGT JOBBIG! Typ kallsvettades medans man tappade fokus hela tiden. Sen detdär jävla kliandet i bakskallen (inne i huvet).

jag tycker att när 2cb slår på så är det som en käftsmäll rakt i fejset
fast det är iofs bara när man snortat.

tycker onseten är ganska trevlig vid oralt intag
Citera
2008-12-11, 23:17
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
jag tycker att när 2cb slår på så är det som en käftsmäll rakt i fejset
fast det är iofs bara när man snortat.

tycker onseten är ganska trevlig vid oralt intag

Hur upplever du onseten? Vill gärna veta av hur andra upplever den!
Citera
2008-12-11, 23:34
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:

Äh, den enda onset som DXM har, är ju lite yrsel och ett lättare illamående. Man är ju i varje fall glad.

2c-B tycker jag som sagt är lite jobbigt dock. Nästa gång jag tar det, ska jag nog ligga nyduschad i sängen med ett varmt täcke.
Citera
2008-12-11, 23:38
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
Äh, den enda onset som DXM har, är ju lite yrsel och ett lättare illamående. Man är ju i varje fall glad.

2c-B tycker jag som sagt är lite jobbigt dock. Nästa gång jag tar det, ska jag nog ligga nyduschad i sängen med ett varmt täcke.

Jo det lät ju mysigt, detdär med täcket!

Många, vad jag har förstått, sitter oftast i en soffa och väntar in det. Själv så vill jag alltid upp och röra på mig. Nervositeten minskas markant när man går runt.
Citera
2008-12-12, 15:59
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Jo det lät ju mysigt, detdär med täcket!

Många, vad jag har förstått, sitter oftast i en soffa och väntar in det. Själv så vill jag alltid upp och röra på mig. Nervositeten minskas markant när man går runt.

aah jag brukar ofta gå runt när jag slängt i mig 2cb.
typ om man är ute kanske å går en sväng.
jag kan inte bara sitta å invänta ruset.

svårt att förklara de där med hur jag upplever onseten på oralt intag men typ jag märker inte när det händer.. det kryper sig liksom inte på en som många andra droger gör där man kan känna hur det kommer på starkare och starkare.

utan ena stunden så är man inte trippad och sen så vips så är man helt plötsligt skit trippad och har färger överallt. hur trevligt som helst.
får ingen direkt bodyload heller.
Citera
2008-12-12, 16:17
Medlem
Harikiriis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
aah jag brukar ofta gå runt när jag slängt i mig 2cb.
typ om man är ute kanske å går en sväng.
jag kan inte bara sitta å invänta ruset.

svårt att förklara de där med hur jag upplever onseten på oralt intag men typ jag märker inte när det händer.. det kryper sig liksom inte på en som många andra droger gör där man kan känna hur det kommer på starkare och starkare.

utan ena stunden så är man inte trippad och sen så vips så är man helt plötsligt skit trippad och har färger överallt. hur trevligt som helst.
får ingen direkt bodyload heller.

Aha. Tänkte dela upp doseringen. Lite mer än en halv kapsel för att känna efter lite om det känns bra. Om det gör det så ploppar man resten. Debut nämligen, better safe than sorry.
Citera
2008-12-12, 19:01
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurnedBRain
jag tycker att nethyl2cb var bättre än bara 2cb iofs hade jag vari vaken 3 dygn när jag tog 2cb och rökt en massa weed men ändå tycker bara det borde göra grejjen lite roligare blev lite besviken faktist nethyl var fetare
Du får prova 30 mg i snoken nästa gång.
Senast redigerad av Supersonic_Fly 2008-12-12 kl. 19:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in