2008-11-08, 13:40
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Att blanda serotoninutlösare (t.ex. mdma) med dopaminutlösare (t.ex. tjack) är inte så smart eftersom det kan leda till Serotonergt syndrom :/

Kan det? Källa på det, tack.

Serotonergt syndrom orsakas av för mycket serotonin i hjärnan, t.ex av att ta något som hämmar återupptaget av serotonin. Genom att samtidigt ta något som frigör serotonin med en återupptagshämmare ökar riskerna enormt, men att ta droger/blanda droger som frigör både serotonin och dopamin är mig vetligt inte något som ökar risken(nämnvärt) för serotonergt syndrom.

Däremot kan det vara skadligt eftersom dopamin tar sig in i axon(erna?) för serotonin, där det oxiderar och därmed skadar axonen.
Citera
2008-11-08, 14:05
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Jag har samma problem som du.

Okej, vad gör du under ditt rus då?
Räcker 20 mg för dig?
Jag tycker att så "lite" som 15mg räcker när man ska snorta men jag föredrar ändå att svälja kapsel/bomben på 30mg.
Några låtar som jag tycker är sköna att lyssna på är
Atb - Don't stop
The Animals - House of rising sun
Infected Mushrooms - Heavyweight
Neil Young - Heart of gold
Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the sand
Depeche Mode - Enjoy the silence

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Kan det? Källa på det, tack.

Serotonergt syndrom orsakas av för mycket serotonin i hjärnan, t.ex av att ta något som hämmar återupptaget av serotonin. Genom att samtidigt ta något som frigör serotonin med en återupptagshämmare ökar riskerna enormt, men att ta droger/blanda droger som frigör både serotonin och dopamin är mig vetligt inte något som ökar risken(nämnvärt) för serotonergt syndrom.

Däremot kan det vara skadligt eftersom dopamin tar sig in i axon(erna?) för serotonin, där det oxiderar och därmed skadar axonen.
Det kanske var något annat syndrom jag tänkte på isf. När dopamin- och serotoninförråden ska fyllas på igen så åker de in i fel förråd, som du skrev i sista stycket..
Senast redigerad av hesten303 2008-11-08 kl. 14:12.
Citera
2008-11-08, 15:17
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Jag tycker att så "lite" som 15mg räcker när man ska snorta men jag föredrar ändå att svälja kapsel/bomben på 30mg.
Några låtar som jag tycker är sköna att lyssna på är
Atb - Don't stop
The Animals - House of rising sun
Infected Mushrooms - Heavyweight
Neil Young - Heart of gold
Neil Young & Crazy Horse - Cowgirl in the sand
Depeche Mode - Enjoy the silence

Tack för tipsen
House of the rising sun vet jag redan nu är en bra låt, dom andra får jag ta och ladda ner. =)
Kan man kombinera snort/bomb på 2c-b för maximal effekt och hur mkt av varje ska man i så fall ta? (Om man tar det samtidigt).

Har du tips på nåt annat man kan göra om man är ensam under ruset än att lyssna på musik?
Funkar promenad, se på film, MSN, ringa vänner? Vad föredrar du?
Citera
2008-11-08, 15:46
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Tack för tipsen
House of the rising sun vet jag redan nu är en bra låt, dom andra får jag ta och ladda ner. =)
Kan man kombinera snort/bomb på 2c-b för maximal effekt och hur mkt av varje ska man i så fall ta? (Om man tar det samtidigt).

Har du tips på nåt annat man kan göra om man är ensam under ruset än att lyssna på musik?
Såhär var det för mig:
Promenad utomhus - Det var skönt med frisk luft, natthimlen och försöka kordinera rörelserna men det visuella försvann när jag var i rörelse.
Se på film - Jag svalde 30mg innan jag satte på en film, märkte inte av effekterna under filmen men det blev roligt efteråt
MSN - Allt som innehåller att försöka styra små rörelser var roligt, Tower defence var omöjligt att klara
Tv spel - Omöjligt att spela men skit roligt att försöka!
Under de flesta tripparna har jag legat i en säng/soffa och kollat på tapeter, tavlor och mina kompisar eller så har jag tittat på buskar och träd som svajjar så fint
För mig har det visuella alltid försvunnit när jag börjar röra på mig (t.ex. utomhus promenad), därför lägger jag mig ner o försvinner istället

Av mina egna erfarenheter så ger <15mg oralt inte så mycket effekt, hellre att du som första tripp snortat 15mg eller sväljer 30mg för att några gånger efter (som jag gjorde) ta 30mg i magen och 15mg i näsan och få en oförglömlig resa. Men börja lågt så att du vet hur du reagerar på det och så, för även om 2cb är bland de "lättare" psykadeliska prepareten så kan du ändå snea..
Hoppas du fick svar på dina frågor
Citera
2008-11-08, 15:57
Bannlyst
Citat:
Tack för tipsen

Man kan både bomba och snorta, har aldrig gjort det själv men skulle tippa på att det bästa är om man börjar med en bomb på 30mg och snortar typ 15mg när man vill förlänga ruset. Att ta det samtidigt vet jag inte om det är så stor mening med utan kan lika gärna snorta två gången istället, men nån med mer erfarenhet får gärna rätta mig.

Efter fem minuter så började det smyga sig på och efter jag spytt, dvs. ca 15min, så hade jag fått full effekt.

Musik är nästan ett måste iaf då det kan hjälpa mot obehagskänslor, men tv eller dator kan du glömma eftersom du kommer inte kunna se nånting ändå pga. alla OEV's. Att ha nån att prata med kan vara en bra idée, kan bli lite ensamt annars. Men det är inte ens säkert att du kommer vilja prata, t.ex. när jag tog 30mg oralt första gången så låg jag mest i soffan med solen rakt mot mig och kände mig som en solgud och andra människor var inte värda att få prata med mig. Måste nog säga att det för mig är en väldigt egoistisk drog
Citera
2008-11-13, 01:40
Medlem
FroXies avatar
Next level? Funderar på att köra på 60mg rövpanna i helgen. Lär ju smälla på rätt bra utan tolerans? Bara kört 30mg i rumpingen innan

Körde 60mg oralt sist.
Citera
2008-11-13, 11:35
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Man kan både bomba och snorta, har aldrig gjort det själv men skulle tippa på att det bästa är om man börjar med en bomb på 30mg och snortar typ 15mg när man vill förlänga ruset. Att ta det samtidigt vet jag inte om det är så stor mening med utan kan lika gärna snorta två gången istället, men nån med mer erfarenhet får gärna rätta mig.

Efter fem minuter så började det smyga sig på och efter jag spytt, dvs. ca 15min, så hade jag fått full effekt.

Musik är nästan ett måste iaf då det kan hjälpa mot obehagskänslor, men tv eller dator kan du glömma eftersom du kommer inte kunna se nånting ändå pga. alla OEV's. Att ha nån att prata med kan vara en bra idée, kan bli lite ensamt annars. Men det är inte ens säkert att du kommer vilja prata, t.ex. när jag tog 30mg oralt första gången så låg jag mest i soffan med solen rakt mot mig och kände mig som en solgud och andra människor var inte värda att få prata med mig. Måste nog säga att det för mig är en väldigt egoistisk drog

Håller med om det där med solgud och att det är en egoistisk drog. Jag som är ganska oegocentrisk i vanliga fall blir en stöddig, jobbig jävel på nexus. Kan tänka mig hur dåligt den kan påverka människor som ifrån början är egostörda.
Citera
2008-11-13, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Håller med om det där med solgud och att det är en egoistisk drog. Jag som är ganska oegocentrisk i vanliga fall blir en stöddig, jobbig jävel på nexus. Kan tänka mig hur dåligt den kan påverka människor som ifrån början är egostörda.

Jag är, eller tycker iaf själv att jag är, oegocentrisk av mig i nyktert tillstånd, men på 2c-b så kan jag nog bli lite rädd för mig själv för jag gränsar nästan åt psykopathållet. Och för att inte tala om hur sjukt kåt man blir också, gud nåde den tjej som kommer i närheten av mig när jag är hög på 2c-b
Citera
2008-11-13, 15:09
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Jag är, eller tycker iaf själv att jag är, oegocentrisk av mig i nyktert tillstånd, men på 2c-b så kan jag nog bli lite rädd för mig själv för jag gränsar nästan åt psykopathållet. Och för att inte tala om hur sjukt kåt man blir också, gud nåde den tjej som kommer i närheten av mig när jag är hög på 2c-b

haha jag är fan likadan.
Hade klämt 60mg 2cb en gång för något år sen, var med ett par brudar.
Kunde inte hålla händerna borta från dem
blev helt så pushig och är inte alls så i nyktert tillstånd.
Det är som man blev motsatsen.
Citera
2008-11-13, 18:42
Bannlyst
Någon vänlig själ som vill skicka ett PM? Har varit borta från denna marknad sedan BM3 blev klassat, så jag har inget koll på var jag kan beställa. Helst en pålitlig och billig sida.

Edit; eller vänta nu, är jag inne i fel tråd? Jag menar den 2C-B som inte är klassad.
Senast redigerad av Lustgasad 2008-11-13 kl. 18:44.
Citera
2008-11-14, 02:53
Medlem
Supersonic_Flys avatar
Tillbaka till ground zero nu efter första gången på 2c-b och första gången jag provar på en substans i kategorin hallucinogen. Jag har ju läst flera rapporter på hallucinogener och vad som menas med "visuellt" och fått mig en föreställning hur det kan vara men att uppleva det själv sammanfattar jag med: wow. Denna drogen är helt underbar.. Dock så var det riktigt obehagligt när det slog på och jag njöt inte av visualens i början av trippen vilket inte är så konstigt. Det är rätt skrämmande när allt plötsligt(helt sjukt ingen upcome alls, det säger bara pang) rör på sig och ändrar färger. Så var beredda på att det kan vara otrevligt så ni inte tappar huvudet i början ni som ska testa detta som första hallucinogen..
Senast redigerad av Supersonic_Fly 2008-11-14 kl. 02:56.
Citera
2008-11-14, 12:43
Medlem
Jocke_cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonic_Fly
Tillbaka till ground zero nu efter första gången på 2c-b och första gången jag provar på en substans i kategorin hallucinogen. Jag har ju läst flera rapporter på hallucinogener och vad som menas med "visuellt" och fått mig en föreställning hur det kan vara men att uppleva det själv sammanfattar jag med: wow. Denna drogen är helt underbar.. Dock så var det riktigt obehagligt när det slog på och jag njöt inte av visualens i början av trippen vilket inte är så konstigt. Det är rätt skrämmande när allt plötsligt(helt sjukt ingen upcome alls, det säger bara pang) rör på sig och ändrar färger. Så var beredda på att det kan vara otrevligt så ni inte tappar huvudet i början ni som ska testa detta som första hallucinogen..

Hehe jo, min första gång på 2c-b var 30 mg nasalt, och det slog på som fan kan jag säga. Slutade med att jag fick spy ett antal gånger några minuter efter intag.

Hur mycket tog du och hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in