Jag & 2 polare testade N-ethyl-2cb för ett tag sedan.
För mig personligen var det första gången, varav den ena polarn hade provat både DXM, 2-CE, dragonfly, svamp & LSD innan, så han var van vid halluciogena. Den andra polaren hade kört 2-cb & dojj så han var inte heller helt ovetandes om vad han kunde få uppleva.
Alla tog en varsin nasal tripp på ~30 mg var och snortade i oss. Jävlar vad det brände i snoken!!!!. Vi hade inte alls tänkt på set & setting och det kickade igång redan efter ungefär 5 minuter så vi la oss alla 3 i min säng och försökte börja snacka lite.
Polarn som var var den erfarne av oss började ganska snabbt få problem med andningen, vilket gjorde att det började väcka lite oro hos mig & den andra polaren samtidigt som väggarna började andas & färgerna skiftade.
Måste säga att N-ethyl-2cb kanske inte bör vara det första man testar om man aldrig upplevt något halluciogent förut. Började misstänka att ~30 mg var en smula för mycket för en first timer som jag var, då trippen var en ruskig berg & dal bana med sjukt mycket mindfuck & visuals.
Fick flera gånger under trippen "out of body" upplevelser. När jag låg & slappnade av visste jag inte om jag andades då det kändes som kroppen var bortkopplad från all existens. Sen 5 minuter senare vart man ruskigt pigg och pallade sätta sig upp & suga in alla intryck. Väggar som andades, taklampan som dansade i takt till musiken och hela rummet var animerat som i en tecknad film. Helt plötsligt vart vi sammanlänkade som i en kedja och det kändes som vi åkte omkring i alla objekt som existerade i rummet, i takt till musiken som var något psykadeliskt med högt tempo. Under 15-20 minuter vart allt oerhört euforiskt, men sen dalade det ner ordentligt och helt plötsligt stod vi inte ut med musiken vi valde längre.
Någon plötslig panikkänsla uppstod hos oss alla då vi började dras tillbaka till där vi var innan, då vi bara låg i sängen och var borta från verkligheten och kom in i såpass djup dvala att man inte orkade röra på sig.
Vi lyckades hitta en låt som stod på repeat de resterande 2 timmarna då alla var på gränsen till att snea ordentligt.
Tror att det berodde på den plötsliga vändningen som uppstod.. Ingen var särskilt nöjd med inledningen då vi var helt mindfuckade och inte kunde kontrollera vad vi gjorde.. Sen när vi äntligen började klarna och fick ta del av all den fantastiska visuella förändringen så hoppades vi att det var över och att det vi upplevde innan inte skulle komma tillbaka.. Vilket det självklart gjorde efter att peaken var över ( tyvärr väldigt kort, men ack så grym ) och därför kände väl alla av den negativa stämningen som uppstod inom oss och runt omkring.
Får tillägga att det var säkert 6-7 månader sen vi utförde det, så därför kände jag inte att var nån mening att skriva en "utförlig" rapport på det hela, då de flesta detaljerna glömts bort. Därför fick ni ta del av det som jag mindes solklart från våran N-ethyl-2cb upplevelse här.
Hoppas ingen stör sig på detta, i så fall ursäktar jag mig redan nu
För övrigt får jag säga att jag var måttligt förtjust och tror inte jag kommer göra om det igen. Är dock mer sugen på att prova 2CB ( inte N-ethyl ) som folk verkar beskriva vara mindre mindfuck och mer visuellt, vilket passar mig mycket bättre!