2008-09-30, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byxor
Vet inte vad som är felet på mig, eller vad, men det här var en ärligt talat besvikelse. Skjutsade i mig en kapsel (Glada grabbarnas) strax efter sju, och snortade en halvtimme senare en halv kapsel. Aj! Men på det visuella planet händer det inte mycket tyvärr. Visst känner man sg trippad, men efter att ha läst om alla "feta visuals" så måste jag säga att jag är lite besviken.

Får väl testa en annan dag perhaps. Ciao!
Har inte testat den nya batchen, men på tidigare har det verkligen varit feta visuals som du uttryckte det. Man tycker att du borde fått det av 1 kapsel + ½ snort.
Citera
2008-09-30, 23:35
Medlem
Byxors avatar
Ja, lite besviken faktiskt. Men men, det verkar ju variera lite från batch till batch så får väl testa igen någongång...

Absolut ingen otrevlig substans, men jag har fått sjukt mycket mer visuals av t.ex 4-HO-MET. Hade ju hoppats på mer!!
Citera
2008-10-01, 01:13
Medlem
avveliciouss avatar
Jag & 2 polare testade N-ethyl-2cb för ett tag sedan.
För mig personligen var det första gången, varav den ena polarn hade provat både DXM, 2-CE, dragonfly, svamp & LSD innan, så han var van vid halluciogena. Den andra polaren hade kört 2-cb & dojj så han var inte heller helt ovetandes om vad han kunde få uppleva.
Alla tog en varsin nasal tripp på ~30 mg var och snortade i oss. Jävlar vad det brände i snoken!!!!. Vi hade inte alls tänkt på set & setting och det kickade igång redan efter ungefär 5 minuter så vi la oss alla 3 i min säng och försökte börja snacka lite.
Polarn som var var den erfarne av oss började ganska snabbt få problem med andningen, vilket gjorde att det började väcka lite oro hos mig & den andra polaren samtidigt som väggarna började andas & färgerna skiftade.
Måste säga att N-ethyl-2cb kanske inte bör vara det första man testar om man aldrig upplevt något halluciogent förut. Började misstänka att ~30 mg var en smula för mycket för en first timer som jag var, då trippen var en ruskig berg & dal bana med sjukt mycket mindfuck & visuals.
Fick flera gånger under trippen "out of body" upplevelser. När jag låg & slappnade av visste jag inte om jag andades då det kändes som kroppen var bortkopplad från all existens. Sen 5 minuter senare vart man ruskigt pigg och pallade sätta sig upp & suga in alla intryck. Väggar som andades, taklampan som dansade i takt till musiken och hela rummet var animerat som i en tecknad film. Helt plötsligt vart vi sammanlänkade som i en kedja och det kändes som vi åkte omkring i alla objekt som existerade i rummet, i takt till musiken som var något psykadeliskt med högt tempo. Under 15-20 minuter vart allt oerhört euforiskt, men sen dalade det ner ordentligt och helt plötsligt stod vi inte ut med musiken vi valde längre.
Någon plötslig panikkänsla uppstod hos oss alla då vi började dras tillbaka till där vi var innan, då vi bara låg i sängen och var borta från verkligheten och kom in i såpass djup dvala att man inte orkade röra på sig.
Vi lyckades hitta en låt som stod på repeat de resterande 2 timmarna då alla var på gränsen till att snea ordentligt.

Tror att det berodde på den plötsliga vändningen som uppstod.. Ingen var särskilt nöjd med inledningen då vi var helt mindfuckade och inte kunde kontrollera vad vi gjorde.. Sen när vi äntligen började klarna och fick ta del av all den fantastiska visuella förändringen så hoppades vi att det var över och att det vi upplevde innan inte skulle komma tillbaka.. Vilket det självklart gjorde efter att peaken var över ( tyvärr väldigt kort, men ack så grym ) och därför kände väl alla av den negativa stämningen som uppstod inom oss och runt omkring.
Får tillägga att det var säkert 6-7 månader sen vi utförde det, så därför kände jag inte att var nån mening att skriva en "utförlig" rapport på det hela, då de flesta detaljerna glömts bort. Därför fick ni ta del av det som jag mindes solklart från våran N-ethyl-2cb upplevelse här.

Hoppas ingen stör sig på detta, i så fall ursäktar jag mig redan nu

För övrigt får jag säga att jag var måttligt förtjust och tror inte jag kommer göra om det igen. Är dock mer sugen på att prova 2CB ( inte N-ethyl ) som folk verkar beskriva vara mindre mindfuck och mer visuellt, vilket passar mig mycket bättre!
Citera
2008-10-01, 14:36
Medlem
Hallucinogenics avatar
alla som inte fått så bra effek / inte så mkt visuals på "de gladas" kapslar, käkar ni nån form av MAOI hämmare eller något?

för jag får hur bra effekt som helst utav dem.
antingen har ni en jävla tolerans eller så är det något annat fel på er för kvaliten är det definitivt inget fel på
Citera
2008-10-01, 14:48
Medlem
Toffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
alla som inte fått så bra effek / inte så mkt visuals på "de gladas" kapslar, käkar ni nån form av MAOI hämmare eller något?

antingen har ni en jävla tolerans eller så är det något annat fel på er för kvaliten är det definitivt inget fel på

Det verkar vara väldigt induviduelt, min polare som garanterat inte tar några MAOI-hämnare och han fick inget visuellt öht. på 30mg nasalt.

Ni som inte får några visuella effekter, röker ni inge braj på uppgången? Fick tag på utmärkt grönt blaze och rökte det samtidigt som jag fick "den varma känslan". ZHHAAM! 10 minuter senare var min omgivning ungefär lika realistisk som ett 32bitars spel. Så de funkar iaf, dock var det förra batchen, skulle vara gött å höra om lite erfarenheter från den nya.
Citera
2008-10-01, 15:39
Avslutad
Sluta tigga PM!
Citera
2008-10-01, 16:37
Medlem
Byxors avatar
Har aldrig testat 2c-b förut, jag kanske har någon form av inbyggd tolerans.. Men ska testa att boosta på med lite braj nästa gång. Hade ingen hemma denna gång men det skall snart ordnas till

En sak som var rikigt skön dock var att det inte var några problem som helst att somna efter det dalade ner. På 4-HO-MET satt jag fan uppe hela natten.
Citera
2008-10-01, 17:22
Medlem
Darthbongs avatar
men man ska altså få mer visuellt av 2c-b än 4-ho-met?
Citera
2008-10-01, 18:03
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthbong
men man ska altså få mer visuellt av 2c-b än 4-ho-met?

ja det ska man.. men de verkar vara väldigt individuellt.
jag och typ 4st utav mina polare som testade 4-ho-met kunde prega i oss 50mg utan nån som helst visuals.

men på 30mg 2cb så var det totalt med färg överallt.
Citera
2008-10-01, 22:47
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic

En MAOI boostar effekten något enormt på 2c-b, så det är inte det som är problemet. Problemet med MAOI och 2c-b är att det lätt blir alldeles överjävligt extremt superintensivt i över 10 timmar. De rapporter som de blandats slutar i princip alltid i katastrof.

Jag tror att du tänker på SSRI´s. De preparaten hämmar effekterna av serotonerga hallucinogener markant. Och för den sakens skull, så bör man inte ta några hallucinogener när man är deprimerad, annat än av terapeutiska skäl, vilket jag betvivlar att så många på Flashback forum gör.

En liten parentes här, är även att det bör skrivas MAOI, eller MAO-hämmare, då I:et i det förstnämnda står för Inhibitor, vilket betyder hämmare. Så en MAOI-hämmare är ett anti MAOI-preparat.
Citera
2008-10-02, 02:44
Medlem
Hallucinogenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N2O/THC
En MAOI boostar effekten något enormt på 2c-b, så det är inte det som är problemet. Problemet med MAOI och 2c-b är att det lätt blir alldeles överjävligt extremt superintensivt i över 10 timmar. De rapporter som de blandats slutar i princip alltid i katastrof.

Jag tror att du tänker på SSRI´s. De preparaten hämmar effekterna av serotonerga hallucinogener markant. Och för den sakens skull, så bör man inte ta några hallucinogener när man är deprimerad, annat än av terapeutiska skäl, vilket jag betvivlar att så många på Flashback forum gör.

En liten parentes här, är även att det bör skrivas MAOI, eller MAO-hämmare, då I:et i det förstnämnda står för Inhibitor, vilket betyder hämmare. Så en MAOI-hämmare är ett anti MAOI-preparat.

Ah just det.. det var SSRI's jag syftade på.
mixar alltid ihop de och MAOI.
Citera
2008-10-02, 22:42
Medlem
Darthbongs avatar
Jaja, detta får testas då jag är mogen höhö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem