Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Danke,
Jag har alltid hållt mig undan från hallisdroger hittills, på grund av att jag drabbas av depressioner. Men jag har aldrig varit psykotisk eller förlorat verklighetsuppfattningen någon gång i mitt liv.
(Jag har faktiskt aldrig testat E, då jag såg en kompis för många år sedan bli ruskigt illa däran, vi fick ringa ambulans...)
Det som avhåller mig nu, är tanken att jag skulle få psykos. Faktiskt.
Finns det någon sådan risk?
Om jag nu skulle få för mig ATT testa, så blir det med flera andra personer, varav en som inte trippar alls, för säkerhetsskull.
Jag vill gärna faktiskt också höra om negativa erfarenheter på 2cb...
( Har lusläst tråden, men vill ha mer åsikter/tankar.)
Jag har alltid hållt mig undan från hallisdroger hittills, på grund av att jag drabbas av depressioner. Men jag har aldrig varit psykotisk eller förlorat verklighetsuppfattningen någon gång i mitt liv.
(Jag har faktiskt aldrig testat E, då jag såg en kompis för många år sedan bli ruskigt illa däran, vi fick ringa ambulans...)
Det som avhåller mig nu, är tanken att jag skulle få psykos. Faktiskt.
Finns det någon sådan risk?
Om jag nu skulle få för mig ATT testa, så blir det med flera andra personer, varav en som inte trippar alls, för säkerhetsskull.
Jag vill gärna faktiskt också höra om negativa erfarenheter på 2cb...
( Har lusläst tråden, men vill ha mer åsikter/tankar.)
Skrev en jävla lång tråd nyss, men råkade stänga ner skiten
, får se om jag har tillräckligt med bzp samt minne kvar nog att skriva om det... Men jag ska nog lyckas snöa iväg minst lika många gången den gången.Psykos har jag aldrig hört talas om nån som fått på 2c-b, men sen så har jag aldrig ens tänkt tanken så jag har inte sökt nått om det. Skulle dock tro att chansen är MINIMAL! 2c-b har funnits sen mitten 70-talet som dom flesta RC's Shulgin syntetiserade men började inte brukas förrän i mitten av 80-talet så det borde finnas en hel del rapporter eftersom det använts i över 20år, främst som Ecstacy-kopia
Iaf, jag antar att du läst mitt tidigare inlägg, där jag lite kort tog med några negativa effekter
Men ska försöka gå in i dom negativa effekterna lite mer. Jag antar att du läst på åtminstånde en del ang. svamp och/eller lsd? Och då jag inte testat lsd så jämför jag med svampen psilocybe cybensis, antar att det är den vanligaste hallucinogena svampen här bland användarna på FB iaf. Fastän 2c-b inte alls har lika stor mindfuck som svamp så är det ändå värt att läsa på lite tycker jag. Självklart är upplevelserna individuella men har pratat med ett fåtal kompisar, och på vissa punket är vi helt överrens, andra varierar det lite smådetaljer på och på vissa synpunkter så är det är vi helt vitt skilda, men jag tror inte det är vare sig mer eller mindre hemskt för nån av oss. Jag är den enda av oss som testat 2c-b och kl. är dessutom 06 på morgonen så jag kan inte ta hjälp av dom andra utan får utgå från mina egna erfarenheter till störst del. Det kan även hända att jag blandar ihop svampens effekt med DPT'ns, men båda två är åtminståne tryptaminer... kan även påpeka att jag bara har tagit 2c-b två gånger, men bara trippat en gång (för liten dos första gången) och det var nu i torsdags (5 dagar sedan) så mitt minne är ännu ganska färskt.
Bottenlösa hålet
Svamp:Känns som att hela tiden falla ner i ett hål i marken, medans du bara känner dig mindre och mindre betydelselös medans hela omgivningen, möbler, dörrar och personer växer sig större och väldigtskräckinjagande. Tycker en kompis beskrev det på ett bra sätt "det var som nån ond clownvärld"
2C-B:trippen hade vart helt perfekt i 2h (3h efter intar), men nu är det inte det possitiva jag ska belysa utan det negativa, och det var väll här runt 2h in i trippen som det kändes som hela mindfucken bara blev som bortspolad helt på en gång, fast hallisarna var kvar, men jag tyckte inte dom var lite tydliga som under peaken, vilket dom troligtvis fortfarande var, och jag trodde trippen var över. Du vet säkert redan det men mindfucken är mycket mindre på 2c-b men tro mig, den finns där. Känner för att ta ett exempel, dock possitivt
typ Mini tripprapport(finns längre ner under spoiler). Känner mig hungrig och går ut till köket för att göra iordning några mackor, så tar fram långfranskan och ska skiva upp några brödskivor /OBS! VIKTIGT! Använd inte vassa/farliga föremål under påverkan, jag trodde som sagt att jag var nykter. När jag håller i kniven känner jag att det är farligt och inget jag borde göra, blir åter påmind om att jag fortfarande trippar och börjar känna av att jag sjunker och musiken ute i vardagsrummet förjar låta hotfullt. Men det känndes inte alls lika illa som på svamp pch jag bör bara låt och lade mig ner i soffan så gick det över. Kom dom aldrig upp till platån jag var på tidigare utan ganska baseline men en liten oro över att snea, vilket jag aldrig gjorde. Det var drygt 2h kvar at trippen och jag mer eller mindre bara väntade ut den Varning! Kan tolkas en aning homoerotiskt
svalde kapseln runt k16:45 tror jag det var, så i pirncip hela peaken hade jag solen inlysandes in i rummet, och speciellt soffan som blev nästintill helt direkt upplyst av solen, då jag dessutom hade tagit ner alla gardinernaför (att byta... nån gång). Så jag tog av mig till bara boxers, tog två svala kuddar och la med huvudsidan mot solen, och la även mitt täcke som underlag och la mig ner på soffan och låg och gassa i solen och kände des värme smeka mig. Låg där ett tag och bara njöt, men det kändes lite underligt. Hade nån sett mig så skulle har väll tro att jag bara låg och njöt i solen, men inombords mig, när jag blunda, så log jag från öra till öra.
Jag såg min spegelbild i den avslagna tv-rutan och har aldrig tidigare varit så facshinerad av min egen kropp och ej heller aldrig tyckt att den var snygg som nu, i mina ögon så perfekt välskapt. Hade tidigare bara legat ner och kollat på min reflektion men satte mig nu upp med fötterna mot bordskanten och knäna lätt särade och kollade på det ståtliga djuret i andra sidan rummet på tv'n. Det kändes som att vara nån slagt urmänniska på savannen. Egot steg bara mer och mer (om det ens var möjligt) "Jag sitter här i min tron (soffan), i mitt EGET hem! Mitt EGET hem! MIT hem där jag är kung! (en 1:a på strax unter 55-60kvm) en riktig man! (jag är 21) Solen är på min sida och befaller min minsta vink (ja, jag trodde verkligen det ett tag) jag tänkte bara allt det där, men det var inte långt ifrån att jag börja vråla "Det här är MITT hem". Tur att jag inte var helt bort utan hade kontroll hela tiden, fasten det kanske inte låter dom det. Jag la mig ner igen i den underbara solen och ägnade mig åt min andra manlighet, den som jag skulle sprida min "ras" med. Var oerhört skönt att ligga och smeka kuken och när jag fick stånd så log jag för mig själv-Har aldrig känt mig så manlig i hela mitt liv. Utlösning var inte av denna värld, enda som vart bättre var dom första man nånsin hade som liten grabb
Jag såg min spegelbild i den avslagna tv-rutan och har aldrig tidigare varit så facshinerad av min egen kropp och ej heller aldrig tyckt att den var snygg som nu, i mina ögon så perfekt välskapt. Hade tidigare bara legat ner och kollat på min reflektion men satte mig nu upp med fötterna mot bordskanten och knäna lätt särade och kollade på det ståtliga djuret i andra sidan rummet på tv'n. Det kändes som att vara nån slagt urmänniska på savannen. Egot steg bara mer och mer (om det ens var möjligt) "Jag sitter här i min tron (soffan), i mitt EGET hem! Mitt EGET hem! MIT hem där jag är kung! (en 1:a på strax unter 55-60kvm) en riktig man! (jag är 21) Solen är på min sida och befaller min minsta vink (ja, jag trodde verkligen det ett tag) jag tänkte bara allt det där, men det var inte långt ifrån att jag börja vråla "Det här är MITT hem". Tur att jag inte var helt bort utan hade kontroll hela tiden, fasten det kanske inte låter dom det. Jag la mig ner igen i den underbara solen och ägnade mig åt min andra manlighet, den som jag skulle sprida min "ras" med. Var oerhört skönt att ligga och smeka kuken och när jag fick stånd så log jag för mig själv-Har aldrig känt mig så manlig i hela mitt liv. Utlösning var inte av denna värld, enda som vart bättre var dom första man nånsin hade som liten grabb
förvirring/overklighetskänslor
Swamp: Har hittills endast skett när jag suttit och snackat med tripp polaren och man själv helt plötsligt hoppar rakt in i en diskussion som som man hade passerat 30min tidigare som om det vore helt naturligt och klämmer ur sig bara hälften av meningen, för den andra hälftenhar man redan berättat för sig själv. Polaren kanske skrattar till och frågar va fan man menar?
-Vadå? Det var ju hur uppenbart som helt, hur kunde du INTE fattat? (jo för han kan inte läsa tankar och kan omöjligt följt din andra konversation du haft endast tillägnat ditt huvud. Det är du som du riskerar att balla ur, om du börjar tvivla på vilken verklighet som är sann och vilken som inte är. Har du verkligen suttit här med "jocke" och snackat den senaste halvtimmen eller är det bara påhittat? är "jocke" verklig? och vad är egentligen verklighet? Låter inte så farligt men tro mig, det är inte kul att inte veta vad so är verklighet och vad som är påhittat, du vet inte vad riktig förvirring är om du inte upplevt det, tycker jag då. Hur bekämpar man då det här? Jo det gäller att göra det så fort som möjligt. Säg till din sitter/tripp kamrat att du börjar få overklighetskänslor och berätta för honom hur det känns, det är viktigt att han lyssnar och fokuserar på dig. Hjälper inte det eller trippar du med en kuk så prova byta miljö, hjälper mot det mesta faktiskt. Lyssnar ni på musik, vilket nästan är ett måste enligt mig, så ta hand om musikbytet ett tag, då har du iaf kontroll nånting och kanske kan lugna ner dig. VA FAN! Nu blev det nån jävla ta-dig-ur-snedtripps-guide
2C-B: Mycket mindre mindfuck än på svamp, går att uppleva men mycket mycket svagare
Nej nu måste jag fan sova ett tag, var 4h sedan jag började svara på det här inlägget.... jävla explorer moste crasha -,-