Hej igen,
Enligt mig och många andra (och jag vet att det finns ett dussin belackare som emotsäger mig grande) så är hallucinogener inget som man ska leka med om man har en risk att få eller har anlag för att få psykiska problem/ schitzofreni och likande. Men det där känner du ju till, erfaren som du är.
Generellt sett så tror jag inte att en trasslig bakgrund eller en sargad själ per automatik behöver innebära en automatisk snedtripp eller en överjävlig tripp. Det jag däremot tror, är att trippen på vissa hallucinogener ägnas till för mycket konfrontation med det egna jaget och för mycket tjafs med gamla skuggor och halvtrista väktare, så att när den bataljen är avklarad så har en stor del av trippen gått åt till att sega sig vidare och slita sig från sina egna skuggor och eventuella tillkortakommanden. Liten tid för njutning och stor tid för kamp, med andra ord.
Men; 2CB har inte den effekten tycker jag. Iallafall inte på mindre doser.
Jag är övertygad om att en mindre dos till en början bara kommer göra dig gla´ och då har du liksom en referensram inför eventuellt kommande högre doser. Som exempel kan jag nämna att jag köde på en hel del svamp back in the days när Smart Drugstore a' la K Zaar höll på som bäst, och dessa resor var ibland sjukt jobbiga. Däremot- Smart Drugstore sålde ju även 2CB- så var denna hallucinogen så fantastiskt enkel, len och lätt men ändå på ett kemiskt/ kliniskt sätt..

Om du förstår vad jag menar. Det var
kärlek helt enkelt. Shulgin (?) har väl dessutom någon gång sagt nått i stil med att
"om den någonsin kommer att framställas en syntetisk afrodiak så kommer dess kemiska sammansättning troligen påminna mycket om 2CB's"
Och han vet ju vad han talar om, antar jag..
Vi får väl se om någon kan balansera mina positiva omdömen med några negativa upplevelser, tycker själv att jag börjar låta som en väckelsepredikant..

Tyvärr är det ju mycket svårare för mig att få tag i 2CB idag, men skulle chansen någon gång uppenbara sig skulle jag inte tveka en sekund.
Halvosorterat inlägg, ber om ursäkt i sådanafall. Har egentligen en svår bakfylla idag.
Peace