Citat:
Ursprungligen postat av knarkpåsenlars
Hej allesammans! Jag har precis inhandlat 10 trasiga kapslar 2c-B, vilka jag har tänkt att prova nu till helgen.
Var varenda en av dom 10 kapslarna krossade? När jag beställde senast var det inlindat i bubbelplast och mina kapslar hade klarata sig bra. Är det många som fått sina kapslar krossade i övrigt? Beställde du i vanligt kuvert eller vadderat?
Citat:
Jag har bara lite frågor till er som verkar vara välbekanta med drogen: Jag har läst att det inte är så väldigt psykedeliskt, utan mer bara euforiskt, stimulerande och hallucinogent. Jag har provat diverse hallucinogener tidigare och har både goda och dåliga erfarenheter från dem.
Det är inte lika mycket mindfuck som på svamp, så inte lika lätt eller hämskt att snea, men man kan blir ganska skev ändå så tappa inte all respekt för drogen, det är ändå en hallucinogen.
Citat:
Kan jag köra min vanliga snabba, vålsamma musik under 2c-b trippen som jag kör när jag är nykter, eller blir man lika mesig som på svamp av det och vill bara lyssna på "snäll" musik?
Ang. musik så blir jag inte alls lika mesig som på svamp, och lyssnar gärna på nånting med lite mer ös i, men har aldrig provat att lyssna på metall. Det är ju bara att prova och funkar det inte så byter du bara låt helt enkelt. Men skulle kunna tänka mig att den upplevs som "ond".
Trodde aldrig jag skulle rekomendera det här, men techno verkar funka ganska bra (hatar techno förövrigt), eller nånting med mycket bas. Gör i ordning några sköna playlists och testa dig fram helt enkelt
Citat:
Finns det några olämpliga kombinationer mellan denna drogen och något annat?
tja, det är väll det vanliga, t.ex. benso & opiater eller annat som hämmar trippen. Några farliga kombos kan jag inte komma på, men det finns säkert
Citat:
Bör kapslarna tas på fastande mage, eller är det lugnt att äta innan?
Äta tycker jag inte påverkar särskillt mycket, såvida du inte ska sniffa 2c-b't, då bör du inte äta nån stor måltid innan, eftersom du kommer börja trippen framför toan. Jag själv käkade en stor måltid en timme innan jag svalde kapseln, helt utan problem. Att äta under trippen kan vara väldigt nice, typ godis, chips eller dyl. Tuggummi är även att rekomendera då jag upplevde lite käkspänningar. Men spaghetti är ingen höjdare, hade en talrik stående framme med lite matrester på, och spaghettina påminde mer om små maskar när dom höll på att röra på sig, kan inte direkt påstå att det bidrog till nån matlust, men det var kul att kolla på

.
Citat:
Finns det något speciellt jag bör tänka på, eller vara förberedd på? Några settingtips kanske?
Precis som med vilket hallucinogent preparat som helst, set & setting är A och O. Sniffar då så var beredd på att spy, samt att gå från 0-100 på en gång
Citat:
Och slutligen: Jag har hört att ruset är väldigt kortvarigt... Kan man återdosera det här efter peak eller är det lika mycket tolleransökning som hos de flesta andra psykedeler?
Jovisst går det att återdosera, men då rekomenderar jag nasalt, för annars tar det så tid innan den andra dosen hinner slå på, kanske inte ens funkar att återdosera oralt heller för den delen. Angånde för kort så är det väldigt individuellt, själv så ville jag bara att det skulle gå över efter jag hade trippat i 2-3h, det känndes bara drygt på nått sätt, och var trött som fan på alla OEV's