Citat:
Ursprungligen postat av
Zot^
2-cb är den snällaste mot psyket och min favorit hallucinogen. Den har också en verkningstid som varken är för lång eller för kort (6 timmar eller så vad jag kommer ihåg).
Att ta den ensam funkar utmärkt enligt mig, fast det är roligare på rave t ex. Har du tagit andra psykadelier som LSD/Svamp så klarar du nog 2-cb utan problem. 2-cb är mer visuellt och har mindre mindfuck än dem två, vilket är anledningen till att det är min favorit. Om du tar en riktigt stark dos så kan det dock vara svårt att navigera genom alla visuals.
Men 2C-B kan fucka psyket ganska hårt också, har jag hört. Men som du säger så är de mest akuta effekterna över inom kanske sex timmar och afterglowen upphör efter absolut tolv timmar. Lite skillnad mot andra hallucinogener där du kan sitta helskruvad efter tjugofyra timmar eller mer. Det ger riktigt schyssta visuella effekter, har jag hört.
I små doser ger det lagom mindfuck och psykedelisk inlevelse, utan att förstöra det hela med överdriven syn-grötighet. Bra till skräckfilmer, någon läskig bok eller en utflykt till något
läskigt ställe. Bästa festivaldrogen om man mixar den lite.