2020-10-10, 12:25
Medlem
Jirens avatar
Varför i hela helvetet är det såna sinnessjuka överpriser på 2-CB i Sverige? Dessutom att produkten innehåller hälften av vad som anges i annonsen.

600kr för 60mg. Just så pass att det räcker till en trip för två personer. Man tar sig för pannan! Försöker de göra 2cb till nån jävla Stureplansdrog?

Nej gott folk, bojkotta gröna Donkey-Kong-tabletterna.
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Oj vad många! Då känns det spontant som att verklig dos är hälften av angiven som med batmans?
Citat:
Ursprungligen postat av darrenstylez
Japp, kollade för ett tag sedan på labtesten på de gula batmans och de gröna dks. Kommer från samma ställe enligt diverse vendors, båda innehöll runt 8.5mg - 11mg.
Citat:
Ursprungligen postat av Snortig
Så det räcker inte med att man betalar överpris 600kr för 100mg. Man får 50mg! I USA köper man 1g för 30 fucking dollar..
Senast redigerad av Jiren 2020-10-10 kl. 13:06.
Citera
2020-10-11, 05:24
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Varför i hela helvetet är det såna sinnessjuka överpriser på 2-CB i Sverige? Dessutom att produkten innehåller hälften av vad som anges i annonsen.

600kr för 60mg. Just så pass att det räcker till en trip för två personer. Man tar sig för pannan! Försöker de göra 2cb till nån jävla Stureplansdrog?

600mg? Haha fyfan. Kan inte komma på någonting som inte är aktivt i microgram som jag skulle betala 10kr / mg för. Sist jag handlade 2-cb gav jag 300 spänn för 200mg har jag för mig.
Citera
2020-10-30, 21:47
Medlem
Citat:

Instämmer. Helt sjuka överpriser.
Citera
2020-10-31, 05:55
Medlem
Oskarss avatar
Oh jösses vilken trip (pun intended) down memory lane den här tråden framkallade.

Jag är en sån som generellt inte gillar psykadelika. Tycker att den där förvirrade känslan lätt kan slå över och bli alldeles för mycket - försökte trots det "lära" mig att trippa i yngre dagar så har käkat svamp av olika slag sisådär 20 gånger och syra likaså. Inte min grej.

Så jag var jävligt skeptisk när jag sprang på 2CB när jag och min brorsa skulle köpa E inför en klubbkväll för flera år sen.

Men det var nog bland det roligaste jag har tagit i drogväg någonsin! Helt plötsligt satt vi inte i en 30-talskåk på Södermalm; hela lägenheten förvandlades till ett jävla disco! Allt ljus pulsade liksom i olika färger och jag hade olika neonrör som löpte längs väggarna i lägenheten. Var så sjukt fascinerad! Allt vi försökte säga till varandra slutade i skratt, har nog inte garvat så mycket i hela mitt liv. Vi grät av garv medans ljus i olika färger blinkade överallt.

Visuellt så in i helvete men mer "lättsinniga" hallisar än t ex de matematiska fraktaler som man har sett råtrippad på svamp. Mindfuck var lika med noll - enbart välmående.. väck blev man, men inte på det där sättet så att verkligheten börjar loopa eller man glömmer bort vem man är etc. En hederlig dos bra MDMA är mer intensivt tyckte jag åtminstone.

Rekommenderar alla att pröva denna tripparnas lättfotade kusin. Precis som jag ofta tycker på E blev folk så jävla snygga också och världen förvandlas till en sexig, neonbeklädd skapelse som badar i pulserande ljus i olika färger.
Citera
2020-10-31, 12:56
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Tyckte själv att det var bra drag i gröna donkey kong, under 100/piller är inte så dyrt imo.
Citera
2020-11-01, 22:07
Medlem
Någon som tagit 2C-B förkyld? Kan det eventuellt förvärra? Överväger att ta en mikrodos (ca 5 mg) och bara vara hemma och ta det lugnt.
Citera
2020-11-06, 21:07
Medlem
Eirinis avatar
Trippa själv på 2cb?

Ja som rubriker lyder.. hur är det? Är det värt det? Är erfaren men vill inte snea ut helt och va själv. Kan man ha det mysigt för sig själv?
Citera
2020-11-06, 21:58
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eirini
Ja som rubriker lyder.. hur är det? Är det värt det? Är erfaren men vill inte snea ut helt och va själv. Kan man ha det mysigt för sig själv?

2-cb är den snällaste mot psyket och min favorit hallucinogen. Den har också en verkningstid som varken är för lång eller för kort (6 timmar eller så vad jag kommer ihåg).

Att ta den ensam funkar utmärkt enligt mig, fast det är roligare på rave t ex. Har du tagit andra psykadelier som LSD/Svamp så klarar du nog 2-cb utan problem. 2-cb är mer visuellt och har mindre mindfuck än dem två, vilket är anledningen till att det är min favorit. Om du tar en riktigt stark dos så kan det dock vara svårt att navigera genom alla visuals.
Citera
2020-11-06, 22:16
Medlem
Xhamsterns avatar
Det går utmärkt. Ladda med bra musik eller varför inte en bra film? Tittade på "Det stora blå" tillsammans med en polare när vi båda trippade på 2C-B, en riktig höjdare
Citera
2020-11-13, 21:56
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Det är ganska trist om jag ska vara ärlig.
Det är väldigt hallucinogent men väldigt lite psykedeliskt. Så blir tidvis nästan bara som ha ett jävligt gravt synfel som bara är störigt.
Mer en stark krydda till andra droger, eller till sociala sammanhang man redan har kul i.
Tycker inte den helt står på sina egna ben, som i bara du och drogen. Man vill gå in i huvudet också, inte bara synen.

Men är du helt färsk på hallucinogener blir det nog mest bara ballt. Det är inte någon fara i alla fall (inom rimlighetens gränser dosmässigt då).

Sen är det väl säkert otroligt individuellt också.
Citera
2020-11-14, 03:12
Medlem
Känner du att du håller på att snear så byt låt och streta inte emot. Ha gärna några lustgaspatroner till hands så du kan spacea ovanför vår dimension och kolla rakt ner på den.
Citera
2020-11-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
2-cb är den snällaste mot psyket och min favorit hallucinogen. Den har också en verkningstid som varken är för lång eller för kort (6 timmar eller så vad jag kommer ihåg).

Att ta den ensam funkar utmärkt enligt mig, fast det är roligare på rave t ex. Har du tagit andra psykadelier som LSD/Svamp så klarar du nog 2-cb utan problem. 2-cb är mer visuellt och har mindre mindfuck än dem två, vilket är anledningen till att det är min favorit. Om du tar en riktigt stark dos så kan det dock vara svårt att navigera genom alla visuals.

Men 2C-B kan fucka psyket ganska hårt också, har jag hört. Men som du säger så är de mest akuta effekterna över inom kanske sex timmar och afterglowen upphör efter absolut tolv timmar. Lite skillnad mot andra hallucinogener där du kan sitta helskruvad efter tjugofyra timmar eller mer. Det ger riktigt schyssta visuella effekter, har jag hört.

I små doser ger det lagom mindfuck och psykedelisk inlevelse, utan att förstöra det hela med överdriven syn-grötighet. Bra till skräckfilmer, någon läskig bok eller en utflykt till något läskigt ställe. Bästa festivaldrogen om man mixar den lite.
Senast redigerad av HiddenFreedom 2020-11-14 kl. 03:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in