Okej... jag känner att det är dags för en som faktiskt ligger på I19 just nu att säga sitt. Är med i NBG - QI (alltså visserligen inte lumpare, men ändå) som förläggs på I19 och detta är vad jag personligen tycker om stället.
- Sodexho lagar SKIT, CRAP, Helvetes jävla grisföda och knappt det... så är det. Var det bättre förr så kan det absolut inte förvåna mej för det kan knappast ha varit sämre. Dessutom är servicen och attityden under all tänkbar kritik.
- Gymmet är på tok för litet. Det var för litet redan när ett kompani NBG:are ryckte in, och snart finns nästan 1.500 bassar där. Mattan är dock helt ny.

Finnes möjligheten så rekomenderas ett besök på A9:s idrottshall istället, helfräsch och med sånt där karaterum med specialmattor.
- Mycket bra träningsspår, eloge till idrottsavd. Skidor eller orienteringskartor finns att låna, också uppskattat.
- Bra soldathem, MÅNGA datorer, själv är jag van att slåss i bokningslistorna över två-tre stycken.
- Vad gäller Bodens matutbud så bör du absolut undvika Take Off och alla de andra slaskpizzeriorna i stan, men FRAMFÖR ALLT Take Off. Beställer du utkörning kan du räkna med i genomsnitt en timmes väntetid plus försening, underligt för en stad där det går typ 8 personer per pizzeria, samt dålig kvalité. Här om sisten fick min kamrat en härsken La Bussola. Spendera dina pengar på Chili Chili, O2 (Soldathemmet) eller det där thaihaket nere på stan som jag aldrig kommer ihåg namnet på. Alla tre med skitbra lunchbuffé för runt 60:- och kalasmat även i övrigt.
- Drickandet i Boden sköts nog bäst, utan att hävda mig som särskilt erfaren i frågan, på Olivers eller M/S Bränna (under den varma delen av året). Fotbolls-EM på storbild på Bodensia kan säkert bli en höjdare också.
- Angående de rena militära faciliteterna så är Kusträsk övningsfält ett bra ställe. Stort, sandigt och kuperat, iakttag försiktighet mot renar dock. Rödberget har bra akustiska skjutbanor för EHV så du behöver förhoppningsvis aldrig markera tavlor.
- Vad gäller kasernerna så skulle jag tro att de håller normal standard. Använd dock inte för många elektriska prylar på en gång, då blir det mörkt. Elsystemen i de gamla husen är inte riktigt uppdaterade. Lyckas ni söka in någon annan kanal än femman och norska MTV på luckan kan du skatta dej lycklig.
Ja det ska väl ge en liten bild av hur I19 står sig i konkurrensen. Obs dock att jag inte är Vpl så jag kanske ställer lite andra krav, t.ex måste jag pröjsa för käket i matsalen. Får man det gratis kanske det inte är sån dynga ändå... eller, jo... det är det.