2008-01-13, 15:30
Medlem
klart vi har de lökigt och klart vi får bra betalt... vi är ju eliten .
I19 är i stort ett mycket bra regente men det är mest Sodexho som drar ner betyget. Har för övrigt hört att detsamma företag serverat sopor på andra regementen också, ska visst finnas en facebook-grupp som heter nåt "Hata-Sodexho-I-Skövde" eller liknande.
Citera
2008-01-14, 02:03
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Tjenare!
Jag ska rycka in som Stridsfordonsskytt/Förare på I19 i Boden den 28:e Januari. Så jag tänkte helt enkelt om det är någon som har varit där tidigare och kunde berätta lite om stället, vad var bra/dåligt? Berätta lite om stället helt enkelt

Jo, om det är någon som gjort samma utbildning som mig kan ni berätta lite om hur det var och så också, skulle vara intressant att höra vad man har att se fram emot.

Och lite information om vad man kan kan göra på fritiden nere på stan och sådant skulle också vara ganska intressant att veta.

Tack på förhand!

/Kiwi

Välkommen till klubben rycker också in 28 januari och i I19 i boden
Citera
2008-01-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Välkommen till klubben rycker också in 28 januari och i I19 i boden

Nämen vad trevligt
Vad rycker du in som då? Ser du fram emot det hela då?
Citera
2008-01-14, 15:46
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Nämen vad trevligt
Vad rycker du in som då? Ser du fram emot det hela då?

Som skytt/förare för stridsfordon 90, nja det är väl sådär lite roligt känns det iaf Hur är det själv då? vill du gå eller blev du tvingad?
Citera
2008-01-14, 16:00
Medlem
Alimamas avatar
Citat:
Som skytt/förare för stridsfordon 90, nja det är väl sådär lite roligt känns det iaf Hur är det själv då? vill du gå eller blev du tvingad?
Ingen blir tvingad nuförtiden! En polare som redan var inskriven (till följd av att han först ville göra lumpen) var iof tvungen att hitta på en bättre anledning än "jag har ändrat mig, jag vill inte längre" för att få slippa.
Citera
2008-01-14, 16:23
Medlem
ledargestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama
Ingen blir tvingad nuförtiden! En polare som redan var inskriven (till följd av att han först ville göra lumpen) var iof tvungen att hitta på en bättre anledning än "jag har ändrat mig, jag vill inte längre" för att få slippa.

Räcker väl med att säga att man haft självdestruktiva tankar och kanske kommer hitta på något opassande om man får ett vapen i handen.. Dom lär ju inte chansa..
Citera
2008-01-14, 18:55
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alimama

Nja jag blev halvt tvingad, men skulle säkert sluppit om jag orkat börja skicka in begäran att inte behöva göra men tyckte att det ändå skulle vara kul att göra lumpen så bestämde mig för att inte göra det
Citera
2008-01-14, 19:20
Medlem
ledargestalts avatar
Citat:
Nja jag blev halvt tvingad, men skulle säkert sluppit om jag orkat börja skicka in begäran att inte behöva göra men tyckte att det ändå skulle vara kul att göra lumpen så bestämde mig för att inte göra det

Halvt tvingad för att du inte orkade skicka in papper?
Vi ska nog komma överens.
Citera
2008-01-14, 19:55
Medlem
Whissles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjodrick
Okej... jag känner att det är dags för en som faktiskt ligger på I19 just nu att säga sitt. Är med i NBG - QI (alltså visserligen inte lumpare, men ändå) som förläggs på I19 och detta är vad jag personligen tycker om stället.

- Sodexho lagar SKIT, CRAP, Helvetes jävla grisföda och knappt det... så är det. Var det bättre förr så kan det absolut inte förvåna mej för det kan knappast ha varit sämre. Dessutom är servicen och attityden under all tänkbar kritik.
.

Jo det var bättre innan Sodexho började stå för maten, billigare var det också (för dom som måste betala för maten dvs)
Citera
2008-01-14, 20:09
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledargestalt
Halvt tvingad för att du inte orkade skicka in papper?
Vi ska nog komma överens.

Haha att ha ork har aldrig varit min starka sida men sa åt inksrivnings förättaren att jag faktiskt inte ville göra lumpen men enligt honom skulle det varit tjänstefel att ge mig frisedel, så på den vägen är det

Jo vi kommer säkert överens
Citera
2008-01-14, 23:24
Medlem
Citat:

Trevligt
Då kommer du och jag att umgås en heeel del känns det som då eftersom vi rycker in samtidigt i samma befattning eller vad det heter, skoj skoj!
Jag ville faktiskt göra det, känns som att det blir roligare att göra något nytt än att bara knega och köra samma sak här hemma hela tiden!
Citera
2008-01-15, 00:06
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Trevligt
Då kommer du och jag att umgås en heeel del känns det som då eftersom vi rycker in samtidigt i samma befattning eller vad det heter, skoj skoj!
Jag ville faktiskt göra det, känns som att det blir roligare att göra något nytt än att bara knega och köra samma sak här hemma hela tiden!

Du hinner säkert bli less på mig ett par gånger Jo det är ju en intressant upplevelse och en once in a lifetime grej, tror att jag skulle ångra mig om jag inte gick lumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in