2008-02-01, 19:40
Medlem
Mja, då har man legat inne i en vecka nu då i 1.Pskkomp, fyfan.. det har varit rätt lugnt denna vecka ändå med bara en massa exercis träning och material uthämtning och sånt shit! Men fan, man är lite sliten ändå =/

Och det är ju fantastiskt vad varmt det är där uppe ^^
Citera
2008-02-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Mja, då har man legat inne i en vecka nu då i 1.Pskkomp, fyfan.. det har varit rätt lugnt denna vecka ändå med bara en massa exercis träning och material uthämtning och sånt shit! Men fan, man är lite sliten ändå =/

Och det är ju fantastiskt vad varmt det är där uppe ^^

Har du några unga befäl, BFA/seregant/furir motsvarande?
Citera
2008-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwilo87
Om fem timmar bär det av med tåget mot Boden, man har ganska delade känslor just nu.. det känns både roligt och sådär att man äntligen ska få komma iväg. Men sen känns det också lite som att man har fem timmar kvar innan man ska till helvetet.
Äääh, det går över. Tro mig!
Citera
2008-02-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysql
Har du några unga befäl, BFA/seregant/furir motsvarande?

Njae, Kapten Knutsson, Löjtnant Drugge, Löjtnant Forsberg, Löjtnant Borin och Sergeant Neidergard eller nåt sånt :P

Dom är mellan 22-37 typ.
Citera
2008-02-01, 21:42
Medlem
Efterbyrdens avatar
Sådärja, nu är det ett par dagar i våra äckliga civila kläder innan vi får förmånen att marschera, göra BRAK och diska ISO-kärl igen. Jag ska spendera lejondelen sovandes. Om inte annat kanske vi skymtar varann under kvällsfikat!
Citera
2008-02-01, 22:19
Medlem
Sådär, första veckan avklarad och det har varit skitkul
blev dock placerad på spaningsplutonen som blev lite av en chock, det är uttagningsprov på tisdag för att se så man håller måttet och jag hoppas verkligen jag klarar det.
Är dock lite irreterad över att de fysiska kraven för spaningsplutonen inte
framgick i brevet man fick hem då man var helt ovetande om att man skulle dit.
Är det någon som genomfört lämplighetsprov för spaningspluton och kan
berätta lite om själva testet?
Citera
2008-02-01, 22:58
Medlem
Rubzs avatar
vad är det här för fjanterier.. får man åka hem första helgen numera?
Citera
2008-02-01, 23:20
Medlem
Efterbyrdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
vad är det här för fjanterier.. får man åka hem första helgen numera?

Jag hänvisar till det här inlägget av användaren Hudsalva i en annan tråd. Jag vet inte om det stämmer eller inte, men det verkar onekligen vara väldigt få helgtjänster inplanerade framöver.

Nästa vecka är det däremot helgtjänst.
Citera
2008-02-01, 23:32
Medlem
Rubzs avatar
Där ser man. Mycket märkligt med bara 5 helgtjänster under hela året. Är ju inte lumpen på riktigt då
Citera
2008-02-01, 23:46
Medlem
Efterbyrdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Där ser man. Mycket märkligt med bara 5 helgtjänster under hela året. Är ju inte lumpen på riktigt då

Nedskärningar och NBG hit och dit... Man blir ju upprörd. Men soldater ska det tamigfan bli av oss ändå.
Citera
2008-02-02, 12:12
Medlem
Mja, man känner sig lite löjlig där när man står och har exercis övningar som går åt helvete såklart nu i början! Så Kaptenen står och skäller på oss som om vi är idioter samtidigt som NBG glider förbi där som en liten elit med sina vapen och prylar, då skäms man nästan
Citera
2008-02-02, 12:13
Medlem
Pixeldudes avatar
Det är lite fjantigt med alla helgledigheter tycker jag, själv fick man stanna kvar varannan helg känns det som, medan exempelvis nya Insatsplutonen får åka hem varenda helg och även ska få ledigt under 2(!) påskveckor innan de ens gått in i vakten. Sen att baskermarschen är bortplockat o.s.v, orkar jag inte ens gå in på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in