2008-01-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GN'R
Med andra ord bara att göra sitt bästa och se om det duger

Jajemen, bara att slita och köra bra

Men vet du om du hamnar på strv eller psk? Alltså står det stridsfordon eller står det stridsvagn?
Citera
2008-01-24, 22:39
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksyatria
Jajemen, bara att slita och köra bra

Men vet du om du hamnar på strv eller psk? Alltså står det stridsfordon eller står det stridsvagn?
Strv90 står det på papprerna men stod också att pga omorganisation så kanske någon blir bandvagnsförare. Hoppas det inte blir jag bara
Citera
2008-01-25, 00:39
Medlem
Du menar nog Strf90, vilket innebär att du hamnar på pansarskytte. Var snöstorm i boden idag..vi NBGare lämnar Boden idag fredag och kommer åter på tisdag. Ni får alltså en lugn första dag

Lycka till allihopa!
Citera
2008-01-25, 01:16
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanefane
Du menar nog Strf90, vilket innebär att du hamnar på pansarskytte. Var snöstorm i boden idag..vi NBGare lämnar Boden idag fredag och kommer åter på tisdag. Ni får alltså en lugn första dag

Lycka till allihopa!

Jo menade det, kan inte jargongen än Var snöstorm här också fastnade när jag skulle köra in på gården. vad är NBGare? Kom ihåg att man inte får mobba en fellow Fb'are, Regel 130 paragraff4
Citera
2008-01-25, 01:18
Medlem
Citat:
vi NBGare lämnar Boden idag fredag och kommer åter på tisdag. Ni får alltså en lugn första dag
Ni har väl ändå inget med inrycket att göra? Och jävlas ni med de nyinryckta hoppas jag att ni får sparken så det sjunger om det.
Citera
2008-01-25, 23:43
Medlem
Efterbyrdens avatar
I övermorgon går tåget från Stockholm. Jävlar vad man kommer vara med om mycket bra och mycket dåligt de närmsta 10 månaderna.
Citera
2008-01-26, 00:31
Medlem
Menar det, ångesten börjar krypa sig in på en!! Jävlar anamma! Fast det är iofs lite förväntat blandat i det ändå, känner mig både sugen och osugen på samma gång!
Vi får se hur det går, jag tycker iallafall att vi försöker hålla den här tråden vid liv vi som rycker in och har lite utav en gemensam dagbok eller vad man nu ska säga! Så att nästa års värnpliktiga vet vad dom har att se fram emot!
Citera
2008-01-26, 00:34
Medlem
Körs det fortfarande "In the army now" 175 gånger när man rycker in nu för tiden?
Citera
2008-01-26, 00:59
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Körs det fortfarande "In the army now" 175 gånger när man rycker in nu för tiden?
Tack! hade inte ens tänkt på det, lika löjligt som det är kul Ska ladda hem den på en gång, tack än en gång

Btw börjar bli riktigt taggad nu! Tycker också att vi antingen gör en ny "dagbokstråd" eller fortsätter på den här
Citera
2008-01-26, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av discord
Ni har väl ändå inget med inrycket att göra? Och jävlas ni med de nyinryckta hoppas jag att ni får sparken så det sjunger om det.

Nej vi har absolut inget med själva inrycket att göra, men då vi ligger på samma regemente så kommer vi givetvis att ses i ett eller annat sammanhang. Att vi skulle jävlas med dem? Kommer jag på mig själv med att jävlas med någon så sparkar jag mig själv. Hårt! Jag menade att det blir förmodligen lugnare för dem nyinryckta de första dagarna då dem slipper allas blickar o nyfikenhet. Slippa att känna sig uttittad och stressad av andra i matkön eller tvättbytet. Minns själv när man ryckte in, ny värld, osäker på mycket som hade med de gröna livet att göra. Var inte lättare av att dem som legat inne ett tag tittade nyfiket på allt man gjorde, utan att vara elaka på något vis. Kommer ju givetvis vara kul för oss som är här med nytt folk i orten och iaf jag önskar alla varmt välkomna! Ni kommer att få uppleva väldigt mycket kul
Citera
2008-01-26, 01:37
Medlem
Zimmers avatar
Citat:
Nej vi har absolut inget med själva inrycket att göra, men då vi ligger på samma regemente så kommer vi givetvis att ses i ett eller annat sammanhang. Att vi skulle jävlas med dem? Kommer jag på mig själv med att jävlas med någon så sparkar jag mig själv. Hårt! Jag menade att det blir förmodligen lugnare för dem nyinryckta de första dagarna då dem slipper allas blickar o nyfikenhet. Slippa att känna sig uttittad och stressad av andra i matkön eller tvättbytet. Minns själv när man ryckte in, ny värld, osäker på mycket som hade med de gröna livet att göra. Var inte lättare av att dem som legat inne ett tag tittade nyfiket på allt man gjorde, utan att vara elaka på något vis. Kommer ju givetvis vara kul för oss som är här med nytt folk i orten och iaf jag önskar alla varmt välkomna! Ni kommer att få uppleva väldigt mycket kul

Gå och lägg dig furirsfan. Du ska ha din fordonsvila.
Citera
2008-01-27, 11:03
Medlem
Om fem timmar bär det av med tåget mot Boden, man har ganska delade känslor just nu.. det känns både roligt och sådär att man äntligen ska få komma iväg. Men sen känns det också lite som att man har fem timmar kvar innan man ska till helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in