2008-01-23, 07:34
Dissection är och kommer alltid förbli kungarna inom black metal scenen över huvud taget. Watain är väl de enda som jag kan säga för facklan vidare, trots deras wannabee-fjanterier vid sidan av. Men det finns idag för många black metal-band som bara vill tjäna pengar och skiter i hela grejen vad black metal egentligen handlar om.

Jag lyckades dessutom få ett par officiella Dissection-prylar, signerade o allt, innan Jon bestämde sig för att begå självmord
En undran, hur mycket kan dessa prylar vara värda i dagsläget? Inte för att jag ens för allt i världen tänker sälja dessa dyrgripar, men det vore kul att veta. Det rör sig om en officiell Reinkaos-poster samt en Limited First Edition-utgåva av Reinkaos.
Citera
2008-01-23, 10:27
Medlem
Ralledenfetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärkepuckot
Dissection är och kommer alltid förbli kungarna inom black metal scenen över huvud taget. Watain är väl de enda som jag kan säga för facklan vidare, trots deras wannabee-fjanterier vid sidan av. Men det finns idag för många black metal-band som bara vill tjäna pengar och skiter i hela grejen vad black metal egentligen handlar om.

Jag lyckades dessutom få ett par officiella Dissection-prylar, signerade o allt, innan Jon bestämde sig för att begå självmord
En undran, hur mycket kan dessa prylar vara värda i dagsläget? Inte för att jag ens för allt i världen tänker sälja dessa dyrgripar, men det vore kul att veta. Det rör sig om en officiell Reinkaos-poster samt en Limited First Edition-utgåva av Reinkaos.
Jag är ingen expert på områdetmen jag tror inte att rörsig om alltför mycketpengar. hittar du något väldigt intresserat fan så får du kanske 3-400 för skivan.
Citera
2009-05-22, 13:58
Medlem
lebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärkepuckot

Ursäkta att jag uppar en så pass gammal tråd, men vad är det för fjanterier du pratar om?

F ö håller jag väl med majoriteten om att The Somberlain visst är en otroligt bra skiva, faktisk så pass att jag numera föredrar den framför SOTLB.
Citera
2010-02-02, 23:02
Medlem
Dindlys avatar
Utan tvekan ett av de främsta banden någonsin inom denna genre. Känns tråkigt att man aldrig tog chansen att se detta fantastiska band live. Storm of the Light's bane är ett otroligt bra album med sina episka riff och skitsnygga melodier. Det jag tycker är så fascinerande med Dissection är att de tog det skandinaviska dödsmetalsoundet och gjorde det till något alldeles eget och unikt.

Dissections musik kommer alltid att överleva!
Citera
2010-02-03, 23:42
Medlem
Tönten112s avatar
Föredrar bandet The Black som Jon medverkade i. Mer minimalistiskt och rått.
Citera
2010-03-27, 22:22
Medlem
Bulletss avatar
Jag är fan ingen expert på metall men när folk skriver att Reinkaos är dålig håller jag fan på att börja grina!!!
Hörde den för ett år sen ungefär och de e fan den enda plattan jag lyssnat på sen dess ..
Det är fan den bästa plattan jag hört i mitt dåliga liv, har försökt tycka om dom andra dissection plattorna men tycker fan att black är skitdåligt, försöker och vill men det går inte att tycka det är bra!
Är det nån jävel som vet nått som annat som liknar Reinkaos kan ni väl upplysa mig om det så blir jag jävligt glad !!!
Citera
2010-04-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baron Bockfot
Vad har min avatar med saken att göra? Du misstog väl inte min kritik av Jon som att jag inte gillade black metal, för jag har lyssnat på genren sedan Bathory släppte sin första platta, och jag har själv spelat i ett flertal black- och death metalband.
Berätta för oss vad det var som gjorde Jon så "klar i huvudet". Jag har då inte märkt av någonting klart i den knoppen! Varken av det som jag läst om honom eller av den intervju jag gjorde med honom.

Är du psykotisk?

Bara för att du ditt helvete till människa inte förstår innebörden av budskapet jon "levde" för, betyder det inte att andra förstår. Ditt stagnerade helvete.

Nu har jag slängt pärlor till dig ditt svin. Det ska inte upprepas.
Citera
2010-12-16, 11:11
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Mitt favoritband inom Black metal absolut. Gillar deras senaste skiva som dock är melodic death metal sjukt mycket också men de är splittrade nu va sedan Jon Nödtveidt tog sitt liv för cirka fyra år sedan eller har de en ny sångare?
Citera
2019-10-23, 14:45
Medlem
Jon Nödveidt var en golare. Han golade ner folk efter en kvart i förhör. Inte så trve.
Citera
2021-01-05, 21:03
Medlem
Dissection / Keillers Park - 1997
https://gofile.io/d/AUV6Sd

Inkomplett och fotad FUP i oordning.
Från arkivet i GBG Tingsrätt, Ullevigatan.
Förhör och foton från deras tramsiga lägenhet och mlo flygblad finns i denna.

Brott:
Gm Vlad Nemisis Khosnood och Jon Nödveidt mördade den homosexuelle Josef Ben Meddour.
Vlad Khosnood misshandlade grovt sin flickvän.
Citera
2021-02-08, 20:39
Medlem
Jon verkade ju vara mest vara en bondtölp som åkt raggarbilar och snusat lös snus så det ser ut som en nerbränd negerby i käften. Om han nu han inte hittat denna musikstil annars hade han nog levt kvar vid Eddie Meduza och Elvis. Speciellt bad ass var han aldrig men lätt väg att gå genom att leka satan själv.
Citera
2021-02-08, 22:48
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Jon Nödveidt var en golare. Han golade ner folk efter en kvart i förhör. Inte så trve.

Det om något är väl TRVE? Att man tänker på sig själv och skiter i andra, är inte det grunden i satanismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in