2008-01-23, 07:34
Dissection r och kommer alltid frbli kungarna inom black metal scenen ver huvud taget. Watain r vl de enda som jag kan sga fr facklan vidare, trots deras wannabee-fjanterier vid sidan av. Men det finns idag fr mnga black metal-band som bara vill tjna pengar och skiter i hela grejen vad black metal egentligen handlar om.

Jag lyckades dessutom f ett par officiella Dissection-prylar, signerade o allt, innan Jon bestmde sig fr att beg sjlvmord
En undran, hur mycket kan dessa prylar vara vrda i dagslget? Inte fr att jag ens fr allt i vrlden tnker slja dessa dyrgripar, men det vore kul att veta. Det rr sig om en officiell Reinkaos-poster samt en Limited First Edition-utgva av Reinkaos.
Citera
2008-01-23, 10:27
Medlem
Ralledenfetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärkepuckot
Dissection r och kommer alltid frbli kungarna inom black metal scenen ver huvud taget. Watain r vl de enda som jag kan sga fr facklan vidare, trots deras wannabee-fjanterier vid sidan av. Men det finns idag fr mnga black metal-band som bara vill tjna pengar och skiter i hela grejen vad black metal egentligen handlar om.

Jag lyckades dessutom f ett par officiella Dissection-prylar, signerade o allt, innan Jon bestmde sig fr att beg sjlvmord
En undran, hur mycket kan dessa prylar vara vrda i dagslget? Inte fr att jag ens fr allt i vrlden tnker slja dessa dyrgripar, men det vore kul att veta. Det rr sig om en officiell Reinkaos-poster samt en Limited First Edition-utgva av Reinkaos.
Jag r ingen expert p omrdetmen jag tror inte att rrsig om alltfr mycketpengar. hittar du ngot vldigt intresserat fan s fr du kanske 3-400 fr skivan.
Citera
2009-05-22, 13:58
Medlem
lebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ärkepuckot

Urskta att jag uppar en s pass gammal trd, men vad r det fr fjanterier du pratar om?

F hller jag vl med majoriteten om att The Somberlain visst r en otroligt bra skiva, faktisk s pass att jag numera fredrar den framfr SOTLB.
Citera
2010-02-02, 23:02
Medlem
Dindlys avatar
Utan tvekan ett av de frmsta banden ngonsin inom denna genre. Knns trkigt att man aldrig tog chansen att se detta fantastiska band live. Storm of the Light's bane r ett otroligt bra album med sina episka riff och skitsnygga melodier. Det jag tycker r s fascinerande med Dissection r att de tog det skandinaviska ddsmetalsoundet och gjorde det till ngot alldeles eget och unikt.

Dissections musik kommer alltid att verleva!
Citera
2010-02-03, 23:42
Medlem
Tnten112s avatar
Fredrar bandet The Black som Jon medverkade i. Mer minimalistiskt och rtt.
Citera
2010-03-27, 22:22
Medlem
Bulletss avatar
Jag r fan ingen expert p metall men nr folk skriver att Reinkaos r dlig hller jag fan p att brja grina!!!
Hrde den fr ett r sen ungefr och de e fan den enda plattan jag lyssnat p sen dess ..
Det r fan den bsta plattan jag hrt i mitt dliga liv, har frskt tycka om dom andra dissection plattorna men tycker fan att black r skitdligt, frsker och vill men det gr inte att tycka det r bra!
r det nn jvel som vet ntt som annat som liknar Reinkaos kan ni vl upplysa mig om det s blir jag jvligt glad !!!
Citera
2010-04-04, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baron Bockfot
Vad har min avatar med saken att gra? Du misstog vl inte min kritik av Jon som att jag inte gillade black metal, fr jag har lyssnat p genren sedan Bathory slppte sin frsta platta, och jag har sjlv spelat i ett flertal black- och death metalband.
Bertta fr oss vad det var som gjorde Jon s "klar i huvudet". Jag har d inte mrkt av ngonting klart i den knoppen! Varken av det som jag lst om honom eller av den intervju jag gjorde med honom.

r du psykotisk?

Bara fr att du ditt helvete till mnniska inte frstr innebrden av budskapet jon "levde" fr, betyder det inte att andra frstr. Ditt stagnerade helvete.

Nu har jag slngt prlor till dig ditt svin. Det ska inte upprepas.
Citera
2010-12-16, 11:11
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Mitt favoritband inom Black metal absolut. Gillar deras senaste skiva som dock r melodic death metal sjukt mycket ocks men de r splittrade nu va sedan Jon Ndtveidt tog sitt liv fr cirka fyra r sedan eller har de en ny sngare?
Citera
2019-10-23, 14:45
Medlem
Jon Ndveidt var en golare. Han golade ner folk efter en kvart i frhr. Inte s trve.
Citera
2021-01-05, 21:03
Medlem
Dissection / Keillers Park - 1997
https://gofile.io/d/AUV6Sd

Inkomplett och fotad FUP i oordning.
Frn arkivet i GBG Tingsrtt, Ullevigatan.
Frhr och foton frn deras tramsiga lgenhet och mlo flygblad finns i denna.

Brott:
Gm Vlad Nemisis Khosnood och Jon Ndveidt mrdade den homosexuelle Josef Ben Meddour.
Vlad Khosnood misshandlade grovt sin flickvn.
Citera
2021-02-08, 20:39
Medlem
Jon verkade ju vara mest vara en bondtlp som kt raggarbilar och snusat ls snus s det ser ut som en nerbrnd negerby i kften. Om han nu han inte hittat denna musikstil annars hade han nog levt kvar vid Eddie Meduza och Elvis. Speciellt bad ass var han aldrig men ltt vg att g genom att leka satan sjlv.
Citera
2021-02-08, 22:48
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Jon Ndveidt var en golare. Han golade ner folk efter en kvart i frhr. Inte s trve.

Det om ngot r vl TRVE? Att man tnker p sig sjlv och skiter i andra, r inte det grunden i satanismen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in