• 1
  • 2
2008-01-10, 08:35
Medlem
Ralledenfetes avatar
N? r det ngon som lyssnar p det svenska black metal bandet Dissection?

Jon ndtveit (sngare, Gitarr.) Tog tyvrr sitt eget liv fr nt r sen nu. Men enligt mig s lever hans musik alltid vidare. Den r oddlig.
Citera
2008-01-16, 12:57
Medlem
Oja. Bsta bandet genom tiderna enligt mig. Storm of the lights bane r helt klart en utav de bsta skivorna som gjorts
Citera
2008-01-16, 13:37
Medlem
r inte lika stort fan som vissa, men de har helt klart gjort en del rejla klassiker! Jag har lite svrt fr dem pga Jons ider dock. Storm... r riktigt bra. Jag har lite svrare fr The Somberlain men den r lngt ifrn dlig fr det.
Citera
2008-01-16, 13:41
Medlem
filofaxs avatar
Jaaa.. hade en metalguru som fick in mig p dom.
Gillar.. r dock inget hardcorefan som har koll p album osv. Gillar enstaka ltar.. typ "Maha Kali" ger mig lyckorus, "Starless Aeon" r gut.. "Where dead angels lie" gillade jag inte alls frn brjan, men s fick jag hra en liveversion och ndrade mig.

Hihi, men ja. Synd att han flippade ur och brnde skallen av sig.
Citera
2008-01-16, 14:21
Medlem
Blygiss avatar
Jo, riktigt bra.
Citera
2008-01-16, 14:30
Medlem
Baron Bockfots avatar
Dom var vl ngolunda bra frn brjan, men efter att Jon kt in i fngelse slog det ju om helt fr karlafan och det blev bara skit med Dissection med.
Jon var en duktig musiker, men var fan helt slut i huvudet.
Citera
2008-01-16, 15:15
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron Bockfot
Dom var vl ngolunda bra frn brjan, men efter att Jon kt in i fngelse slog det ju om helt fr karlafan och det blev bara skit med Dissection med.
Jon var en duktig musiker, men var fan helt slut i huvudet.

Och du har Satan som avatar? Jon var klarare i huvudet n de flesta hr i vrlden. Synd att vissa inte kan se det, men som han sjlv sa, s r troligtvis hans musik inte menad fr dig/dem d.
Citera
2008-01-16, 15:21
Medlem
Satan i gatans avatar
Om man bortser frn Reinkoas, som r snuskigt snordlig, var Dissection synnerligen grymma. Definitivt ett av de starkaste svenska banden frn 90-talets frsta hlft...
Citera
2008-01-16, 15:24
Medlem
Baron Bockfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Och du har Satan som avatar? Jon var klarare i huvudet n de flesta hr i vrlden. Synd att vissa inte kan se det, men som han sjlv sa, s r troligtvis hans musik inte menad fr dig/dem d.

Vad har min avatar med saken att gra? Du misstog vl inte min kritik av Jon som att jag inte gillade black metal, fr jag har lyssnat p genren sedan Bathory slppte sin frsta platta, och jag har sjlv spelat i ett flertal black- och death metalband.
Bertta fr oss vad det var som gjorde Jon s "klar i huvudet". Jag har d inte mrkt av ngonting klart i den knoppen! Varken av det som jag lst om honom eller av den intervju jag gjorde med honom.
Citera
2008-01-16, 15:53
Medlem
TheInsanes avatar
Dissection var bra. De tv frsta plattorna ger jag stolt. "storm" r tom en klassiker inom genren. Reinkaos var vldigt medioker. Inte s dlig som vissa sger, den har sina ljusglimtar, men verlag oerhrt trist. Dissection tog sannerligen slut nr Jon kte in i fngelse.
Citera
2008-01-16, 16:06
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron Bockfot
Vad har min avatar med saken att gra? Du misstog vl inte min kritik av Jon som att jag inte gillade black metal, fr jag har lyssnat p genren sedan Bathory slppte sin frsta platta, och jag har sjlv spelat i ett flertal black- och death metalband.
Bertta fr oss vad det var som gjorde Jon s "klar i huvudet". Jag har d inte mrkt av ngonting klart i den knoppen! Varken av det som jag lst om honom eller av den intervju jag gjorde med honom.

Jag lste din blog, och frstod det. Finns denna intervju du gjort att lsa ngonstans?

Det jag syftar p r att han visste vad han ville, och strvade inte frn det. Det r ovanligt idag.
Citera
2008-01-16, 18:14
Medlem
Hmm

Jag skulle sga att det fanns ett Dissection fre fngelsebesket samt ett efter. Sen s tycker jag personligen att Jon var en underskattad musiker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in