2008-01-22, 20:26
Medlem
Rofers avatar
Helt klart ngot utav det bsta den svenska scenen spytt ut.
http://www.youtube.com/watch?v=GbM66drPfZc - Helt storslaget bra.
Citera
2008-01-22, 20:51
Medlem
Ralledenfetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rofer
Helt klart ngot utav det bsta den svenska scenen spytt ut.
http://www.youtube.com/watch?v=GbM66drPfZc - Helt storslaget bra.

Aa skit bra! ven om det dr r en cover. :P
Citera
2008-01-22, 22:41
Medlem
Rofers avatar
Sjlvklart, jag utgr ifrn att det r allmnt knt.
Citera
2008-01-22, 22:49
Medlem
Adversariuss avatar
Aningen verskattade. The Somberlain har jag knappt hrt(men den ska tydligen vara kass, r inte intresserad nog att bilda en egen sikt) SOTLB var rtt bra, Reinkaos suger svettig trskpadda. Torraste sound jag nnsin hrt, lter som om de lirar i en stdskrubb. Lyssna p Watain's senaste, ren Dissection-rip och nd r det 218 gnger bttre.(Hajade ngon den?)
Citera
2008-01-22, 22:55
Medlem
uffeuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Aningen verskattade. The Somberlain har jag knappt hrt(men den ska tydligen vara kass, r inte intresserad nog att bilda en egen sikt) SOTLB var rtt bra, Reinkaos suger svettig trskpadda. Torraste sound jag nnsin hrt, lter som om de lirar i en stdskrubb. Lyssna p Watain's senaste, ren Dissection-rip och nd r det 218 gnger bttre.(Hajade ngon den?)

Ja.
Citera
2008-01-22, 23:10
Medlem
The Somberlain r fan inte kass. Bde den och Storm of... r jvligt bra, Reinkaos dremot var ju en aning...annorlunda. Inte skitdlig men inte vad man hade nskat direkt. Ett av Sveriges bsta band r/var de iaf.

Visst r Watain otroligt lika Dissection (det r ju ingen hemlighet frn ngot hll att de influerats starkt), men de rippar inte rakt av, det vore lite taskigt att sga. Skivan r fruktansvrt bra dock, rekommenderas! Deras andra skivor ocks, fr den delen.
Citera
2008-01-22, 23:23
Medlem
nollans avatar
Ja herregud ja, The Somberlain och Storm of the Light's Bane r tv helt fantastiska skivor. Jon kunde verkligen krama ren jvla ondska ur gitarren - ngot som tyvrr tonades ned lite p Reinkaos som fr lite vl mycket skit IMO.

Inser nu att jag brjar komma farligt nra ett standardinlgg i trden...men i alla fall. S att ni vet. Har ven skrytit i en annan trd om att jag sg Jon p gymmet en gng fr att dagarna senare se hans bild i tidningen d han tagit ned skylten.
Citera
2008-01-23, 02:03
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Aningen verskattade. The Somberlain har jag knappt hrt(men den ska tydligen vara kass, r inte intresserad nog att bilda en egen sikt)

Kom inte och kalla dem verskattade om du inte ens har vett nog att bilda din egen sikt.

Fy fan fr sdana som du. Krker p dig!
Senast redigerad av krijgenic 2008-01-23 kl. 02:05.
Citera
2008-01-23, 06:27
Medlem
TheInsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieEierVonSatan
The Somberlain r fan inte kass. Bde den och Storm of... r jvligt bra, Reinkaos dremot var ju en aning...annorlunda.

Annorlunda att den inte var lika bra och annorlunda fr att vara Dissection. Dremot samma stuk som s mnga band kr med idag s den var varken orginell eller bra fr att vara icke-orginel. Dock aningen fr mycket smutskastad. Den har ngra bra spr men mycket saknas. Kns framfrallt som inspirationen saknades och hur man kan spy ut dynga som "dark mother divine" r fr mig ofattbart. Tycker dock att tex "starless aeon" r ganska bra tillsammans med ngra ltar till.
Citera
2008-01-23, 06:40
Medlem
Babus avatar
The Somberlain fan en av de bsta blackmetal slppen med spr som Frozen, The Somberlain och Heavens Damnation och efter det har det bara dalat fr dem. Sger inte att Storm of the Lights Bane r en dlig platta (den har ju spr som Soulreaper och Where the Dead Angels Lie) men Reinkaos r fan den strsta besvikelse jag har varit med om.

Jag undrar vad Jon tnkte p i fngelset nr han skrev ltar s som Starless Aeon och Dark Mother Divine
Citera
2008-01-23, 06:50
Medlem
Myssemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik1975
Men tips om bra black grupper tas tacksamt emot.

Anaal Nathrakh och Emperor

F.. r Somberlain snppet bttre n Storm of... imo
Citera
2008-01-23, 07:27
Medlem
8-bits avatar
Rtt lustigt att dagen innan lpsedlarna skrev om hans sjlvmord s brjade jag lyssna p Dissection. Jag och en polare hade en heldag med Dissections alla skivor och dvd Fastnade fr musiken direkt. Ett av dem f banden dr alla ltar p skivorna r bra med ngot enstaka undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in