Det här är väl en kvarleva från 80-/90-talet då inte särskilt många gick på fotboll och nazisterna kunde dominera. Numera är fotbollen i allmänhet och AIK i synnerhet så folkligt utbrett att man knappast kan påstå att dessa grupper skulle vara i någon majoritet någonstans eller ens existera i någon större skala. Av 20 000 på läktaren är trots allt nästan alla vanligt folk. Norra läktaren är överlag skabbig, men några nazister märker man inte direkt av. Det är nog mycket folk från arbetarklassen där, men dessa är ofta även invandrare. Några rasrelaterade bråk på Råsunda är nog ytterst sällsynt.
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
AIK:s supportrar har alltid varit förknippade med arbetarklass
Jag vet inte det, jag. På den norra läktaren stämmer det säkert, men den är ju långt ifrån allt av Råsunda. På ett ställe som Östra Övre är det ju lite tvärtom, med en hel del finare folk. Övriga läkatre känns ganska medelklassiga och Södra är väl en renodlad familjeläktare ungefär. Jag tycker att Hammarby är mycket mer arbetarklass än AIK. Dessutom stämmer ditt påstående inte traditionellt. Men jag håller med i ditt övriga inlägg.