2008-01-12, 19:17
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
Enligt andra i tråden, så är det mest AFAiter i AIK, så det där håller inte.

/mvh ikh

Vilket jag också sagt.

Men förut har det i alla fall varit flest skins i Gnaget, vilket nog många håller med om. Kanske känner inte TS till förändringen som skett på Norra Stå, så helt åt helvete är det inte.
Citera
2008-01-12, 19:19
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Alla lag har skinheads (och liknande) bland supportrarna.
Eftersom AIK är sveriges enda storklubb har man naturligtvis fler skinheads bland supportrarna.
Liksom man har fler homosexuella. Liksom man har fler invandrare. Liksom man har fler av vad fan du vill.
Har man sveriges största publik så får man ta det onda med det goda.

Att sedan Bajen gärna profilerar sig som "vänster" och Djurgården som "östermalm och lidingö" hjälper ju narurligtvis till att hålla en del slödder borta från dom klubbarna. Men som sagt, trots det finns dom även där.
Det finns där - javisst. Men inte i den utsträckning man vill påskina, eller så finns det en mycket stor del av patrioter i AIK, men av döma utifrån den här tråden, så kan man inte dra några slutsatser.

/mvh ikh
Citera
2008-01-12, 19:26
Medlem
The Masters avatar
Ok era små ignoranta skitungar, nu skall mästaren berätta hur det ligger till.

AIK står för Almänna IdrottsKlubben och är som det antyder till för alla oavsett politiska tillhörigheter.

I slutet av 80talet och framåt så var Black Army väldigt omskrivna tack vare sina våldsamma medlemmar (och även styrelse). Detta skapade en trend att det var tufft att leka bula och hålla på AIK och sedermera växer kärleken till AIK fram och sen spelar det mindre roll om det är AFAiter eller smånassar som bölar av en örfil.

AIK:s supportrar har alltid varit förknippade med arbetarklass och drar således till säg många olika personligheter från alla ställen. Det som sammanbinder alla dessa individer oavsett klasstillhörighet eller politik är kärleken till AIK.

Men tyvärr så finns det smånassar som man brukar få klappa på titt som tätt för att få dem att fatta att det är viktigare att kolla matchen än att hångla med någon strandad val.

Men summan av kardemumman så syns väl våra nassar mer än DIF:s eller Bajens tack vare att våra supportrar är mer omskrivna på gott och ont och sen har ju dif 3 ggr mindre publik och därmed vågar inte deras nassar visa sitt ansikte lika mycket.
Citera
2008-01-12, 19:29
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Det finns där - javisst. Men inte i den utsträckning man vill påskina, eller så finns det en mycket stor del av patrioter i AIK, men av döma utifrån den här tråden, så kan man inte dra några slutsatser.

/mvh ikh

Nu förstår jag inte vad du vill säga?
Kanske du inte läst mitt inlägg ordentligt?
Citera
2008-01-12, 19:35
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nu förstår jag inte vad du vill säga?
Kanske du inte läst mitt inlägg ordentligt?
Att det inte går att säga hurvida man har fler nazister eller AFAiter, än någon annan fotbollsklubb. Något som TS vill påskina.

Sen att man har till antalet fler nazister/AFAiter i sin suporterklubb beror ju på att man har fler medlemmar, men det som är intressant är hur dessa fördelar sig rent % , och där kan vi inte se något utifrån den här tråden.

/mvh ikh
Citera
2008-01-12, 19:43
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Ok era små ignoranta skitungar, nu skall mästaren berätta hur det ligger till.

AIK står för Almänna IdrottsKlubben och är som det antyder till för alla oavsett politiska tillhörigheter.

Allmänna IdrottsKlubben, friidrott hette förr allmänn idrott därav namnet.

AIK har däremot alltid varit känt för sin neutralitet. Det har alltid funnits allt från nazister till kommunister vita och färgade. Det unika är att dessa grupper(med få undantag) alltid hållit ihop när det gäller AIK, alla är välkommna när AIK spelar så länge man inte använder gnaget som plattform för att värva medlemmar till särintresssen.

Sedan har det kanske funnits en majoritet som varit åt höger(precis som i 99% av alla fotbollsklubbar världen över). Punkarna som fanns i slutet av 70-talet var lite åt nazipunkhållet by the way.
Citera
2008-01-12, 19:47
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
Allmänna IdrottsKlubben, friidrott hette förr allmänn idrott därav namnet.

AIK har däremot alltid varit känt för sin neutralitet. Det har alltid funnits allt från nazister till kommunister vita och färgade. Det unika är att dessa grupper(med få undantag) alltid hållit ihop när det gäller AIK, alla är välkommna när AIK spelar så länge man inte använder gnaget som plattform för att värva medlemmar till särintresssen.

Sedan har det kanske funnits en majoritet som varit åt höger(precis som i 99% av alla fotbollsklubbar världen över). Punkarna som fanns i slutet av 70-talet var lite åt nazipunkhållet by the way.
Öhhh vad försöker du säga? jag har väl redan klargjort varför det finns fler nassar i AIK än i andra klubbar?
Citera
2008-01-12, 19:49
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Att det inte går att säga hurvida man har fler nazister eller AFAiter, än någon annan fotbollsklubb. Något som TS vill påskina.

Sen att man har till antalet fler nazister/AFAiter i sin suporterklubb beror ju på att man har fler medlemmar, men det som är intressant är hur dessa fördelar sig rent % , och där kan vi inte se något utifrån den här tråden.

/mvh ikh

OK, eftersom det var exakt det jag skrev (menade?) så förstog jag inte riktigt varför du svarade på mitt inlägg. Men vi är ju överens så
Citera
2008-01-12, 19:57
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Öhhh vad försöker du säga? jag har väl redan klargjort varför det finns fler nassar i AIK än i andra klubbar?

OK! Fattade inte riktigt. Sen missade du varför det heter Allmänna Idrottsklubben samt stavade fel när du skrev klubbnamnet. Sedan tycker jag inte att man såg några skinskallar under 07, kanske att dom fått lite bättre klädsmak även dom.
Citera
2008-01-12, 20:02
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyparen
OK! Fattade inte riktigt. Sen missade du varför det heter Allmänna Idrottsklubben samt stavade fel när du skrev klubbnamnet. Sedan tycker jag inte att man såg några skinskallar under 07, kanske att dom fått lite bättre klädsmak även dom.
AIK skrev jag.....Sedan om du syftar på mellanslagningen så kan du ju ta och lägga dig om du skall anmärka på småsaker som man kan missa.

Och sen att du inte såg nassar 07.....Skaffa brillor för fan.
Citera
2008-01-12, 20:14
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
AIK skrev jag.....Sedan om du syftar på mellanslagningen så kan du ju ta och lägga dig om du skall anmärka på småsaker som man kan missa.

Och sen att du inte såg nassar 07.....Skaffa brillor för fan.

Almänna Allmänna!

Såg ett mindre antal i klassisk skinheadoutfit(rullad mössa korta jeans), men 95% av alla på norra har ju vanliga kläder. Sen vet man ju en heldel folk som är nazister men som valt bort 80-tals skinstilen. Inget fel på att vara nazist stör mig bara på den numera lite fånstämplade dresscode som djurgårdare och dyligt gärna förknippar med AIK.

Sen är det ju svårt att räkna in folks politiska tillhörighet bara genom kläder. Man behöver ju inte vara kommunist bara för att man har palestinaschal, man kanske bara har dålig smak.
Senast redigerad av Kyparen 2008-01-12 kl. 20:20.
Citera
2008-01-15, 15:53
Bannlyst
Håller inte med om att det är nazister bara på norra direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in