2008-04-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
En av AIK:s största supportergrupper består ju i princip enbart av AFA-aktivister eller folk med liknande åsikter.
Nazisterna är absolut inte i majoritet på den Norra läktaren. Det står ett gäng uttalade nazister vid den s k Nazipelaren på Norra men mer än så är det inte. Visserligen finns det säkert ett gäng osynliga nazister också men så är det ju med allt.

Visserligen är ditt inlägg 3 månader gammalt, men vilken pelare tänker du på?
Citera
2008-04-22, 19:19
Medlem
SödermalmMöllans avatar
2004..

..om jag inte minns helt fel, så spelade D.I.F. permiär nere i Växjö mot Öster.
Då var det ett antal(ca 5-8, djurgårdare) skinheads med högeråsikter som jiddrade med andra Djurgårdare som var invandrare. Dröjde inte länge innan DFG/DMG kom och bokstavligen talat skickade samtliga skins till närmaste lasarett. Har inte sett en ända skinhead runt Sthlm Stadion/bortaresor sen dess.

Det ska tilläggas att många medlemmar i DFG har varit skins med högeråsikter men insett att det bara är trams.
Citera
2008-04-24, 00:51
Medlem
CosMoes avatar
Vet inte hur dant det egentligen är i gnaget leden då jag håller mig till mitt kära Söderstadion, själv tycker inte att politik och bajen, eller andra klubbar, hör ihop överhuvudtaget. när jag går på bajenmatch så vill jag se bajens färger! inte rödingfärger, nassefärger(vad nu det är) eller nån jävla moderatflagga. jag vill se grönt och vitt och en levande publik.

AIK kickade väl ut sina nazister under 90talet då dessa orsakade en hel del interna bråk inom AIK-leden? Rätta mig om jag har fel
Citera
2008-04-26, 01:12
Medlem
Aik

På norra kan jag säga snabbt och enkelt att de inte är en massa nazister eller "AFAister". Har vart på många matcher under ett par år och dom gånger jag sett "AFAister"/nazister så har de fan inte vart många. Men jag har sett relativt många skinnskallar, men som sagt alla skinnskallar är inte nazister. Så ni som sitter och säger att de är en massa AFA/nazister på norra stå ni snackar bara. Åk på ett par matcher själva så ser ni att dom flesta på läktaren är helt vanliga människor och inte en massa sludder.
Senast redigerad av scenarn 2008-04-26 kl. 01:17.
Citera
2008-04-26, 02:07
Medlem
Ari.Golds avatar
Kan inte AFA hålla en demonstration emot de "rasistiska" elementen inom AIK? Helst utanför Norra/Östra efter en förlust mot någon fiende... Ni kommer säkert få ett varmt mottagande...
Citera
2008-04-26, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Kan inte AFA hålla en demonstration emot de "rasistiska" elementen inom AIK? Helst utanför Norra/Östra efter en förlust mot någon fiende... Ni kommer säkert få ett varmt mottagande...
Tror inte de skulle bli så många om det var dom som brukar gå på matcherna. Men skulle det vara bestämt innan matchen skulle nog AFA bli ett par stycken. Fast dom lär inte se någon större skillnad på om det vore rasister eller vanliga supportrar. Man får ju inte bära rasistiska/"rasnedtryckande" symboler inne eller utanför arenan för då blir man bortkörd ifrån arenan. Men skulle dom ha det innan eller efter match så skulle de drabba lagen lite. Tror tidningarna skulle reagera på det och skriva samma skit som dom alltid skriver.
Citera
2008-04-26, 17:28
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
En av AIK:s största supportergrupper består ju i princip enbart av AFA-aktivister eller folk med liknande åsikter.
Nazisterna är absolut inte i majoritet på den Norra läktaren. Det står ett gäng uttalade nazister vid den s k Nazipelaren på Norra men mer än så är det inte. Visserligen finns det säkert ett gäng osynliga nazister också men så är det ju med allt.
Nazipelaren? Hahahaha.
Citera
2008-04-26, 17:33
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Ok era små ignoranta skitungar, nu skall mästaren berätta hur det ligger till.

AIK står för Almänna IdrottsKlubben och är som det antyder till för alla oavsett politiska tillhörigheter.
Fel.
Allmäna Idrottsklubben fick sitt namn då dom samlade en himla massa idrotter under samma klubbnamn.

Innan modern tid så förknippades AIK främst med kontorsnissar.
Citera
2008-04-26, 20:02
Medlem
kenth44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scenarn
På norra kan jag säga snabbt och enkelt att de inte är en massa nazister eller "AFAister". Har vart på många matcher under ett par år och dom gånger jag sett "AFAister"/nazister så har de fan inte vart många. Men jag har sett relativt många skinnskallar, men som sagt alla skinnskallar är inte nazister. Så ni som sitter och säger att de är en massa AFA/nazister på norra stå ni snackar bara. Åk på ett par matcher själva så ser ni att dom flesta på läktaren är helt vanliga människor och inte en massa sludder.
Hmm, undrar hur man känner igen en AFAit på Norra... Går nog inte, sorry :/
Citera
2008-04-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Hmm, undrar hur man känner igen en AFAit på Norra... Går nog inte, sorry :/
Jo för AFAiter brukar inte springa runt i stone island jackor och liknande. Det är inte deras stil. Dom gånger jag har sett demonstrationer av AFA så har jag inte sett en ända med casual klädsel. Och stora delar av folk som står på norra har oftast något i stil med casual.
Citera
2008-04-26, 20:52
Medlem
kenth44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scenarn
Jo för AFAiter brukar inte springa runt i stone island jackor och liknande. Det är inte deras stil. Dom gånger jag har sett demonstrationer av AFA så har jag inte sett en ända med casual klädsel. Och stora delar av folk som står på norra har oftast något i stil med casual.
Öh, jo heeeela norra kryllar ju av casuals Så om man inte har SI-jacka så är man AFA? Jag har sett en jävla massa casuals på dmeonstrationer jag varit på i alla fall. I vilket fall som helst: Du har ingen aning om vilka AFA är, vad fan dte nu än skulel ha att göra med AIK...
Citera
2008-04-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Öh, jo heeeela norra kryllar ju av casuals Så om man inte har SI-jacka så är man AFA? Jag har sett en jävla massa casuals på dmeonstrationer jag varit på i alla fall. I vilket fall som helst: Du har ingen aning om vilka AFA är, vad fan dte nu än skulel ha att göra med AIK...
Okej men jag sa aldrig att bara för man har en SI-jacka så va man inte afa men jag sa bara att dom demontrationerna jag har sett så har de knappt varit nå casuals. Och ja de kryllar av casuals på norra det va de jag försökte säga, men dom AFAiterna jag har sett/pratat med har inte vart casual. Men men skit samma vad dom har för klädsel men det är inte många nazister/AFA på norra. Under 90talet var det känt för att de va många "nazister" bland supportrarna men det var mest skinnskallar bara. Och jag vet ett par AFA ifrån köping som jag snackat med + har ett par polare som är med i NSF som jag brukar snacka med om AFA och kan säga att jag vet LITE om dom men inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in