Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-09, 10:51
  #49
Medlem
Ökad matlust är en biverkning, i mitt fall är det ett plus men för personer som har en tendens att lägga på sig om de äter för mycket så kan det vara en nackdel. Man sover bättre vilket är en bra sak. Men själva humöret gör den väl ingen skillnad på, jag är och var inte deprimerad när jag fick det utskrivet. Dock så tände jag av från heroin så jag var väl endå något ur balans vid tillfället. Sedan så har medicinen bara hängt med som många andra jag också har fått. Struntar jag i att ta den märker jag inget förutom att det kanske tar lite längre tid att somna. Medans en del jag känner till som inte har en så makalöst perfekt konfigurerad hjärna som jag blir helt ur balans om de inte tar den.
Citera
2010-09-09, 12:38
  #50
Medlem
GregoryHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killejkpg82
Ska börja med Mirtazapin Krka skulle gärna vilja höra hur ni mått av det.
Vad har blivigt bättre?

Jag fick tillbaka min aptit, men tappade den sedan igen efter någon vecka, gick ner mig totalt och mådde otroligt dåligt. Då höjde dem dosen och aptiten kom tillbaka, men mådde fortfarande skit. Då slängde dem på Venlafaxin och gick verkligen ner mig.

Levde på cigg och cola i några veckor, med konstanta självmordstankar.

Nu mår jag dock mycket bättre, men det var ett helvete, självmordstankarna var väldigt påträngande och jag fick ingen vidare information om att medicinen kunde göra mig värre i början. När jag väl fick reda på att det var orsaken, krävde jag att jag skulle få någon benso.

Det var ett helvete, om medicinen gjorde allt kan jag inte säga, men när jag väl fick sobril så gick allt otroligt mycket lättare. Läs så mycket du kan om skiten innan du påbörjar behandling.

http://www.fass.se/LIF/home/index.jsp

Edit: Kan tillägga att jag testade både Citalopram och Sertralin, utan några vidare resultat, varken negativa eller positiva.
__________________
Senast redigerad av GregoryHouse 2010-09-09 kl. 12:43.
Citera
2010-10-26, 17:23
  #51
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Ska också börja med mirtazapin eftersom fluoxetin inte funkade för mig. Blev bara sämre och gick ner i vikt. Så när jag läser här så blir jag fylld med lite hopp om att detta läkemedel kan hjälpa mig. Har sömnsvårigheter också och tar även lergigan. Och vill mer än gärna gå upp minst 10Kg!

Hur är det med sexlusten? När jag käkade fluoxetin så försvann den helt och det har varit jävla jobbigt Har inte ens haft lust att spela skinnflöjt..

Men kommer jag få tillbaka kåtheten om jag käkar mirtazapin? någon som Har erfarenheter?
Citera
2010-12-05, 23:40
  #52
Medlem
Pupptjacks avatar
I början på detta året fick jag sertralin och theralen för stark ångest och för att jag sov typ 2-3 timmar per natt. De hjälpte inte ett piss, förutom att jag kunde sova liiite bättre. Ångesten satt kvar, och slutade med att jag käkade hela burken med theralen = sov bort två dagar.
Sen fick jag nya tabletter av nån dansk jävla skitdoktor
Ergenyl
Truxal
Ikorivil
Zyprexa

allt tillsammans, då han bara satte mig i "borderline/bipolär"-hörnan utan grundlig utredning.
De fick mig att bli heeeeeeeeelt totalt fucked up. Skojar inte. Ångesten x 1000. Otaliga själmordsförsök, förlorade vänner och familj, betedde mig som ett as, drack hela tiden (trots starka tabletter) så självmordstankarna kom som ett brev på posten. Antar att schizofrenitabletter på en "normal" människa ger liknande "symptom" som att ha schizofreni. Jävla skitdoktor.

SEN efter många fucking olika tabletter, allt detta tabletthoppande var då under sommaren i år, så fick jag mirtazapin utskrivet. De funkar. Trött som ett jävla as efter nån timme och ångesten är mindre påtaglig. Enda biverkningarna är väl att man är hungrig JÄMT (gått upp 6 kg), kan agera lite känslokallt och så kliar kroppen hela tiden. Vet inte om det sista har med tab att göra, men aja.
Citera
2010-12-08, 17:03
  #53
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
Ska också börja med mirtazapin eftersom fluoxetin inte funkade för mig. Blev bara sämre och gick ner i vikt. Så när jag läser här så blir jag fylld med lite hopp om att detta läkemedel kan hjälpa mig. Har sömnsvårigheter också och tar även lergigan. Och vill mer än gärna gå upp minst 10Kg!

Hur är det med sexlusten? När jag käkade fluoxetin så försvann den helt och det har varit jävla jobbigt Har inte ens haft lust att spela skinnflöjt..

Men kommer jag få tillbaka kåtheten om jag käkar mirtazapin? någon som Har erfarenheter?


Matlusten är samma för mig - men möjligtvis lägger man på sig lättare... Sover "bättre" eller riktigare sagt, så vaknar jag upp med en känsla av att jag är mer utvilad än vanligt - lättare att gå upp... Dock blir jag efter ett par timmar riktigt trött och bilkörning är inte att rekommendera...

Drömmarna om natten är ibland INTE att leka med - de är riktigt realistiska och hemska och många gånger så vill jag inte ens somna om i rädsla för att hamna i samma dröm...

Sexlusten är dämpad men inte så att du inte vill det... Sexlusten finns där - men du kanske behöver hjälpa den lite på traven, så att säga... Negativt, för mig, är att jag kommer väldigt snabbt - behöver iofs inte vara negativt, alltid...!

Lycka till - jag tror inte du kommer ångra dig...!
Citera
2010-12-08, 17:34
  #54
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Matlusten är samma för mig - men möjligtvis lägger man på sig lättare... Sover "bättre" eller riktigare sagt, så vaknar jag upp med en känsla av att jag är mer utvilad än vanligt - lättare att gå upp... Dock blir jag efter ett par timmar riktigt trött och bilkörning är inte att rekommendera...

Drömmarna om natten är ibland INTE att leka med - de är riktigt realistiska och hemska och många gånger så vill jag inte ens somna om i rädsla för att hamna i samma dröm...

Sexlusten är dämpad men inte så att du inte vill det... Sexlusten finns där - men du kanske behöver hjälpa den lite på traven, så att säga... Negativt, för mig, är att jag kommer väldigt snabbt - behöver iofs inte vara negativt, alltid...!

Lycka till - jag tror inte du kommer ångra dig...!

HAr verkligen känt att jag sover bättre om nätterna nu, också mer utvilad på morgonen, men runt mitt på dagen så får jag en trötthetsattack och jag blir helt sänkt. Det är lite jobbigt

Nä drömmarna är verkligen inte att leka med! allt är så jävla verkligt. Drömde att nån högg av mig ballen och jag vaknade gråtandes letande efter min kuk, men den satt kvar som tur var hehe.

Sexlusten är faktiskt helt OK för tillfället, Inte knullat så mycket på senaste men på min förra medicin fluoxetin så ville jag inte ens spela skinflöjt hahah.
Citera
2010-12-08, 18:32
  #55
Medlem
Gidellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturalBornChiller
HAr verkligen känt att jag sover bättre om nätterna nu, också mer utvilad på morgonen, men runt mitt på dagen så får jag en trötthetsattack och jag blir helt sänkt. Det är lite jobbigt

Nä drömmarna är verkligen inte att leka med! allt är så jävla verkligt. Drömde att nån högg av mig ballen och jag vaknade gråtandes letande efter min kuk, men den satt kvar som tur var hehe.

Sexlusten är faktiskt helt OK för tillfället, Inte knullat så mycket på senaste men på min förra medicin fluoxetin så ville jag inte ens spela skinflöjt hahah.
Drömmarna från den brukar väl försvinna efter ett par månader? Vet att jag hade en massa obehagliga drömmar just under insättningen av Mirtazapinet, som försvann med tiden gudskelov! De drev mig till vansinne innan jag förstod att det var medicinen som skapade dem.
Citera
2010-12-08, 19:02
  #56
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Drömmarna från den brukar väl försvinna efter ett par månader? Vet att jag hade en massa obehagliga drömmar just under insättningen av Mirtazapinet, som försvann med tiden gudskelov! De drev mig till vansinne innan jag förstod att det var medicinen som skapade dem.

Hoppas på att det är medicinen bara, började ta mirta för typ 2 månader sen så.

Vissa drömmar är ibland najs, fast oftast obehagliga.
Citera
2010-12-24, 12:43
  #57
Medlem
lightshipss avatar
Jag ska börja med mirtazapin om kanske två veckor då jag har trappat ner och bort sertralinet som inte har funkat alls.
Men jag ska ta mirtazapin på kvällen och voxra på morgonen. Voxra har jag redan börjat med och verkar fungera ok.
Men har haft ätstörningar och klarar inte av att gå upp ett enda kilo. Voxra gör att man blir pigg och går ner i kilo och mirtazapin att man blir trött och går upp i kilo.
Borde dessa två jämna ut varandra eller är mirtazapin en sådan skitmedicin att jag kommer att gå upp ändå?
Citera
2010-12-25, 01:52
  #58
Medlem
DinKamrats avatar
Jag måste vara ett medicinskt under. Så gott som alla verkar klaga på viktökning, men jag har varit på dessa piller nu i 1,5 år och har ett BMI på 18,5. Antar väl att jag är 1 på miljonen.
Citera
2010-12-25, 11:50
  #59
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Dåsighet, avslappnande. Tyvärr inge vidare bra medicin (för mig) beträffande humöret generellt. Viktuppgång.
Citera
2010-12-25, 11:51
  #60
Medlem
TheYearWas1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Jag måste vara ett medicinskt under. Så gott som alla verkar klaga på viktökning, men jag har varit på dessa piller nu i 1,5 år och har ett BMI på 18,5. Antar väl att jag är 1 på miljonen.
Då passar du perfekt på den allmänne nordkoreanen! Syftar på din avatar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback