Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2010-12-25, 12:23
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lightships
Jag ska börja med mirtazapin om kanske två veckor då jag har trappat ner och bort sertralinet som inte har funkat alls.
Men jag ska ta mirtazapin på kvällen och voxra på morgonen. Voxra har jag redan börjat med och verkar fungera ok.
Men har haft ätstörningar och klarar inte av att gå upp ett enda kilo. Voxra gör att man blir pigg och går ner i kilo och mirtazapin att man blir trött och går upp i kilo.
Borde dessa två jämna ut varandra eller är mirtazapin en sådan skitmedicin att jag kommer att gå upp ändå?

Hej!

Voxra och mirtazapin är en bra kombination, som jag är nöjd med.
Du kan nog klara vikten, men du måste tänka på vad du äter.

Hälsningar
Stövel-Anders

Voxra 150 mg
Mirtazapin 45 mg
Lyrica 50 mg
Fluanxol 1 mg
Citera
2010-12-26, 20:47
  #62
Medlem
BoISarens avatar
PoP -► Psykofarmaka

//Mod
Citera
2010-12-26, 22:14
  #63
Medlem
drblanc11s avatar
Om du får biverkningar:
Vänta.
För många går de över inom ett par veckor, dvs när effekten väntas sätta in. Det är en bra medicin, så ge den en chans.
Du går inte upp i vikt om du inte äter mer, så om du skulle drabbas av hungerkänsla får du försöka stå emot. Vissa menar att mirtazapins sederande effekt avtar om man höjer dosen >30 mg.
Citera
2011-05-08, 18:14
  #64
Medlem
Motleys avatar
Absolut den medicin som jag har fått bäst sömn av, utan att vara särskilt dåsig dagen efter. Sedan blir man mer hungrig än vanligt, men i mitt fall är det också bara positivt.
Citera
2011-05-12, 19:59
  #65
Medlem
drbondos avatar
Jag tar 45 mg och upplever bättre nattsömn och ökad aptit. Inga biverkningar.
Citera
2011-05-12, 20:56
  #66
Medlem
Tegelstens avatar
Någon som vet var det är för skillnad på den äldre mianserin och mirtazapin? Har provat mianserin och blev så sjukt trött och yr hela dagen så jag sluta.
Citera
2011-05-12, 20:59
  #67
Medlem
Hann bara äta mirtazapin i en vecka ungefär innan jag fick ett krampanfall och föll ihop på golvet. Åt de i kombination med Efexor. De effekter jag hann känna av var ökad aptit och trötthet efter intag.
Citera
2011-05-22, 02:08
  #68
Medlem
444054s avatar
Jag har käkat Mirtazapin 45-60 mg i 10 år. Fick den mot ångest och sömnproblem. För sömnen funkar den fortfarande bra, om jag inte har allt för stark ångest dvs. Medicinen har en hyfsad effekt mot ångesten, men inte mer. När det är som värst får jag ta hjälp av Xanor, max 1 mg/vecka.

Har testat SSRI/SNRI också, men inte stått ut med biverkningana. Kanske varit otålig och slutat för fort med dem. Biverkningarna av Mirtazapin är sötsuget man får en timme efter intag, och en viss seghet dagen efter, men man vänjer sig. Konstig nog var jag segare dagen efter, när jag var nere på 30-45 mg, jamfört med 60 mg. Har funderat på att gå upp 90 mg för att se om effekten mot ångesten blir bättre, och mindre trötthet dan efter.

Att Mirtazapin ska ta bort sexuella biverkningar av SSRI är inget som fungerat för mig. Kanske för att jag tagit den under så lång tid. Men om man lider av sömnproblem och lättare ångest så är det en bra medicin. Stark ångest kräver nog ett tillägg av SSRI, Lyrica/Neurontin eller benso.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback