• 1
  • 2
2008-01-09, 20:03
Medlem
Ska börja med Mirtazapin Krka skulle gärna vilja höra hur ni mått av det.
Vad har blivigt bättre?
Citera
2008-01-12, 17:52
Medlem
Jadu, funkar väl sådär... ta dom innan du ska sova dock, man blir drogad som satan.
Citera
2008-01-12, 18:10
Medlem
Vet inte riktigt om de (Remeron) hjälpt mig mycket. De funkar iofs rejält bra till sömnen. Förut sov jag typ 23-6.50, och sen kunde jag inte somna om (vaknade med ångest, illamående osv). Nämnas bör att jag inte har nån tid att passa öht. så att vakna före 9 var inte så kul. Med Remeron sov jag klart bättre, vaknar lugnare och så.

Fick dem mot ångest, men det har inte funkat så bra där, det har inte SSRI heller för den delen.

Edit: Och ja, ta dem helt klart på kvällen, om inte läkaren sa nåt helt annat. Första gången jag tog vinglade jag i säng typ 45 minuter efter att jag tagit den
Citera
2008-01-12, 19:31
Bannlyst
Det som är bra med mirtazapin är att man sover riktigt bra på dom, och att aptiten blir bättre. De negativa effekterna orkar jag inte ens skriva, i och med att jag inte har någon lust att fylla ett A4.
Citera
2008-01-13, 01:26
Medlem
märkte det med sömnen shit tog min första tablett i torsdagskväll
10 min var jag helt ner drogad drömmde riktigs sjuka saker och dreglar hela natten.

Har den hjälpt er något då??
gick på edronax i 2 månader men blev rikigt cp i huvudet ville slå ner folk,
hade värsta hämnd tankar.
så jag fick den här nya istället får se om det blir någon bättring nu.
Citera
2008-01-13, 19:19
Medlem
Tjohildas avatar
Tyvärr försvann sömneffekten ganska snabbt. Sen kom andra biverkningar som viktuppgång. Var ganska ilsk i ett par månader också...
Citera
2008-01-13, 20:30
Medlem
pungsorks avatar
En av dom få antidepp-mediciner som jag tycker gjort någon nytta. Dock kom en ordentlig viktuppgång som ett brev på posten
Citera
2008-01-13, 22:14
Medlem
galts avatar
Fungerar bra för mig. Kombinerar mirtazapin med sertralin. För min del så blir jag fortfarande aningen trött, ett par timmar efter att jag tagit medicinen.
Viktuppgång har jag... ja, märkt av.
Vägde 58kg januari 2007, väger 85kg januari 2008
Men det beror inte bara på biverkningar av mirtazapin, utan snarare att jag mådde pissigt innan och inte hade någon aptit öht.
Citera
2008-02-05, 15:04
Medlem
la av med tabletterna för 3 dagar sen och kör bara på paraoxetin nu
Klarar inte av att ständigt vara trött.
hade precis kommit igång med min kost som jag inte kan ha koll på nu mer
glömmer av enkla saker och kan somna för ingenting
vad ska man ta för att bli pigg istället måste ju finnas någon medizin för att bli pigg och allert menar det finns ju för typ all annat.

håller på att tappa tålamodet för vården
Kanske fel att skylla på dem men någon måste ju ta skiten
har ju bett om hjälp i så många år nu
Citera
2008-04-12, 23:02
Bannlyst
Det här med vikten, Blir man hungrig av att äta den eller innhåller den 100% fett? sjukt att folk kan gå upp så mycket på enbart piller...
Citera
2008-04-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THC_människa
Det här med vikten, Blir man hungrig av att äta den eller innhåller den 100% fett? sjukt att folk kan gå upp så mycket på enbart piller...
Jag har (tyvärr) inte gått upp ett kilo trots att jag ätit mirtazapin sedan mitten av förra året. Alla drabbas inte.
Citera
2008-04-13, 19:08
Medlem
Eyeopeners avatar
Har gått på mirtazapin i ca 2år för sömnproblem.
Medicinen funkade inte för mina sömnproblem så jag lade av med den, däremot så kunde den ta bort mildare ångest/oros kännslor.
Men bieffekterna av tabletterna är många, det här med att gå upp i vikt beror inte på att tabletterna innehåller en massa fett som en annan frågade precis utan att man får rejäla hungerkännslor några timmar efter att man tagit tabletten.

Ta tabletterna helst till kvällen då man kan bli väldigt trött i början.
Det possitiva med medicinen är att jag inte fick några sexuella biverkningar av den som många andra ssri/snri tabletter kan ge (tex minskad sexlust, problem med att få upp den om man är kille och problem med att få orgasm).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in