2009-05-09, 00:39
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Finns inte risken om man använder handduk att lödningar faktiskt släpper, eller helt enkelt rinner över och kortsluter moderkortet?
Finns det säkert. Handduksmetoden är väldigt ostabil. Om man nu skall ge sig på ett försök att fixa sin xbox så bör man göra x-clamp metoden istället. Men som sagts innan så är dessa metoder bara tillfälliga, såvida man inte har en jäkla tur. Själv hade jag inte någon tur efter ha gjort x-clamp ett antal ggr, den funkade bara max 1-2 veckor innan problemet kom tillbaka igen, så jag fick köpa mig en ny xbox
Citera
2009-05-09, 01:55
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h-user
Finns inte risken om man använder handduk att lödningar faktiskt släpper, eller helt enkelt rinner över och kortsluter moderkortet?
Det blir inte så varmt att lödningen smälter, det du gör är att böja tillbaka moderkortet så att nödvändiga komponenter får kontakt igen (samtidigt minskar/förstör du livslängden av alla komponenter).
Vill du smälta lödning är det lödpenna (eller ugn som vissa på xbox-scene.com har prövat) som gäller.
Citera
2009-05-11, 14:08
Medlem
LifeIsALoops avatar
Fick precis tillbaka min krysslåda efter att ha varit borta 7-8 dagar.
Fick 1 mån live för besväret.
Bra service, men 360'n säljer jag.
Citera
2009-05-12, 09:11
Medlem
Ehfraims avatar
Fick RROD i fredags pga strömavbrott och funderar på vad jag ska göra med den. Jag har inga som helst erfarenheter av xbox överhuvudtaget, det enda jag kör är nhl och fifa på den, flitigt. Så jag vill ha den fixat snabbast möjliga. Hur går det till när man skickar in den Microsoft? Är det bara att ringa supporten och be dem förklara?

MvH/
- Ehfraim
Citera
2009-05-12, 09:22
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Fick RROD i fredags pga strömavbrott och funderar på vad jag ska göra med den. Jag har inga som helst erfarenheter av xbox överhuvudtaget, det enda jag kör är nhl och fifa på den, flitigt. Så jag vill ha den fixat snabbast möjliga. Hur går det till när man skickar in den Microsoft? Är det bara att ringa supporten och be dem förklara?

MvH/
- Ehfraim
Du kan även logga in på Xbox.com och registrera din konsol. Sedan begär du bara reparation via sidan, ringer UPS som kommer och hämtar din konsol och sedan väntar du 2 veckor.
Citera
2009-05-12, 10:46
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Du kan även logga in på Xbox.com och registrera din konsol. Sedan begär du bara reparation via sidan, ringer UPS som kommer och hämtar din konsol och sedan väntar du 2 veckor.

Det låter bra! Ska genast fixa, jag trodde man var tvungen att ringa Microsoft och köpa en fet kartong och skicka för en hundring. Men detta låter betydligt vettigare, bra support . Kostar det något? Tack!
Citera
2009-05-12, 11:26
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Det låter bra! Ska genast fixa, jag trodde man var tvungen att ringa Microsoft och köpa en fet kartong och skicka för en hundring. Men detta låter betydligt vettigare, bra support . Kostar det något? Tack!
Nej det kosta inte ett öre för mej. Skulle väl vara om du måste köpa en kartong men jag tog en gammal som ja fick min laptop i. Xboxkartongen ska du inte pga stölder. Ja det är jättesmidigt detta,bara man har tid å vara hemma
Citera
2009-05-12, 11:31
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Nej det kosta inte ett öre för mej. Skulle väl vara om du måste köpa en kartong men jag tog en gammal som ja fick min laptop i. Xboxkartongen ska du inte pga stölder. Ja det är jättesmidigt detta,bara man har tid å vara hemma

Perfekt! Tack för hjälpen GataJ och Pastor Franz .
Citera
2009-05-12, 13:11
Medlem
GataJs avatar
Citat:
Perfekt! Tack för hjälpen GataJ och Pastor Franz .
Va så lite så
Citera
2009-05-13, 00:50
Medlem
Buckners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungalow
någon som har koll på hur mycket frakten kan gå på om de vägrar laga den?

Undrar samma sak, skall skicka in min nästa vecka. Den har varit flashad men det har jag tagit bort nu och även satt dit orginalklistermärke, men man vet ju aldrig.
Citera
2009-05-13, 18:57
Medlem
Snackade med min polare idag och hans box hade tydligen rödringat för tredje gången igår. Eftersom vi köpte boxarna på releasedagen (2:a december 2005) ringde han till MS och frågade vad som gällde för garantin. Enligt honom hade de berättat att garantin är förlängd ytterligare tre år på just releaseboxarna, det vill säga 6 år totalt. För egen del tycker jag att det låter mycket märkligt och har inte hört något liknande innan men jag tänkte ändå passa på och fråga här om någon hört något om det?
Citera
2009-05-13, 20:55
Medlem
Jelloblimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Snackade med min polare idag och hans box hade tydligen rödringat för tredje gången igår. Eftersom vi köpte boxarna på releasedagen (2:a december 2005) ringde han till MS och frågade vad som gällde för garantin. Enligt honom hade de berättat att garantin är förlängd ytterligare tre år på just releaseboxarna, det vill säga 6 år totalt. För egen del tycker jag att det låter mycket märkligt och har inte hört något liknande innan men jag tänkte ändå passa på och fråga här om någon hört något om det?
Har läst att MS reparerar RRoD fastän det är utanför 3-års garantin, men också läst att folk fått betala.
Kanske är inofficiellt än så länge eller begränsat på något sätt, supporten sa inget till mig när jag ringde för två veckor sen (fast jag var inom garantin).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in