https://www.brewdog.com/lowdown/blog/equity-for-punks-iv
gällande brewdogs "nyemission".
är folk HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET?
de ska dra in 25 miljoner pund från dig och mig och man får följande.
• Lifetime discount in all of our BrewDog Bars of up to 10%
• Lifetime discount on our online shop of up to 20%
• Exclusive first options on all our special and limited edition beers
• Invites to our (soon to be legendary) AGM
• A free birthday beer, every year, on us
• Being able to participate in our annual by shareholders brewday
• Having your say in how the company is run
• Owning your very own part of BrewDog
• Access to www.equitypunks.com
• Access to exclusive EFP BottleBox beer club
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
• £10 worth of Beer Bucks as a welcome gift
• Being part of our amazing referral scheme (don't forget to quote that referral number!)
du betalar deras verksamhet för att få lite rabatt.
första punkten är dessutom extra "rolig" då man inte ens får ge rabatt på alkohol i sverige.
du får (upp till) 10% på maten.
brewdog och dess ägare sitter redan i styrelserummet och hånskrattar, innan de fortsätter med det till banken.
för när man köper dessa "aktier" så får du EJ ta del av någon utdelning av vinst eller sälja aktien på en fri marknad/börs.
de säger följande:
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
ska gissa på att de börsnoteras snart? nah, varför det när man har suckers som glatt pumpar in pengar i bolaget ändå.
det framgår inte heller hur stor del av verksamheten "aktieägarna" äger.
jag misstänker att den "publikt" ägda delen inte överstiger 10%
vilken jävla bluff alltså. blir fan sur.
gällande brewdogs "nyemission".
är folk HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET?
de ska dra in 25 miljoner pund från dig och mig och man får följande.
• Lifetime discount in all of our BrewDog Bars of up to 10%
• Lifetime discount on our online shop of up to 20%
• Exclusive first options on all our special and limited edition beers
• Invites to our (soon to be legendary) AGM
• A free birthday beer, every year, on us
• Being able to participate in our annual by shareholders brewday
• Having your say in how the company is run
• Owning your very own part of BrewDog
• Access to www.equitypunks.com
• Access to exclusive EFP BottleBox beer club
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
• £10 worth of Beer Bucks as a welcome gift
• Being part of our amazing referral scheme (don't forget to quote that referral number!)
du betalar deras verksamhet för att få lite rabatt.
första punkten är dessutom extra "rolig" då man inte ens får ge rabatt på alkohol i sverige.
du får (upp till) 10% på maten.
brewdog och dess ägare sitter redan i styrelserummet och hånskrattar, innan de fortsätter med det till banken.
för när man köper dessa "aktier" så får du EJ ta del av någon utdelning av vinst eller sälja aktien på en fri marknad/börs.
de säger följande:
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
ska gissa på att de börsnoteras snart? nah, varför det när man har suckers som glatt pumpar in pengar i bolaget ändå.
det framgår inte heller hur stor del av verksamheten "aktieägarna" äger.
jag misstänker att den "publikt" ägda delen inte överstiger 10%
vilken jävla bluff alltså. blir fan sur.
Jag var förbi bolaget idag efter jobbet, solen sken så fint (ändå sitter jag inomhus och dricker
som det halvskräp jag är) men de hade den ej inne i centrum och jag har ej körkort. Efter mycket velande fick det bli ett gäng pripps blå 5,2% mest för priset och enkelhetens skull men jag ville även ha en "bra" och betydligt mer intressant öl också, så valet föll på en flaska Yeti Imperial Stout. Har hört genomgående positiva omdömen om den. Men dyr är den, tror fan jag gav 38 spänn för en 33cl, nåja det är bara onsdag en dag i veckan