2015-04-22, 09:53
  #10537
Medlem
brutefishs avatar
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/equity-for-punks-iv

gällande brewdogs "nyemission".
är folk HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET?
de ska dra in 25 miljoner pund från dig och mig och man får följande.

• Lifetime discount in all of our BrewDog Bars of up to 10%
• Lifetime discount on our online shop of up to 20%
• Exclusive first options on all our special and limited edition beers
• Invites to our (soon to be legendary) AGM
• A free birthday beer, every year, on us
• Being able to participate in our annual by shareholders brewday
• Having your say in how the company is run
• Owning your very own part of BrewDog
• Access to www.equitypunks.com
• Access to exclusive EFP BottleBox beer club
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
• £10 worth of Beer Bucks as a welcome gift
• Being part of our amazing referral scheme (don't forget to quote that referral number!)

du betalar deras verksamhet för att få lite rabatt.
första punkten är dessutom extra "rolig" då man inte ens får ge rabatt på alkohol i sverige.
du får (upp till) 10% på maten.

brewdog och dess ägare sitter redan i styrelserummet och hånskrattar, innan de fortsätter med det till banken.

för när man köper dessa "aktier" så får du EJ ta del av någon utdelning av vinst eller sälja aktien på en fri marknad/börs.
de säger följande:
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
ska gissa på att de börsnoteras snart? nah, varför det när man har suckers som glatt pumpar in pengar i bolaget ändå.
det framgår inte heller hur stor del av verksamheten "aktieägarna" äger.
jag misstänker att den "publikt" ägda delen inte överstiger 10%

vilken jävla bluff alltså. blir fan sur.
Citera
2015-04-22, 12:49
  #10538
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Pratet om suröl fick mig att vilja testa ett öl från stilen i fråga (även om jag utefter smakbeskrivningen av det inte tror att jag kommer att bli så förtjust i det). Någon som har tips på bra suröl, helst i bolagets ordinarie sortiment?
Citera
2015-04-22, 14:35
  #10539
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Pratet om suröl fick mig att vilja testa ett öl från stilen i fråga (även om jag utefter smakbeskrivningen av det inte tror att jag kommer att bli så förtjust i det). Någon som har tips på bra suröl, helst i bolagets ordinarie sortiment?

Inte riktigt renodlad suröl men Cuvée de Jacobin (typ flamish red). Även Boon Kriek brukar finnas på en del bolag. För jag antar att du tänker gueuze när du säger suröl?
Citera
2015-04-22, 15:27
  #10540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
tack! sierra portern finns på bolaget i stan så den kan nog bli ett köp idag kanske

+1 på Sierra Nevada Porter. Lite udda smak för att vara en porter fast på ett bra sätt, drar lite åt det pale ale aktiga hållet med humle, men har naturligtvis portersmak. Köpte en då jag var i Sverige. Tips: köp minst två på samma gång. Man vill gärna ha en till strax efter.
Citera
2015-04-22, 15:52
  #10541
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
+1 på Sierra Nevada Porter. Lite udda smak för att vara en porter fast på ett bra sätt, drar lite åt det pale ale aktiga hållet med humle, men har naturligtvis portersmak. Köpte en då jag var i Sverige. Tips: köp minst två på samma gång. Man vill gärna ha en till strax efter.

Point taken dude! Jag var förbi bolaget idag efter jobbet, solen sken så fint (ändå sitter jag inomhus och dricker som det halvskräp jag är) men de hade den ej inne i centrum och jag har ej körkort. Efter mycket velande fick det bli ett gäng pripps blå 5,2% mest för priset och enkelhetens skull men jag ville även ha en "bra" och betydligt mer intressant öl också, så valet föll på en flaska Yeti Imperial Stout. Har hört genomgående positiva omdömen om den. Men dyr är den, tror fan jag gav 38 spänn för en 33cl, nåja det är bara onsdag en dag i veckan
Citera
2015-04-22, 18:19
  #10542
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/equity-for-punks-iv

gällande brewdogs "nyemission".
är folk HELT JÄVLA DUMMA I HUVUDET?
de ska dra in 25 miljoner pund från dig och mig och man får följande.

• Lifetime discount in all of our BrewDog Bars of up to 10%
• Lifetime discount on our online shop of up to 20%
• Exclusive first options on all our special and limited edition beers
• Invites to our (soon to be legendary) AGM
• A free birthday beer, every year, on us
• Being able to participate in our annual by shareholders brewday
• Having your say in how the company is run
• Owning your very own part of BrewDog
• Access to www.equitypunks.com
• Access to exclusive EFP BottleBox beer club
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
• £10 worth of Beer Bucks as a welcome gift
• Being part of our amazing referral scheme (don't forget to quote that referral number!)

du betalar deras verksamhet för att få lite rabatt.
första punkten är dessutom extra "rolig" då man inte ens får ge rabatt på alkohol i sverige.
du får (upp till) 10% på maten.

brewdog och dess ägare sitter redan i styrelserummet och hånskrattar, innan de fortsätter med det till banken.

för när man köper dessa "aktier" så får du EJ ta del av någon utdelning av vinst eller sälja aktien på en fri marknad/börs.
de säger följande:
• Sell and trade your shares on www.equitypunks.com or at a potential later listing
ska gissa på att de börsnoteras snart? nah, varför det när man har suckers som glatt pumpar in pengar i bolaget ändå.
det framgår inte heller hur stor del av verksamheten "aktieägarna" äger.
jag misstänker att den "publikt" ägda delen inte överstiger 10%

vilken jävla bluff alltså. blir fan sur.
Det är väl inte första gången? Dels så vill jag minnas att jag såg något liknande för några år sedan och sedan heter ju kampanjen Equity for punks IV, så det tyder ju på att de gjort det tre ggr tidigare.
Citera
2015-04-22, 22:36
  #10543
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är väl inte första gången? Dels så vill jag minnas att jag såg något liknande för några år sedan och sedan heter ju kampanjen Equity for punks IV, så det tyder ju på att de gjort det tre ggr tidigare.
nej jag vet. det är ju det som är själva grejen. man lurar folk om och om igen.
kallar det för att vara med i "the craft beer revolution" och svennebananoz som just upptäckt ipa tycker det är skitcoolt och brewdog bara fyller fickorna.

varför är det inga punks som kräver utdelning?! men...man får ju upp till 10% rabatt i baren...jävla losers.

hos carlsberg kan du åtminstone vara delaktig som en normal aktieägare, det är fan så mycket mer hederligt.
Citera
2015-04-22, 22:43
  #10544
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nej jag vet. det är ju det som är själva grejen. man lurar folk om och om igen.
kallar det för att vara med i "the craft beer revolution" och svennebananoz som just upptäckt ipa tycker det är skitcoolt och brewdog bara fyller fickorna.

varför är det inga punks som kräver utdelning?! men...man får ju upp till 10% rabatt i baren...jävla losers.

hos carlsberg kan du åtminstone vara delaktig som en normal aktieägare, det är fan så mycket mer hederligt.
Tycker hela deras framtoning känns jävligt töntig och brukar undvika deras öl av den anledningen. Inte så att de producerar något utöver det vanliga ändå.
Citera
2015-04-22, 22:54
  #10545
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Tycker hela deras framtoning känns jävligt töntig och brukar undvika deras öl av den anledningen. Inte så att de producerar något utöver det vanliga ändå.
absolut inte på sistone. jag blir bara så jävla irriterad på deras "pyramidspel".
Citera
2015-04-22, 23:23
  #10546
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Point taken dude! Jag var förbi bolaget idag efter jobbet, solen sken så fint (ändå sitter jag inomhus och dricker som det halvskräp jag är) men de hade den ej inne i centrum och jag har ej körkort. Efter mycket velande fick det bli ett gäng pripps blå 5,2% mest för priset och enkelhetens skull men jag ville även ha en "bra" och betydligt mer intressant öl också, så valet föll på en flaska Yeti Imperial Stout. Har hört genomgående positiva omdömen om den. Men dyr är den, tror fan jag gav 38 spänn för en 33cl, nåja det är bara onsdag en dag i veckan

Dyr är den, men extremt god och du kommer inte ångra dig.
Citera
2015-04-23, 01:10
  #10547
Medlem
WalterSullivans avatar
Köpte 2 av Maximus, Torpedo IPA och Centennial idag och alla är helt avslagna i humlen, inte ens Cent som är i burk hade klarat sig. Det går väl helt enkelt att inte få färska amerikanska IPor i ordinarie sortiment i sverige om man inte köper nåt som kommer på små parti direkt från staterna.
Citera
2015-04-23, 03:49
  #10548
Medlem
Ballongdjurs avatar
Om man är utomlands, är det lagligt att skicka hem öl med posten?
Någon som provat? Vill gärna få hem några flaskor till Sverige.
Menar enligt Svensk lag, inte landet i fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in