2015-02-20, 13:45
  #9937
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallen
Tacka vet jag en hederlig vanlig Morbärs en fredagskväll. Alla andra blommiga ölsorter har jag tröttnat på helt. Öl ska smaka öl. Tack för mig.
Okej, hur smakar öl då?
Det är ungefär lika dumt som att säga att "läsk ska smaka läsk". Jaha? Och hur smakar läsk då? Coca-cola och Fanta exotic tycker iaf jag har ganska olika smak, vilken av dem är det som smakar läsk?
Citera
2015-02-20, 14:03
  #9938
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frallen
Tacka vet jag en hederlig vanlig Morbärs en fredagskväll. Alla andra blommiga ölsorter har jag tröttnat på helt. Öl ska smaka öl. Tack för mig.
Håller med, tycker också de bra ölen smakar lite för mycket och är lite för komplexa för simpla människor som du och jag. Öl ska smaka som vanlig lättdrucken ljus lager brukar görs, d.v.s. nästan ingenting, så man får ner det enkelt.
Citera
2015-02-20, 14:15
  #9939
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Håller med, tycker också de bra ölen smakar lite för mycket och är lite för komplexa för simpla människor som du och jag. Öl ska smaka som vanlig lättdrucken ljus lager brukar görs, d.v.s. nästan ingenting, så man får ner det enkelt.

Fast egentligen borde folk som snackar om att öl ska smaka öl inte dricka ljus lager, eftersom det är en relativt ny stil, och då är det ju inte så "riktig" öl smakar. Men så långt kan de väl inte tänka.
Citera
2015-02-20, 14:19
  #9940
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Fast egentligen borde folk som snackar om att öl ska smaka öl inte dricka ljus lager, eftersom det är en relativt ny stil, och då är det ju inte så "riktig" öl smakar. Men så långt kan de väl inte tänka.
precis. riktig öl skall ju vara en ale, inte en lager.
Citera
2015-02-22, 13:04
  #9941
Medlem
hagsatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Rik finsmakaralkis? Det är inte alla förunnat att kunna lägga nästan 600 kr om dagen på berusningsmedel. Det borde väl t.o.m vara billigare med kokain?

Är väl knappast alkis för att man dricker några öl per kväll efter jobbet? Liknelsen med kokain förstår jag inte och är inte intresserad av.
Citera
2015-02-22, 14:19
  #9942
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Är väl knappast alkis för att man dricker några öl per kväll efter jobbet? Liknelsen med kokain förstår jag inte och är inte intresserad av.
Några öl... Det motsvarar en liter sprit per dag. Men jag dömmer inte, är det vad som behövs för att koppla av famför tv'n, enjoy.
Citera
2015-02-22, 14:27
  #9943
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Är väl knappast alkis för att man dricker några öl per kväll efter jobbet? Liknelsen med kokain förstår jag inte och är inte intresserad av.
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Några öl... Det motsvarar en liter sprit per dag. Men jag dömmer inte, är det vad som behövs för att koppla av famför tv'n, enjoy.
Precis som heson skriver.
Jag tror knappast att någon av oss som är något så när aktiva i tråden ser något problem med att dricka alkohol söndag till torsdag lika väl som fredag och lördag, men "några" Tokyo* på en kväll blir snabbt väldigt mycket alkohol.
Om du sen tycker att det är alkisvarning på att dra i sig motsvarande någon liter sprit per kväll är självklart upp till dig att avgöra, jag tycker mest att det låter trist att bara hinka Tokyo* om du faktiskt har en ekonomi som skulle tillåta rätt stor variation. Men sen tyckte jag inte speciellt bra om Tokyo* heller, så...
Citera
2015-02-22, 21:52
  #9944
Medlem
hesons avatar
Det är snarare så att vi raljerar för att vi tror att han skarvade en tiopotens snett.

Åter till trådämnet. Baronen som släpptes i fredags, någon som provat? Var det 2013 som släpptes förra året också?
Provade en 2010 idag, den börjar ordna upp sig men har fortfarande mycket kvar.
Citera
2015-02-22, 22:51
  #9945
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
[...]
Åter till trådämnet. Baronen som släpptes i fredags, någon som provat? Var det 2013 som släpptes förra året också?
Provade en 2010 idag, den börjar ordna upp sig men har fortfarande mycket kvar.
Senaste laddningen Baronen var 2012 års version om jag inte minns helt fel. 2013 ska om jag förstått saken rätt vara snäppet vassare, eller den fick i alla fall ett mycket varmt mottagande på de mässor där den dök upp i höstas. Jag köpte bara en flaska den här gången (De Struise ölen känndes betydligt viktigare) och hade tänkt dricka den mer eller mindre direkt, förutsatt att inte massa annan god öl kommer emellan igen, så kan förhoppningsvis återkomma med ett omdömme i veckan.
I övrigt måste jag passa på att säga att jag tyckte den laddning Backwoods Bastard som kom i fredags inte var helt tokig. Kanske inte riktigt så komplex som jag skulle velat ha den men riktigt trevlig att bara slödricka framför TV:n. Undrar om jag inte köpte för få flaskor trots allt.
Citera
2015-02-23, 01:34
  #9946
Medlem
Korders avatar
Drack en -89 De Neve förut, en geueze (typ av lambik). Kan vara ett av de bästa surölen jag prövat. Rekommenderas starkt, men kan väl vara svår att få tag i.

Testade även Drie Fonteinens hyllade gueuzeöl (Oude Geuze), och det levde upp till förväntningarna. Känns som det har oerhörd lagringspotential. Jävligt komplext.
Citera
2015-02-23, 07:34
  #9947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Testade även Drie Fonteinens hyllade gueuzeöl (Oude Geuze), och det levde upp till förväntningarna. Känns som det har oerhörd lagringspotential. Jävligt komplext.
Och det bästa av allt, den kommer att finnas i bolagets fasta sortiment från och med juni
Citera
2015-02-23, 09:09
  #9948
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Det är snarare så att vi raljerar för att vi tror att han skarvade en tiopotens snett.

Åter till trådämnet. Baronen som släpptes i fredags, någon som provat? Var det 2013 som släpptes förra året också?
Provade en 2010 idag, den börjar ordna upp sig men har fortfarande mycket kvar.
Har druckit den en eller två gånger, tycker inte den är så skoj.
Med tanke på att det fortfarande står kvar Tenfidy i hyllorna så köper jag hellre det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in