2009-09-23, 14:46
Medlem
Varangians avatar
Testade St. Landelin Mythique nyligen. Rejäl flaska med champangekork (!).

Mycket trevligt öl, fin humlebeska. Lite äppletoner etc. Något dyrt dock.

http://www.brasseurs-gayant.com/anglais/htm/bieres/mythique.htm
Citera
2009-09-23, 22:49
Medlem
zepofans avatar
Dyr? 49,90 för 75 cl 7,5% kvalitetsöl tycker jag är riktigt överkomligt. Vad betalar du för 40cl 5% pissöl på lokal? Ungefär samma peng skulle jag tro. Jag har druckit ett par stycken Mythique i sommar, den första tyckte jag satt som en smäck en varm eftermiddag på balkongen. Den andra blev jag lite besviken på, inte alls så god som jag mindes den. Men på det hela taget är det en okej öl.
Citera
2009-09-24, 01:19
Medlem
ESS-Lunds avatar
Är det bara jag som älskar Gulden Draak?
Det är som att dricka nektar (söt nektar, så det är nog därför många inte tycker om den).
Citera
2009-09-24, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Avslutade just en Sigtuna Oktoberfest, en rätt angenäm upplevelse måste jag säga. De vanliga tyska Oktoberfestölen får en ju knappast att hoppa högt precis...

Jack tycte den var rätt schysst också.
Black October däremot var riktigt trevlig, väldigt tung och mörk.

Sierra Nevada Torpedo Extra IPA kommer nu i Oktober såg jag!
Citera
2009-09-24, 21:49
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinlem
Jack tycte den var rätt schysst också.
Black October däremot var riktigt trevlig, väldigt tung och mörk.

Sierra Nevada Torpedo Extra IPA kommer nu i Oktober såg jag!

Det fanns fortfarande, märkligt nog, ganska mycket av Sigtunas båda öl kvar i hyllan i går. Black October har jag inte testat än men köpte på mig ett antal flaskor. Är tämligen säker på att den är helt suverän.
Oktoberfest var en jävligt fin sak! Jag fick faktiskt lite Lundgrens Lager-vibbar efter första klunken.

48 flaskor Torpedo... hänga på låset var det.
Citera
2009-09-24, 23:20
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Det fanns fortfarande, märkligt nog, ganska mycket av Sigtunas båda öl kvar i hyllan i går. Black October har jag inte testat än men köpte på mig ett antal flaskor. Är tämligen säker på att den är helt suverän.
Oktoberfest var en jävligt fin sak! Jag fick faktiskt lite Lundgrens Lager-vibbar efter första klunken.

48 flaskor Torpedo... hänga på låset var det.
Du har det bra du, ska jag hänga på låset så får jag åka ungefär tretton mil till närmsta bolag som har Torpedon. Inte verkar det finnas direkt många heller, så man får väl inrikta sig på att det bara blir en att smaka på som vanligt. Fy fan vad jag hatar hanteringen av nyheter, första veckan skulle tammefan ALLT säljas ENDAST på beställning.
Citera
2009-09-25, 01:17
Medlem
mankers avatar
Skulle inte torpedon komma i ordinarie? Var väl någon från Sierra Nevada som skulle det iaf? Eller har jag helt glömt något. och 48 flaskor, är det inte bara att de bara fått in 2 kartonger än. brukar kunna öka efter ngn dag, för låter väl lite
Citera
2009-09-25, 01:24
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
Skulle inte torpedon komma i ordinarie? Var väl någon från Sierra Nevada som skulle det iaf? Eller har jag helt glömt något. och 48 flaskor, är det inte bara att de bara fått in 2 kartonger än. brukar kunna öka efter ngn dag, för låter väl lite
Hm, det var inte totalt 48 flaskor i landet, men det finns inget bolag som fått mer tilldelat. Kolla här http://www.systembolaget.se/SokDrycker/VarFinnsVaranExternt.htm?ArtikelNr=1152803&LanNr=0 0&SokVarugrupp=Ol
Hoppas verkligen att det är som du säger att Sierra Nevada får in något i standardsortimentet.
Citera
2009-09-25, 11:53
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hm, det var inte totalt 48 flaskor i landet, men det finns inget bolag som fått mer tilldelat. Kolla här http://www.systembolaget.se/SokDrycker/VarFinnsVaranExternt.htm?ArtikelNr=1152803&LanNr=0 0&SokVarugrupp=Ol
Hoppas verkligen att det är som du säger att Sierra Nevada får in något i standardsortimentet.

nej jag vet, men om de står på 49 betyder de att de fått och inventerat 1-4 kartonger typ av ölen. oftast brukar det dyka upp fler efter någon dag. jag tittade nämligen där förut och då var det bara 5-6 ställen som hade den och nu igår var det desto fler. kan ju vara leveranser etc som inte kommit en. Regeringsgatan i stockholm brukar ju alltid få någon mer

http://dempabeer.blogspot.com/2009/06/nyhet-ordinarie-sortiment-okt-09.html

så detta blir kalas
Citera
2009-09-25, 12:11
Medlem
zepofans avatar
Hm, jag tycker det stod lite kryptiskt på den sidan. Är Torpedo ny i fasta sortimentet eller finns den för privatimport i Sverige?

Citat:
Kan redan nu avslöja att vi äntligen kommer få en amerikansk IPA i det fasta sortimentet från och med oktober 2009. Det handlar om Sierra Nevada's Torpedo Extra IPA, vilken nyligen anlänt Sverige för privatimport. En flaska kostar idag ca 33 kr.

Jag såg nu att det var skrivet i juni, så det kanske var vad som gällde då som beskrivits.
Senast redigerad av zepofan 2009-09-25 kl. 12:14.
Citera
2009-09-25, 12:38
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hm, jag tycker det stod lite kryptiskt på den sidan. Är Torpedo ny i fasta sortimentet eller finns den för privatimport i Sverige?

Jag såg nu att det var skrivet i juni, så det kanske var vad som gällde då som beskrivits.

läste runt lite och tror att Wicked Wine redan då hade den som möjlighet att privatimportera, men står i kommentarerna att WW ska ta in 10000flaskor varannan månad. så tror blir ordinarie..

finns även på andra bloggar, googla typ sierra nevada torpedo och oktober och ordinarie
Citera
2009-09-25, 12:48
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manker
läste runt lite och tror att Wicked Wine redan då hade den som möjlighet att privatimportera, men står i kommentarerna att WW ska ta in 10000flaskor varannan månad. så tror blir ordinarie..

finns även på andra bloggar, googla typ sierra nevada torpedo och oktober och ordinarie
Egentligen räcker det ju med att kolla systemets sida. Det står ju faktiskt klart och tydligt "NY. Säljstart 09-10-01"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in