2009-08-01, 09:18
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanimej
Köpte en spontanjäst öl idag, ska avnjutas imorgon.. någon som har erfarenheter utav den sortens öl?
Alla från Cantillon är bra. Gillar inte Timmermans.Oud Beersel ÄVEN DEN GOD.
Citera
2009-08-03, 20:26
  #794
Medlem
Själv älskar jag amerikanska microbryggerier.

Tips på fantastiska öl i olika genrer:

Great divide, Oak Aged Yeti Imperial Stout (Den som inte är oak aged är nästan i samma klass)
Avery, Maharaja Imperial India Pale
Stone, Double Bastard
Flying Dog, Gonzo Imperial Porter
Citera
2009-08-03, 23:42
  #795
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung Kisstank
På tal om Alt så ryktas det på diverse ölbloggar att Schlösser Alt skall komma in i Bolagets fasta sortiment i oktober.
Ölbloggar? Har du tips på någon bra ölblogg? Vill inte slösa tid på att läsa igenom en meningslös blogg som jag hittat på google.
Citera
2009-08-04, 20:32
  #796
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Ölbloggar? Har du tips på någon bra ölblogg? Vill inte slösa tid på att läsa igenom en meningslös blogg som jag hittat på google.

http://www.ofiltrerat.se/2008/05/dagen-efter.html
Citera
2009-08-04, 21:02
  #797
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeRock
Ölbloggar? Har du tips på någon bra ölblogg? Vill inte slösa tid på att läsa igenom en meningslös blogg som jag hittat på google.
http://skumgardiner.blogspot.com/
Citera
2009-08-05, 11:28
  #798
Medlem
proggbondens avatar
Brakspear Oxford Gold Organic är nog den godaste Ale jag druckit, dessutom ekologisk

Nr 1533 på Bolaget.
Citera
2009-08-10, 13:24
  #799
Medlem
CuOs avatar
¨Tjenare jag håller på att mälta eget korn till ölbryggning men jag såg här om dan att det hade blivit mögel på det. Jag rörde runt i konet så allt försvann och nu undrar jag om det är någon fara att använda detta maltkorn ändå.
Citera
2009-08-10, 14:53
  #800
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuO
¨Tjenare jag håller på att mälta eget korn till ölbryggning men jag såg här om dan att det hade blivit mögel på det. Jag rörde runt i konet så allt försvann och nu undrar jag om det är någon fara att använda detta maltkorn ändå.


Nu är inte jag någon ölbryggare (dessvärre, hade blivit en kickass sådan). Men testa www.humle.se. Där har de ett bra bryggforum
Citera
2009-08-10, 15:54
  #801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuO
¨Tjenare jag håller på att mälta eget korn till ölbryggning men jag såg här om dan att det hade blivit mögel på det. Jag rörde runt i konet så allt försvann och nu undrar jag om det är någon fara att använda detta maltkorn ändå.
Det borde förstöra smaken tycker jag. Men vem vet det kanske blir en alldeles extraordinär smakupplevelse
Citera
2009-08-11, 18:02
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proggbonden
Brakspear Oxford Gold Organic är nog den godaste Ale jag druckit, dessutom ekologisk

Nr 1533 på Bolaget.


Ja den var faktist riktigt god!
Citera
2009-08-13, 11:04
  #803
Medlem
Märkligt att inte fler tar upp Rochefort 10, en riktig kanonöl i min bok. Dess höga pris kan förfära, men den smakar så mycket att man kan dricka den sakta.
Citera
2009-08-13, 12:59
  #804
Medlem
ap47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Märkligt att inte fler tar upp Rochefort 10, en riktig kanonöl i min bok. Dess höga pris kan förfära, men den smakar så mycket att man kan dricka den sakta.

Håller helt med, skulle nog tom vilja hävda att den är den bästa ölen i bolagets fasta sortiment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in