Drog precis iväg en
liten beställning på tre flaskor. Charmen med beställningssortimentet är att man inte behöver beställa några större mängder!
Först ut vart en
nils oscar rökporter, en öl som jag varit nyfiken på länge! Den enda rökölen jag prövat hittills är Aecht Schlenkerla Rauchbier, vilket är ett öl som jag fullkomligt älskar och tänkte därför att jag behöver vidga mina vyer rörande rököl.
Näst ut så vart det en flaska
Schneider Weisse Mein Grünes Tap 4, Det skall vara en veteöl med humlekaraktär vilket är någonting helt nytt för mig. Spänd inför denna, har sneglat på den länge men inte riktigt kommit till skott. Att det var den sista flaskan på lager fick mig att äntligen beställa en. Vete, humle och 6,2% låter lovande!
Sist men inte minst så fick det bli en flaska
Sinebrychoff Porter vilket är en finsk porter på 7,2%. Vet inte riktigt vad som attraherade mig med denna öl, om det var faktumet att det var en alkoholstark, billig och mörk porter vet jag inte, förmodligen en salig blandning av alla tre. Kolla precis på ratebeer och såg att den hade fått riktigt bra betyg, 99 overall och 98 för stilen. Jag får ge det ugriska folket på andra sidan Östersjön en chans!
Citat:
Ursprungligen postat av
Moa-
Nej, kommer inte att bli något mer köp från min sida, hellre bra öl i mindre "roliga" förpackningar... Jag har även en Brooklyn Local 1 hemma, som jag ej testat ännu, får hoppas att den bättre lever upp till förväntningarna. =)
Så sant, så sant! Det är inte utsidan som räknas, det är insidan!
Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Det var min första suröl, så nej. brutefish kan säkert ge dig några tips dock. 3 Fonteinen, som kommer vid släppet, skall ju tydligen vara riktigt grym, kolla in den. Kommer garanterat gå fort dock så var beredd om du verkligen vill ha en.
Har som sagt bara testat en spontanjäst, men beställ. Gillar du den inte - okej, tråkigt. Men då har du i alla fall testat. Gillar du den - kul! Men vågar du inte testa så kommer du aldrig få veta, kolla in ratebeer och beeradvocate, där kan du läsa vad andra tycker.
Skippade det för den här gången men kommer garanterat undersöka saken noggrannare i ett framtida skede!