2009-06-02, 12:07
  #601
Medlem
Igår blev jag mycket glad efter ett samtal gällande öl. Jag kunde själv inte köpa några igår men en vänlig själ handlade lite åt mig. Ska bli spännande att prova, tyvärr har jag de inte hos mig nu

2x Double Dead Guy Ale
2x Mikkeller Simcoe Single Hop IPA
2x Nils Oscar Saison 2009
2x Sierra Nevada ESB
4x Oppigårds Summer Ale 2009

Citera
2009-06-02, 19:56
  #602
Medlem
Zeunerts Oel/Must
Citera
2009-06-02, 20:16
  #603
Medlem
Jullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroteknikern
Igår blev jag mycket glad efter ett samtal gällande öl. Jag kunde själv inte köpa några igår men en vänlig själ handlade lite åt mig. Ska bli spännande att prova, tyvärr har jag de inte hos mig nu

2x Double Dead Guy Ale
2x Mikkeller Simcoe Single Hop IPA
2x Nils Oscar Saison 2009
2x Sierra Nevada ESB
4x Oppigårds Summer Ale 2009


Låter som ett gäng riktigt trevliga sorter, er fram emot att få höra dina åsikter om " Saison " sen
Citera
2009-06-02, 21:34
  #604
Medlem
mankers avatar
Hmm.. ska ha lite ölprovning snart med flera godsaker och tänkte överraska mina medprovare med lite torrhumling bland annat av Simcoen till Mikkellers Simcoe Single Hop IPA. testade att rådfråga lite på bloggen, men passar på att göra det här med.

Man vill ju inte tappa för mycket i kolsyra genom att låta den stå och dra.. kan man inte typ "tryckkoka" den eller så, typ hälla ned det i en flaska och göra som när man gör egen nubbe? då lär väl inte lika mkt kolsyra försvinna?
Citera
2009-06-03, 11:16
  #605
Medlem
Braumeisters avatar
Kyl ner den så mycket du kan utan att den fryser, en halvtimme i frysen brukar vara lagom, då kommer du inte att förlora någon kolsyra att tala om. Öppna den och lägg i så många kottar som du vågar, ev. får du hälla ut lite öl (i ett glas ) Kapsylera med apparat. Vänta i några timmar till några dagar allt efter vilken smak du vill ha. Några timmar brukar räcka.
Citera
2009-06-03, 13:47
  #606
Medlem
mankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braumeister
Kyl ner den så mycket du kan utan att den fryser, en halvtimme i frysen brukar vara lagom, då kommer du inte att förlora någon kolsyra att tala om. Öppna den och lägg i så många kottar som du vågar, ev. får du hälla ut lite öl (i ett glas ) Kapsylera med apparat. Vänta i några timmar till några dagar allt efter vilken smak du vill ha. Några timmar brukar räcka.


kyla ned innan jag öppnar och lägger i humlen?
men resten lät ju rätt logiskt. ja tackar
Citera
2009-06-03, 19:46
  #607
Medlem
Suck, var på bolaget idag och handlade lite godsaker. närmare bestämt 2x mikkeller simcoe ipa, sierre nevada esb och Oppigård summer ale och lyckas tappa hela påsen precis utanför dörren så alla flaskor går i tusen bitar

så nu blir de väll bara till o besöka bolaget imorn igen då jag var väldigt sugen på o prova ipan.
Citera
2009-06-03, 20:28
  #608
Medlem
dumburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooligann
till sist köpte jag givetvis en Knark Imperial Stout också, har druckit den förut men man måste ju ha den för den fina etikettens skull

Hur smakar den? Måste säga att jag också blev väldigt sugen på att köpa
Citera
2009-06-04, 12:57
  #609
Medlem
hooliganns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumburken
Hur smakar den? Måste säga att jag också blev väldigt sugen på att köpa

Hehe ja får ärligt säga att när jag smakade på den så hade jag redan ett par innanför västen, så jag minns inte riktigt hur den smakade. Men jag har för mig att det var en bra imperial om man säger så. Ganska kraftigt. Jag har inte öppnat flaskan som jag köpte förra helgen ännu. Men nu på lördag skall jag sätta mig ner å smaka på den. Kan komma med en uppdatering då
Citera
2009-06-04, 13:03
  #610
Medlem
Har varit och beställt/köpt en Bam Biére och La Roja från Jolly pumpkin. Skall bli mycket spännande att öppna dom.
Citera
2009-06-04, 22:09
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsaugust
Suck, var på bolaget idag och handlade lite godsaker. närmare bestämt 2x mikkeller simcoe ipa, sierre nevada esb och Oppigård summer ale och lyckas tappa hela påsen precis utanför dörren så alla flaskor går i tusen bitar

så nu blir de väll bara till o besöka bolaget imorn igen då jag var väldigt sugen på o prova ipan.
Nää.. stackare..
Hur kan du vara så klantig?
Citera
2009-06-04, 22:45
  #612
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsaugust
Suck, var på bolaget idag och handlade lite godsaker. närmare bestämt 2x mikkeller simcoe ipa, sierre nevada esb och Oppigård summer ale och lyckas tappa hela påsen precis utanför dörren så alla flaskor går i tusen bitar

så nu blir de väll bara till o besöka bolaget imorn igen då jag var väldigt sugen på o prova ipan.
Du får pengarna tillbaka även om du har gått utanför Systembolagsporten när olyckan händer. Lite sent nu kanske, men nästa gång du väljer att göra samma grej så tycker jag att du ska gå tillbaka in. Lite osäker på hur jag vet det här, men jag har troligtvis läst det i tidningen Bolaget.

Säker på att det är sant är jag hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in