alright. lite cbc för de som är intresserade, jag drar det bara rätt och slätt.
det var ganska lätt att hitta dit då det låg i anslutning till stadion.
ställde oss i en kö som var till armbanden, sedan fick man ställa sig i en annan kö när man väl fått dessa, vid insläppet så gick det dock väldigt snabbt, vi var säkert inne 15min efter insläppet, iofs är det ju bra mycket mindre folk än på t.ex. SB, men ändå, jävligt tacksamt.
jag kommer jämför CBC med SB eftersom det blir mest intressant skillnad. här var det väldigt okomersiellt, det var bryggarna vid bordet, cirka 3 sorter / session och det tappades ganska snabbt, skillnade mot SB är ju att det känner mer kommersiellt på det sätt att där vill man marknadsföra ölet för senare försäljning, här är det mer, ja, jag har med mig öl, drick och må bra, avsevärt mycket mer avslappnat, sen att man betalade ölen i biljetten så man slipper jiddra med poletter/pengar är också väldigt smidigt. det är ju en mindre mässa och det märks, SB är otroligt proffsigt uppstyrt och snyggt, inte att det var sämre genomfört här, men det känns mer budget, ni har säkert sett en massa bilder på nätet redan. det var heller inte en enda vakt i "lokalen", behövdes dock inte, skötsamt och väldigt lite "fylla", dessutom så var ju det mest entusiaster där. jag hörde rykten om att cirka 70% av biljetterna var sålda till svenskar vilket jag lätt skulle kunna tro, för svenska var det man hörde mest av, några danskar och sen enstaka britter, finländare, spanjorer, norrmän etc etc.
maten var riktigt nice också, kvalitetsfastfood, och det har ni säkert läst om på nätet.
i alla fall, är man någorlunda intresserad av öl så ska man bara åka dit nästa år, inget snack om saken.
sen till ölen då....ja herregud...vad mycket bra öl, det tråkiga är ju att man till slut blir så bortskämd att man liksom ratar både det ena och det andra för det inte "duger".
jag brukar ju testa ganska mycket när jag är på mässor och "halsar" desto mindre, dryga 80 öl hann jag med när jag gick igenom mina anteckningar. de har ju mindre glas (5cl, perfekt storlek) här än på SB så det bidrog väl till att man kunde hålla ganska högt tempo.
får väl ta och lista lite favoriter:
amager - fruiticus lambicus redcurrant
brewdog - abstrakt 13
brewdog - ingrid (inte lika bra som jag minns den, hypen har lagt sig eller har den blivit sämre?)
brodie's - london sour elderberry edition
mikkeller - spontan dobule blueberry
xbeeriment - acid jazz (sour ale black currant) bäst på hela mässan, vilken käftsmäll alltså.
three floyds - barrel aged vannila bean dark lord (tog slut på 20 minuter, ja, den var ganska bra
)
de molen - untamed forces (brett som legat 1,5 år på bordeaux-fat, delad förstaplats)
ja, man sitter fortfarande och smälter detta. nom nom nom
det var ganska lätt att hitta dit då det låg i anslutning till stadion.
ställde oss i en kö som var till armbanden, sedan fick man ställa sig i en annan kö när man väl fått dessa, vid insläppet så gick det dock väldigt snabbt, vi var säkert inne 15min efter insläppet, iofs är det ju bra mycket mindre folk än på t.ex. SB, men ändå, jävligt tacksamt.
jag kommer jämför CBC med SB eftersom det blir mest intressant skillnad. här var det väldigt okomersiellt, det var bryggarna vid bordet, cirka 3 sorter / session och det tappades ganska snabbt, skillnade mot SB är ju att det känner mer kommersiellt på det sätt att där vill man marknadsföra ölet för senare försäljning, här är det mer, ja, jag har med mig öl, drick och må bra, avsevärt mycket mer avslappnat, sen att man betalade ölen i biljetten så man slipper jiddra med poletter/pengar är också väldigt smidigt. det är ju en mindre mässa och det märks, SB är otroligt proffsigt uppstyrt och snyggt, inte att det var sämre genomfört här, men det känns mer budget, ni har säkert sett en massa bilder på nätet redan. det var heller inte en enda vakt i "lokalen", behövdes dock inte, skötsamt och väldigt lite "fylla", dessutom så var ju det mest entusiaster där. jag hörde rykten om att cirka 70% av biljetterna var sålda till svenskar vilket jag lätt skulle kunna tro, för svenska var det man hörde mest av, några danskar och sen enstaka britter, finländare, spanjorer, norrmän etc etc.
maten var riktigt nice också, kvalitetsfastfood, och det har ni säkert läst om på nätet.
i alla fall, är man någorlunda intresserad av öl så ska man bara åka dit nästa år, inget snack om saken.
sen till ölen då....ja herregud...vad mycket bra öl, det tråkiga är ju att man till slut blir så bortskämd att man liksom ratar både det ena och det andra för det inte "duger".

jag brukar ju testa ganska mycket när jag är på mässor och "halsar" desto mindre, dryga 80 öl hann jag med när jag gick igenom mina anteckningar. de har ju mindre glas (5cl, perfekt storlek) här än på SB så det bidrog väl till att man kunde hålla ganska högt tempo.
får väl ta och lista lite favoriter:
amager - fruiticus lambicus redcurrant
brewdog - abstrakt 13
brewdog - ingrid (inte lika bra som jag minns den, hypen har lagt sig eller har den blivit sämre?)
brodie's - london sour elderberry edition
mikkeller - spontan dobule blueberry
xbeeriment - acid jazz (sour ale black currant) bäst på hela mässan, vilken käftsmäll alltså.
three floyds - barrel aged vannila bean dark lord (tog slut på 20 minuter, ja, den var ganska bra
)de molen - untamed forces (brett som legat 1,5 år på bordeaux-fat, delad förstaplats)
ja, man sitter fortfarande och smälter detta. nom nom nom

whatever man.