2012-11-21, 23:44
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parikungar
Med fyra rader text så lyckades du i alla fall svara ''Ja'' på min fråga.

Tunn är nämligen det sista den är lilla gubben, jag vet inte vilken öl du jämför med men du har uppenbarligen druckit något extremt trögflytande innan.
Okej vilka bw jämför du den med den då, lilla gubben?
Citera
2012-11-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Okej vilka bw jämför du den med den då, lilla gubben?

Vi behöver inte göra detta till en ''jämföringlek''. Du har redan bevisat att du besitter magisterkunskap i ämnet.
Citera
2012-11-21, 23:59
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parikungar
Vi behöver inte göra detta till en ''jämföringlek''. Du har redan bevisat att du besitter magisterkunskap i ämnet.
Anade att jag skulle få ett sånt svar. Du har inte smakat på något annat än en norrlands guld du snodde av farsan va?
Citera
2012-11-22, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
dricker mohawks whiteout stout nu, ah, skönt med lite riktig öl och inte bara sånt där jävla juleblask.

doft tung lakrits, tung kropp, inte vattnig alls.
torr bitter smak med inslag av rostat kaffe och lakrits, känner också något milt sött i också, men väldigt rund och len.
faktiskt riktigt bra, 4 brödrostar för denna.

det här är en riktig julöl!

edit: läste nu att den är brygd med honung och rörsocker, det förklarar det där friska söta.

Har en eller två utav denna hemma, får väl testa en i helgen. Har du testat den andra de släppte förra veckan också, Blizzard eller vad den heter? Båda två låter bra när man läser smakbeskrivningar och recensioner.
Citera
2012-11-22, 00:42
Medlem
Citat:
Anade att jag skulle få ett sånt svar. Du har inte smakat på något annat än en norrlands guld du snodde av farsan va?

Mycket riktigt
Citera
2012-11-22, 08:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Har en eller två utav denna hemma, får väl testa en i helgen. Har du testat den andra de släppte förra veckan också, Blizzard eller vad den heter? Båda två låter bra när man läser smakbeskrivningar och recensioner.
nej, tänkte jag skulle testa den idag. hoppas den är lika bra.
Citera
2012-11-22, 12:24
Medlem
Quorthons avatar
Ni menar alltså att det är värt att köpa Mohawks öl? Har nämligen slutat handla Mohawk efter många "meh"-intryck. Dessutom 2 tillfällen jag mötts av kraftig svavel-doft och vid ett tillfälle svag svaveldoft i kombination med smak av burkmajs.
Citera
2012-11-22, 13:58
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ni menar alltså att det är värt att köpa Mohawks öl? Har nämligen slutat handla Mohawk efter många "meh"-intryck. Dessutom 2 tillfällen jag mötts av kraftig svavel-doft och vid ett tillfälle svag svaveldoft i kombination med smak av burkmajs.
en flaska kan du pröva. du får väl skälla ut mig annars.
Citera
2012-11-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Jag tyckte Whiteout var RIKTIGT bra, men dessvärre åkte Blizzard i vasken snabbt. Det kan ha varit något fel på min flaska, men den var rejält spritig och hade en extrem beska som inte kan vara meningen. Det påminde mest om någon parfym/tvållösning.
Oavsett så har jag en till så jag ska se om det kan ha varit ett måndagsexemplar för jag hade helt klart sett fram emot Blizzard efter recensionerna.
Citera
2012-11-22, 15:33
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
en flaska kan du pröva. du får väl skälla ut mig annars.
Jo, jag brukar lita på dina råd. Men är det bara jag som haft otur med deras öl och ofta fått öl med produktfel?
Citera
2012-11-22, 17:42
Medlem
hesons avatar
Citat:
Jag drar en st eriks god jul 2011 ikväll. Tyckte den var bra förra året, många verkar inte hålla med mig.. men visst för att vara bw kanske den inte är super.

edit- rättade till namnet
Drack en av misstag, trodde den var från detta års novembersläpp. Tyckte att den var superb, välbalanserad. Mins att den var rätt "grön" i smaken när den var färsk.
Citera
2012-11-22, 19:30
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Jag drar en st eriks god jul 2011 ikväll. Tyckte den var bra förra året, många verkar inte hålla med mig.. men visst för att vara bw kanske den inte är super.

edit- rättade till namnet

Jag tyckte att S:t eriks God jul var bland de bästa julölen ifjol. Dessutom höll den ett mycket rimligt pris, typ 21 spänn för en flaska. Köpte på mig ett gäng och tänkte att jag skulle spara åtminstone någon. Dessvärre var det inte en enda som överlevde vintern.

I år är julölet från S:t eriks tydligen en ekologisk porter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in