2012-02-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leapz
http://vallentunafria.se/2011/11/16/oltips-for-hostgrytan/

Inte riktigt rätt årstid, men trevliga tips ändå!
Dugges höstbryggd har jag provat. Var väl helt OK men inget jag tog större notis om. Jämtlands pilgrim är ju en återkommande favorit jag köper vid systemet regelbundet.

Skebo Lantöl har jag dock inte provat. Någon som har erfarenhet? Värt att prova?
Citera
2012-02-22, 07:27
Medlem
Quorthons avatar
Någon som gottat sig i New Yorks ölutbud och kan ge några tips? Barer och kanske främst ölbutiker alltså. Vill bunkra lite innan det bär tillbaka till Kanada.
Citera
2012-02-25, 21:56
Medlem
Astrofaess avatar
Inmundigar min Cropton imperial stout som jag har haft ståendes i ett år (eller två?). Den fick rätt värdelösa omdömen när det begav sig och jag tror inte att den vinner på lagring heller för den delen. Det smakar inte illa men för vattnigt.
Citera
2012-02-25, 23:14
Medlem
comm_ons avatar
Hej folket.

Jag följer Manker Beer Blog, och jag undrar var han hittar de obskyra sorter han recenserar? Känns ej som det ger något att jag följer den när jag sitter med Mariestads & Carlsberg...
Citera
2012-02-26, 02:54
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Hej folket.

Jag följer Manker Beer Blog, och jag undrar var han hittar de obskyra sorter han recenserar? Känns ej som det ger något att jag följer den när jag sitter med Mariestads & Carlsberg...

Varför bemödar du dig att följa en ölblogg när ditt intresse sträcker sig till Mariestads och Carlsberg är väl den naturliga frågan? Om du bara dricker olika märken av pisslager så lär du väl inte bry dig så mycket om smaken annat än att det ska vara läskande och lättdrucket? Så varför bry sig?
Citera
2012-02-26, 15:53
Medlem
Lightnights avatar
Det finns säkert några här som provat sig igenom systemets ölsortiment. Jag menar nu inte beställningssortimentet utan det man kan köpa "löst" i affärerna. Min fråga är vad ni gör när ni vill prova något nytt? Chansar ni och beställer en hel låda av något ni inte druckit förut från beställningssortimentet, eller får ni tag på öl på annat sätt?
Citera
2012-02-26, 17:18
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Det finns säkert några här som provat sig igenom systemets ölsortiment. Jag menar nu inte beställningssortimentet utan det man kan köpa "löst" i affärerna. Min fråga är vad ni gör när ni vill prova något nytt? Chansar ni och beställer en hel låda av något ni inte druckit förut från beställningssortimentet, eller får ni tag på öl på annat sätt?
jag har druckit i stort sett alla öl som finns på hyllan där jag bor och då bor jag i en större stad så det har blivit en hel del (bortsett från all lager-öl, men det bryr jag mig inte om).

men man behöver absolut inte vara orolig för att känna att man har prövat allt, varje månad (förutom några månader och extrasläpp några gånger) så släpper de nya öl, främst då i kategorin "tillfälligt sortiment", i snitt skulle jag säga att det dyker upp cirka 10 sorter, så köper man dessa så har man fullt upp med att pröva tills nästa månad, det är faktiskt så att man tom får för mycket öl att prova.

räcker inte detta så finns ju beställningssortimentet och har man tur så är det inga kollikrav utan man kan beställa några flaskor, jag chansar inte där, då jag vet och har läst om ölet innan jag beställer.

räcker inte detta heller så beställer man flaskor från t.ex. belgien, de har rätt mycket onlineshoppar alt. åker ner till ölbutikken och köper lite gött.

eller så går man till en bättre pub och dricker det som finns där, kul att dricka öl som man bara druckit på flaska innan på fat.

Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Hej folket.

hmm...du kanske skulle tänka om? iofs kan jag hålla med om att manker och m2 dricker öl som dels är dyr och ofta väldigt svår att få tag på, så den bloggen är mera inriktad till riktiga "fans".
följ istället någon annan blogg som fokuserar på mer vanlig öl, det blir nog bättre.
Senast redigerad av brutefish 2012-02-26 kl. 17:20.
Citera
2012-02-26, 17:42
Medlem
P.Gs avatar
Vad har ni här inne lagt ögonen på inför kommande släpp?

För min del blir det nog en tiotal chocolate stouts och en Old Rasoutin. Funderar även på något från Nörrebro. De från DOG Brewing Co. verkar lite överprissatta för min del, eller?

Och vad är Russian Imperial Porter No. 4?
Citera
2012-02-26, 17:57
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag har druckit i stort sett alla öl som finns på hyllan där jag bor och då bor jag i en större stad så det har blivit en hel del (bortsett från all lager-öl, men det bryr jag mig inte om).

men man behöver absolut inte vara orolig för att känna att man har prövat allt, varje månad (förutom några månader och extrasläpp några gånger) så släpper de nya öl, främst då i kategorin "tillfälligt sortiment", i snitt skulle jag säga att det dyker upp cirka 10 sorter, så köper man dessa så har man fullt upp med att pröva tills nästa månad, det är faktiskt så att man tom får för mycket öl att prova.

räcker inte detta så finns ju beställningssortimentet och har man tur så är det inga kollikrav utan man kan beställa några flaskor, jag chansar inte där, då jag vet och har läst om ölet innan jag beställer.

räcker inte detta heller så beställer man flaskor från t.ex. belgien, de har rätt mycket onlineshoppar alt. åker ner till ölbutikken och köper lite gött.

eller så går man till en bättre pub och dricker det som finns där, kul att dricka öl som man bara druckit på flaska innan på fat.

Jag ska kolla lite mer noggrant på "tillfälligt sortiment" i fortsättningen.
Citera
2012-02-26, 18:01
Medlem
hesons avatar
Citat:
Själv går jag på mässor och ölpubar, men alla är inte så lyckligt lottade att de har bra pub i sin närhet eller acceptabelt reseavstånd till ölmässor. (15minuter promenad har jag)

Beställningar från andra bolag har aldrig kollikrav, men de kan vägra.

Gällande beställnigngssortimentet se denna: http://beersweden.forumflash.com/index.php?/topic/229-lista-over-bestallnings-ol-utan-kollikrav/
Citera
2012-02-26, 20:11
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Jag ska kolla lite mer noggrant på "tillfälligt sortiment" i fortsättningen.
gört. 1 mars är det en rejäl laddning. de flesta ölbloggar skriver alltid om släppen och kommenterar de öl som är med.

om du kan, dra till linköping, för de har mässa snart. det är kul som fan.
http://www.beerexpo.se/start.asp
Citera
2012-02-28, 22:40
Medlem
Quorthons avatar
Missar tydligen NYC american craft beer festival med två dagar men det kommer garanterat bli en ölfylld vecka i vilket fall som helst. Founders rare beer night är inbokat så lär bli en del stouts där. Gillar också att man kan gå till lokala ölbutiken och fylla growlers för en billig slant.

Ser speciellt fram emot att få testa Canadian Breakfast Stout som jag hört mycket gott om.
Senast redigerad av Quorthon 2012-02-28 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in