Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Det finns säkert några här som provat sig igenom systemets ölsortiment. Jag menar nu inte beställningssortimentet utan det man kan köpa "löst" i affärerna. Min fråga är vad ni gör när ni vill prova något nytt? Chansar ni och beställer en hel låda av något ni inte druckit förut från beställningssortimentet, eller får ni tag på öl på annat sätt?
jag har druckit i stort sett alla öl som finns på hyllan där jag bor och då bor jag i en större stad så det har blivit en hel del (bortsett från all lager-öl, men det bryr jag mig inte om).
men man behöver absolut inte vara orolig för att känna att man har prövat allt, varje månad (förutom några månader och extrasläpp några gånger) så släpper de nya öl, främst då i kategorin "tillfälligt sortiment", i snitt skulle jag säga att det dyker upp cirka 10 sorter, så köper man dessa så har man fullt upp med att pröva tills nästa månad, det är faktiskt så att man tom får för mycket öl att prova.
räcker inte detta så finns ju beställningssortimentet och har man tur så är det inga kollikrav utan man kan beställa några flaskor, jag chansar inte där, då jag vet och har läst om ölet innan jag beställer.
räcker inte detta heller så beställer man flaskor från t.ex. belgien, de har rätt mycket onlineshoppar alt. åker ner till ölbutikken och köper lite gött.
eller så går man till en bättre pub och dricker det som finns där, kul att dricka öl som man bara druckit på flaska innan på fat.
Citat:
Ursprungligen postat av comm_on
Hej folket.
Jag följer Manker Beer Blog, och jag undrar var han hittar de obskyra sorter han recenserar? Känns ej som det ger något att jag följer den när jag sitter med Mariestads & Carlsberg...
hmm...du kanske skulle tänka om? iofs kan jag hålla med om att manker och m2 dricker öl som dels är dyr och ofta väldigt svår att få tag på, så den bloggen är mera inriktad till riktiga "fans".
följ istället någon annan blogg som fokuserar på mer vanlig öl, det blir nog bättre.