2012-11-17, 10:40
Medlem
P.Gs avatar
Drack Jule stout från Midtfyns Bryghus igår och jag har nog aldrig druckit något värre. Smaken var som någon ohelig blandning av kaffe och jägermeister. Hur kan denna produkt ens tillåtas exsteras?
Citera
2012-11-17, 15:19
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Som någon nämnde så är ju Omnipollos Moebius grymt bra.
helt ok, jag ger den 3.5 - men ölet måste också vara tillgängligt (läs systembolaget), även om det finns många fina dipor på lokal etc. etc. så hjälper det ju inte när jag inte kan köpa en när jag känner för det.

jag efterlyser helt enkelt bra "hyll-ipor".

dessutom kostar en moebius via privatimport 45kr flaskan, det är lite väl mycket.

--------------------

gällande julölen, har druckit 3 sorter nu och är redan duktigt trött på skiten.
julsmaker i all ära, jag tar mig hellre en imp stout eller barley så här i mörka tider.
Citera
2012-11-17, 15:28
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
helt ok, jag ger den 3.5 - men ölet måste också vara tillgängligt (läs systembolaget), även om det finns många fina dipor på lokal etc. etc. så hjälper det ju inte när jag inte kan köpa en när jag känner för det.

jag efterlyser helt enkelt bra "hyll-ipor".

dessutom kostar en moebius via privatimport 45kr flaskan, det är lite väl mycket.

--------------------

julsmaker i all ära, jag tar mig hellre en imp stout eller barley så här i mörka tider.
Håller verkligen med. Hade hellre sett ett julsläpp med mustiga imp stouts eller barley wines än diverse öl med julkryddor. Tycker endast ett fåtal av dem är något att hänga i julgranen så att säga. Dagarna runtomkring jul kan det dock vara gott. Då när du har juldofter överallt som förhöjer upplevelsen. Men de säljs under ett alltför långt fönster enligt mig.
Citera
2012-11-17, 17:08
Medlem
Kvällens agenda:

Mikkeller Santa's Little Helper
Nefarious Ten Imperial Porter
Störtebecker Choco-Porter
Chimay Blå

Inte i den ordningen såklart men det spelar ingen roll. Kanske klämmer någonting mer under kvällen, antingen en Brother Thelonious eller en Brewdog International Arms Race.
Citera
2012-11-17, 18:32
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Håller verkligen med. Hade hellre sett ett julsläpp med mustiga imp stouts eller barley wines än diverse öl med julkryddor. Tycker endast ett fåtal av dem är något att hänga i julgranen så att säga. Dagarna runtomkring jul kan det dock vara gott. Då när du har juldofter överallt som förhöjer upplevelsen. Men de säljs under ett alltför långt fönster enligt mig.
ja, att ta en standardöl och krydda med lite kanel räcker inte, mycket av julölen är verkligen blaha blaha. den enda som jag tycker om och som verkligen kör julgrejen hela vägen är anchor.
som sagt, det är få öl som verkligen skulle få kallas "julöl".

det hade räckt att de släpptes 15 december, som det är nu har man hunnit tröttna på det flera gånger om.

nu dricker jag dugges easy christmas...kunde jag varit utan...
Citera
2012-11-17, 18:35
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Kvällens agenda:

Mikkeller Santa's Little Helper
Nefarious Ten Imperial Porter
Störtebecker Choco-Porter
Chimay Blå

Inte i den ordningen såklart men det spelar ingen roll. Kanske klämmer någonting mer under kvällen, antingen en Brother Thelonious eller en Brewdog International Arms Race.
har du köpt flera santas? i sådana köp och lägg undan 1 år.

chimayen kan jag utan och innan, men gärna kommentar på tysken och amerikanaren.
tysken tyckte jag blev för söt, kändes inte riktigt chokladsöt, utan konsgjort.
imp stouten hällde jag tom ut, kunde inte dricka den, funderade länge på om mitt ex. var defekt men läste om den och den verkade ok, men den satte sig på tvären tyvärr, fixade inte den.
kan inte riktigt minnas vad som gjorde att jag inte fixade den, men den var för vattning och metallsmak, funderade på om det var oxidation, men det var det inte.
Citera
2012-11-17, 19:18
Medlem
Sunners avatar
Citat:
thurbo double ipa
http://blogg.alltommat.se/olmedmera/2012/11/14/oppigards-lanserar-ny-dubbel-ipa/

gällande vilket land som är bäst:
DRINK ALL THE (GOOD) BEER!

Åhå, inte tillgänglig, hoppas den dyker upp på SB i sinom tid då. Jag är lite ledsen att Lagunitas Maximus tog slut så snabbt, gillade den skarpt.
Någon som har några tips på bra dubblar som finns tillgängliga på bolaget? Känns lite torrt för närvarande...
Citera
2012-11-17, 21:03
Medlem
Citat:
har du köpt flera santas? i sådana köp och lägg undan 1 år.

chimayen kan jag utan och innan, men gärna kommentar på tysken och amerikanaren.
tysken tyckte jag blev för söt, kändes inte riktigt chokladsöt, utan konsgjort.
imp stouten hällde jag tom ut, kunde inte dricka den, funderade länge på om mitt ex. var defekt men läste om den och den verkade ok, men den satte sig på tvären tyvärr, fixade inte den.
kan inte riktigt minnas vad som gjorde att jag inte fixade den, men den var för vattning och metallsmak, funderade på om det var oxidation, men det var det inte.

Köpte tre Santas, en att dricka nu och två att lagra.

Betyg hittills:

Grimbergen Blonde - 3/5
Chimay Blå - 3/5
Störtebeker Choco-Porter - 4/5

Gillade Störtebekern de första klunkarna, mycket smak av choklad och väldigt söt som du sade. Att dricka en hel flaska blir nog för mycket och tråkigt, är man två-tre stycken som delar på den så tror jag den gör sig mycket bättre.

Väntar med Nefarious till efter desserten, eller kanske till och med till desserten. Mikkellern håller jag nog på en dag till eller två faktiskt, vill inte bli alltför berusad eller tappa smaklökarna ikväll
Citera
2012-11-18, 00:08
Medlem
Citat:

Köp på dig en Big Worst Cognac till i jul och njut

När det gäller stouts så har du snart både BA BORIS och Frosted Frog
Citera
2012-11-18, 11:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Köp på dig en Big Worst Cognac till i jul och njut

När det gäller stouts så har du snart både BA BORIS och Frosted Frog
japp, några boris blir det, men de åker ner i källaren.
Citera
2012-11-18, 11:55
Medlem
Feadogs avatar
Mikkeller K:rlek : Lätt, harmonisk och god PA som inte sticker ut. Skulle passa bättre som ett sommarsläpp till campingturen. 3/5

Bötet Barley Wine : Doft och smak domineras totalt av en kraftig katrinplommonton. Friskheten och balansen (trots känslan av katrinplommonjuice) drar upp betyget till strax över medel. 3/5

N'Ice Chouffe : Frisk belgodoft med extra kick av nystrukna linnedukar. Smaken har en mycket lätt syra som är angenäm (för mig som inte tål suröl), söta rostade inslag i mellansmaken och en lång finish. 3,5/5

Flying Dog K9 Winter Ale : Knäckkolaaktig doft med järnton. Läskande och frisk smak med lättrostad malt och smörkola. God men okomplex och kort. 2,5/5
Citera
2012-11-18, 13:32
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Drack Jule stout från Midtfyns Bryghus igår och jag har nog aldrig druckit något värre. Smaken var som någon ohelig blandning av kaffe och jägermeister. Hur kan denna produkt ens tillåtas exsteras?

Det där kan jag också skriva under på. Snål som jag är så "vaskar" jag sällan men det tog fan en halv evighet att få i sig 50 cl av den där brygden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in