2012-11-18, 16:14
Medlem
Nefarious Ten Pin Imperial Porter - 2/5. Inte så dålig som brutefish sade, behövde inte vaska den direkt. Men ingen vidare smaksensation heller. Kunde varken urskilja choklad, kaffe eller lakrits, något som brukar finnas i de flesta Porters och Stouts. Överlag en "dålig" öl.

Brewdog International Arms Race - 2/5. Alldeles för skarp smak utav någon bärsort som jag inte gillar, kunde inte sätta fingret på vilken bara. Denna var nästan så dålig enligt mig att jag var nära att vaska det som var kvar i flaskan efter att jag druckit upp ur glaset. Flying Dogs gillade jag jättemycket och skulle nog ge en 4/5, denna var klar förlorare i denna tävlingen.
Citera
2012-11-18, 17:39
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Nefarious Ten Pin Imperial Porter - 2/5. Inte så dålig som brutefish sade, behövde inte vaska den direkt. Men ingen vidare smaksensation heller. Kunde varken urskilja choklad, kaffe eller lakrits, något som brukar finnas i de flesta Porters och Stouts. Överlag en "dålig" öl.

Brewdog International Arms Race - 2/5. Alldeles för skarp smak utav någon bärsort som jag inte gillar, kunde inte sätta fingret på vilken bara. Denna var nästan så dålig enligt mig att jag var nära att vaska det som var kvar i flaskan efter att jag druckit upp ur glaset. Flying Dogs gillade jag jättemycket och skulle nog ge en 4/5, denna var klar förlorare i denna tävlingen.
kan varit kombination med dålig öl och oxidation. jag kunde inte dricka den. men då är jag inte ensam om att inte gilla den i alla fall.
Citera
2012-11-18, 21:06
Medlem
Dejads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Det där kan jag också skriva under på. Snål som jag är så "vaskar" jag sällan men det tog fan en halv evighet att få i sig 50 cl av den där brygden.

Får skälla lite på Eddie nästa gång jag ser han. Fan jag är lite småsur att jag hänger i Norge just nu eftersom vinmonopolet är riktigt dåliga på att få in ny öl. Även om jag ligger på och jagar de olika importörerna händer det fan inte mycket

Får bli några turer till systemet snart. Synd att jag inte får släpa så mycket över gränsen. Ingen här som har lust att göra en öltripp till skitlandet i nordväst och ta med lite till en stackars exilsvensk?

Kan erbjuda Frank Werme öl och några som inte ens finns på ratebeer
Citera
2012-11-19, 21:17
Medlem
KUSEs avatar
Delade en Duvel med bror min häromdagen. Ett förträffligt öl som tyvärr inte går att köpa på mitt lokala systembolag (var förbi i storstaden och passade på att handla en flaska). På fredag ska jag passa på att köpa hem lite mer.

Den har en härlig smak av honung, och en ganska rik citrusbeska. Snäppet bättre än Chimay skulle jag våga säga. Inte så mättande som jag trodde att det skulle vara (en fördom jag har för Ale).
Citera
2012-11-20, 10:54
Medlem
Efter ett längre uppehåll pga lite dåligt samvete på utgifts fronten har jag börjat köpa lite öl igen.

De där båda armsracen, det är ungefär som ett kärnvapen krig, två förlorare och bara dåligt för alla. Vaskade faktiskt båda två, men det är intressant med andra kryddor än humle.
Annars öppnade jag en lagrad i helgen. Abstrakt 01, tyvärr hade den nog tappat lite, men helt klart fanns det vaniljtoner i den. Fruktigt, lite kolsyra. Väldigt gott.
Citera
2012-11-20, 11:41
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Efter ett längre uppehåll pga lite dåligt samvete på utgifts fronten har jag börjat köpa lite öl igen.

De där båda armsracen, det är ungefär som ett kärnvapen krig, två förlorare och bara dåligt för alla. Vaskade faktiskt båda två, men det är intressant med andra kryddor än humle.
Annars öppnade jag en lagrad i helgen. Abstrakt 01, tyvärr hade den nog tappat lite, men helt klart fanns det vaniljtoner i den. Fruktigt, lite kolsyra. Väldigt gott.
"De där båda armsracen, det är ungefär som ett kärnvapen krig, två förlorare och bara dåligt för alla."

haha, klockren kommentar! samma här, smakade den ena på SBF och köpte den andra i butik, hälldes ut. brewdogen var dock något bättre.
Citera
2012-11-20, 14:36
Medlem
KUSEs avatar
Sitter och smuttar på några Nils Oscar Kalasjulöl. Doftar väldigt gott. Väldigt rostig öl med en eftersmak som sitter i, på gott och ont.

Inget jag skulle rekommendera att dricka utan tilltugg. De olika humlesorterna gör ölen ganska intressant, men på det hela stora är det inget mästerverk direkt.
Citera
2012-11-20, 19:20
Medlem
Keyness avatar
Testade nyss en Jämtlands Julöl, som jag har hört ska vara bra. Det var den inte, utan den smakade rent utav illa. En såpig arom med en framträdande icke-fruktig besk smak och en sammanfattningsvis svag karaktär. Usch. Blev vasken på en gång.

Hoppas att det var ett dåligt exemplar, för jag passade på att köpa fyra stycken när jag hade chansen.
Citera
2012-11-20, 19:44
Medlem
Var på bolaget idag å kikade runt lite.
Hittade:

Fullers
Brewer´s Reserve
Limited No4 Edition
Oak aged ale

Fick tag i dom 2 sista.
Undrar om det är värt att lagra den nåt år eller går det lika "bra" att dricka dom nu?
Köpte även några Winter Treacle Porter från Innis & Gunn som verkar trevliga.
Citera
2012-11-20, 22:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckan
Var på bolaget idag å kikade runt lite.
Hittade:

Fullers
Brewer´s Reserve
Limited No4 Edition
Oak aged ale

Fick tag i dom 2 sista.
Undrar om det är värt att lagra den nåt år eller går det lika "bra" att dricka dom nu?
Köpte även några Winter Treacle Porter från Innis & Gunn som verkar trevliga.
fullers är helt ok, drick dom nu. de går att lagra, men inget direkt märkvärdigt att spara (tycker inte jag i alla fall).

I&G var riktigt äcklig. usch.
Citera
2012-11-20, 22:54
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
fullers är helt ok, drick dom nu. de går att lagra, men inget direkt märkvärdigt att spara (tycker inte jag i alla fall).

I&G var riktigt äcklig. usch.

Instämmer!
Jag köpte I&Gs porter bara för att prova den. Hade inga stora förväntningar precis.
Tycker inte att den är värd att kalla porter.
Citera
2012-11-20, 23:16
Medlem
gullgubbens avatar
Äcklig?? Tyckte den var riktigt god, om än inte som jag hade föreställt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in