Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Det beror väl på hur stor omsättningen är och hur länge dom lagras i genomsnitt.
Själv tycker jag det verkar vara en lagom nivå.
Jag har tänkt ha som du ca300-350flaskor i källaren förjämnan när jag har byggt upp lagret.
Vet dock inte vad som är bra att lagra.
Har just nu Nils-Oskar coffe-stout, St peters cream stout, D.Carnegie jubileum porter, brewdog tokyo och youngs double chocolate stout i lager.
Jag vet dock inte vad jag ska satsa på mer.
Tipps vore uppskattat!

det ska vara liten omsättning, minst 2 år på det som ställs ner och upp till 20 år (vilket det iofs inte kommer bli ändå) för dom som klarar det, t.ex. en black albert.
http://alltomol.nu.preview.binero.se/?cat=13
där har du lite matnyttigt om lagring och olika sorter.
har samtliga sorter du räknar upp i källaren förutom NO coffe, den funkade inte riktigt på mig.
men typ (imperial)porter, (imperial)stout, gueze, lambic, faro, framboise, kriek, barley wine, trappist och sen lite andra alkoholstarka mörka grejer. man får pröva sig fram.
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Köp hem några flaskor
Carnegie jubileumsöl både för lagring och direktkonsumtion. Mycket god.
har redan druckit en och har 3st till i källaren. tyckte inte den var någon jackpot i det format jag drack den i, bourbonfatet smakade lite spritigt för min del, men med några på nacken så bör den lugnat ner sig nog för att jag ska uppskatta den mera.