Visst kan man väl diskutera lite i den här tråden ändå, jag dricker all slags öl och kan tycka att en Budweiser är lika gott som en Old Stone Guardian, allt beror på umgänge, tillställning och humör.
Ikväll ska jag till exempel njuta utav en Fuller's Honey Dew, den har fått mediokra recensioner men jag tycker den är helt fantastisk.
Även småskaligt producerade öler kan få dåliga recenssioner men det gör dem inte OT i den här tråden. Det handlar inte i min mening om bra vs. dålig öl. Tycker dock själv att internationell makrolager är OT. Topicen är dock lite flytande, en överlevare från finsmakarforumet. Kanske borde den ändras till "Tråden om craft beers" eller nått sådant.
Även småskaligt producerade öler kan få dåliga recenssioner men det gör dem inte OT i den här tråden. Det handlar inte i min mening om bra vs. dålig öl. Tycker dock själv att internationell makrolager är OT. Topicen är dock lite flytande, en överlevare från finsmakarforumet. Kanske borde den ändras till "Tråden om craft beers" eller nått sådant.
Jag brukar i regel diskutera vanlig öl i den andra tråden och i denna brukar jag ställa lite frågor eller skriva lite om öl som kanske inte är så vanlig eller känd för allmänheten.
Det borde väl kanske skapas en "Allmän" öltråd då den här är för kännare/finsmakare och den andra egentligen är för folk att lista sin favoritöl.
Som bekant en mycket god porter. Etiketten är så vacker att den nästan allena gör köpet motiverat
En väldigt intressant porter!! Jag är en hyfsat etfaren ölkonsument men Gonzon var faktiskt en utmaning. Inte alls äckligt men på nåt sätt jävligt svår att få i sig Drack den på tom mage. Kanske lämpar den sig bäst med nåt sorts tilltugg?
En väldigt intressant porter!! Jag är en hyfsat etfaren ölkonsument men Gonzon var faktiskt en utmaning. Inte alls äckligt men på nåt sätt jävligt svår att få i sig Drack den på tom mage. Kanske lämpar den sig bäst med nåt sorts tilltugg?
Drack den nyss i ensamt majestät efter att ha avnjutit en gourmetmåltid (tacos) och det gick alldeles utmärkt. Annars kan jag tänka mig att det skulle funka med lite choklad (70%+) till.
Tog även en utav Oceanbryggeriets Göteborgsporter ikväll. Tyckte den var sådär, mycket doft och smak av kaffe men den var rätt så "blaskig". Helt okej som sällskapsöl, är man riktig porterälskare kan man hitta betydligt bättre dock.
Provade Fuller’s London Summer Ale.
"smak med inslag av knäckebröd, apelsinmarmelad, örter och ljus sirap" vet jag väl inte. Ett gott öl, om än lite för mycket kolsyra för min smak. Därför jag föredrar ale…
Edit: fått 44 p av ratebeer.com
Den första juni lanseras Fuller’s London Summer Ale som exklusiv lansering på Systembolaget. De utvalda sorterna framställs som vanligt med bryggeriets utvalda jäst och man har även tillsatt jäst efter buteljering (bottled condition) för att ge ölet friskhet och fyllighet. Best pale ale malt, cara gold malt kombinerat med den traditionella humlesorten sovereign bidrar till rik maltighet och friska tropiska toner. Fuller’s London Summer Ale rekommenderas att serveras lätt kylt till svensk eller engelsk husmanskost, sjömansbiff, porterstek eller som den är. Fuller’s är ett av Englands äldsta bryggerier, grundat 1654, och än idag Londons enda traditionella, familjeägda bryggeri. Man brygger uteslutande ale och vid sidan av varumärken som till exempel London Pride, lanseras ständigt nya säsongsöl på både flaska, fatöl och som färsköl (Real ale). Fuller´s London Summer Ale Alkoholhalt: 5,0 % Art.nr: 11657 Pris: 22,30 kr Lansering: 1 juni 2012. Exklusiv lansering Antal flaskor: 30 000
Senast redigerad av Hokkestadt 2012-08-25 kl. 01:38.
Tog även en utav Oceanbryggeriets Göteborgsporter ikväll. Tyckte den var sådär, mycket doft och smak av kaffe men den var rätt så "blaskig". Helt okej som sällskapsöl, är man riktig porterälskare kan man hitta betydligt bättre dock.
helt med på att den känns tunn och blaskig, vill ha mycket kropp i min porter.
Hittade Mikkellers Drink'in the sun på mitt lokala ica maxi idag. Mycket god för att vara 1.9%, klart bästa lättölen jag druckit. Bra beska och en frisk smak, självklart märks det att den är väldigt svag, men ändå. Kul med bra öl på lågalkoholhyllan!
Hittade Mikkellers Drink'in the sun på mitt lokala ica maxi idag. Mycket god för att vara 1.9%, klart bästa lättölen jag druckit. Bra beska och en frisk smak, självklart märks det att den är väldigt svag, men ändå. Kul med bra öl på lågalkoholhyllan!
Det är många som tror att lättöl bara är skitöl, men som bevisat är det verkligen inte så.
Om jag ska på någon slags mottagning och jag kör så brukar jag alltid svänga förbi den lokala matbutiken för att inhandla lite lättöl
Sen finns det vissa som bara säljer heineken och sådant skit men min lokala har ett riktigt bra urval
Nu senast blev det en Carnegie porter. Den är ju inte så fyllig som jag vill ha den men den funkar alltid