2012-10-24, 21:59
  #3961
Medlem
Feadogs avatar
Tack för responsen ang. Nils Oscar BW. Har läst lite blandade recensioner på nätet, där många verkar vara av uppfattningen att den är lite tunn för en BW och inte klarar lagring så bra, och några tycker att den är fantastisk. Nåväl, jag beställde fyra flaskor till att börja med så har jag lite att lagra på, och avgöra vad jag tycker själv.
Citera
2012-10-24, 22:06
  #3962
Medlem
numberounos avatar
Hej, jag måste fråga i fall någon har testa ölen ''elk brew''? Är den drick värd? Och var får man tag i den i så fall?
Citera
2012-10-24, 22:40
  #3963
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Glädjen när man hittade ett par gamla Innis & Gunn Limited Edition längst in i garderoben. Hade helt glömt bort att jag hade 3 flaskor Spiced Rum och 3 flaskor Irish Whiskey Stout kvar.
är det bra? första gången jag har hört någon tala så positivt om I&G.
bara någon enstaka jag tyckt var ok, resten har varit obalanserade, ja tom dåliga.
Citera
2012-10-24, 23:15
  #3964
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av numberouno
Hej, jag måste fråga i fall någon har testa ölen ''elk brew''? Är den drick värd? Och var får man tag i den i så fall?
Ja, nej, systembolaget.
Citera
2012-10-24, 23:38
  #3965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
är det bra? första gången jag har hört någon tala så positivt om I&G.
bara någon enstaka jag tyckt var ok, resten har varit obalanserade, ja tom dåliga.

Jag är ett stort fan av I&G, gillar i princip all deras öl.
Citera
2012-10-25, 00:50
  #3966
Medlem
Quorthons avatar
Tycker Innis & Gunn smakar för mycket kola, liksom Newcastle. Känns väldigt söt och kvalmig. Generellt sett alltså för deras öl.

Gillar din buttra stil zepofan
__________________
Senast redigerad av Quorthon 2012-10-25 kl. 00:54.
Citera
2012-10-25, 01:38
  #3967
Medlem
Jag fortsätter på temat Cascadian Dark Ale, BIPA, eller ADA - American Dark Ale, och rekommenderar Uinta Dubhe Imperial Black IPA som kommer till Systembolaget den 1a November.

En riktigt bra Imperial BIPA som jag är mycket glad över att kunna köpa på SB inom kort.

Citera
2012-10-25, 18:57
  #3968
Medlem
Snowsmiles avatar
Nån som vet vet om det går att uppbringa öl från http://www.stonebrewing.com i Sverige.

Testade denna i USA, och den va helt overkligt bra
http://www.stonebrewing.com/porter/

Denna va oxå grym
http://www.stonebrewing.com/arrogantbastard/

Tips läs beskrivningarna på flarrorna oxå ...

FINNS det bira i svedala från detta bryggeri...???
Citera
2012-10-25, 19:15
  #3969
Medlem
Takoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Nån som vet vet om det går att uppbringa öl från http://www.stonebrewing.com i Sverige.

Testade denna i USA, och den va helt overkligt bra
http://www.stonebrewing.com/porter/

Denna va oxå grym
http://www.stonebrewing.com/arrogantbastard/

Tips läs beskrivningarna på flarrorna oxå ...

FINNS det bira i svedala från detta bryggeri...???

Visst fan finns det Stone hära, har ett gäng ståendes i kylen detta nu. Det kommer till Systemet lite då och då i månadssläppen. Sist kom det i augusti tror jag, deras RIS och Old Guardian. Tog slut på ett par minuter, var kaos i butiken. Nån slags Anniversery Ale kommer i december. Portern har jag dock aldrig sett i Sverige.

Stone brygger ju inte några enorma kvantiteter så det finns väldigt begränsad tillgång till deras öl utanför USA. Deras färskare öl vill dom vanligtvis inte ens exporteras för dom anser att dom inte kommer drickas fort nog. Great Brands, här i Sverige, har dock lyckats komma överrens om att ta in ett gäng lådor ifall folk förbeställer typ 3 månader i förväg. Det kom ett lass för ca en månad sedan med bland annat Arrogant Bastard. Så du får helt enkelt hålla ett öga på Great Brands hemsida för att se när du får förbeställa igen. Ölen det handlar om då är Arrogant Bastard, Ruination, IPA, Pale Ale och Levetation.
Citera
2012-10-25, 20:50
  #3970
Medlem
KickAss-1337s avatar
Sitter och sippar på en Barney Flats Oatmeal Stout från Anderson Valley as we speak!

Den är väll...lite platt. Doften är underbart trevlig med toner av vanilj, småkakor och kola. Smaken är dock lite för klen för att platsa som en riktigt bra stout, tyvärr, för det känns som att potentialen hade funnits där om man vred upp alla smaker ett par snäpp. Jaja, 20 :- tycker jag den var värd i alla fall!

Btw, både jag och tjejen la märke till att det verkar finnas två uppsättningar av burken (texten har olika färg och renen är olika mycket fokuserad, eller vad man nu ska säga, på dessa två), någon mer som lagt märke till detta?
Citera
2012-10-25, 21:26
  #3971
Medlem
lugna ner digs avatar
En Almond 22 Torbata ikväll, helt okej, inte mer.
Citera
2012-10-25, 21:58
  #3972
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Nån som vet vet om det går att uppbringa öl från http://www.stonebrewing.com i Sverige.

Testade denna i USA, och den va helt overkligt bra
http://www.stonebrewing.com/porter/

Denna va oxå grym
http://www.stonebrewing.com/arrogantbastard/

Tips läs beskrivningarna på flarrorna oxå ...

FINNS det bira i svedala från detta bryggeri...???

Det finns på en hel del mer välsorterade krogar. Har sett Smoked Porter på flera ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av Takora
Visst fan finns det Stone hära, har ett gäng ståendes i kylen detta nu. Det kommer till Systemet lite då och då i månadssläppen. Sist kom det i augusti tror jag, deras RIS och Old Guardian. Tog slut på ett par minuter, var kaos i butiken. Nån slags Anniversery Ale kommer i december. Portern har jag dock aldrig sett i Sverige.

Stone brygger ju inte några enorma kvantiteter så det finns väldigt begränsad tillgång till deras öl utanför USA. Deras färskare öl vill dom vanligtvis inte ens exporteras för dom anser att dom inte kommer drickas fort nog. Great Brands, här i Sverige, har dock lyckats komma överrens om att ta in ett gäng lådor ifall folk förbeställer typ 3 månader i förväg. Det kom ett lass för ca en månad sedan med bland annat Arrogant Bastard. Så du får helt enkelt hålla ett öga på Great Brands hemsida för att se när du får förbeställa igen. Ölen det handlar om då är Arrogant Bastard, Ruination, IPA, Pale Ale och Levetation.

Finns ett 50-tal flaskor Old Guardian kvar (vet inte hur det ligger till med RIS) som går att beställa hem. 16th Anniversary IPA kommer i december. Vertical Epic 12.12.12 och Double Bastard kommer i februari.

Alltså, de är ju inte jättesmå direkt. 2010 tillverkade de 13712654 liter öl, vilket är ungefär en tredjedel av vad Spendrups tillverkar på ett år. Sedan dess har de vuxit en hel del dessutom. Great Divide, som har sitt öl Yeti på hyllan på samtliga Systembolag, tillverkar jämförelsevis ungefär 3000000 liter per år och deras öl finns ju på väldigt många ställen i Sverige.

Värt att anmärka är att det är den ekade varianten, Oaked Arrogant Bastard, som Great Brands tar in. Man kan dessutom beställa Sublimely Self Righteous Ale utöver dem du nämnde.

Besökte förövrigt Stones bryggeri strax norr om San Diego i somras. Riktigt häftigt ställe med väldigt mycket bra öl, rekommenderar alla som har chansen att åka dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in