Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Någon som har provat Nils Oscars Barley Wine? Är den bra?
Vet att frågan varit uppe förut, men nu tänkte jag lägga till en extra knorr: Någon dom har tips på andra bra och lagringsdugliga BW:s, helst på 33cl-flaskor som finns på bolaget just nu? Tänkte att det är dags att på allvar börja lagra öl här. Stouts och trappister har jag hyfsad koll på. Nu tänkte jag att det är dags att kolla på BW.
ja, det är helt ok. en av få BWs du kan styckbeställa på bolaget och speciellt dyr är den inte heller.
köp en och prova. (kollade ratebeer och jag gav den en 3a senast.)
att få tag på BWs på 33or blir nog svårare, de brukar ju gärna vara större.
sierra nevadas bigfoot är ju iofs en 33a, men den får du nog vänta på tills nästa år innan den dyker upp i hyllorna igen.
men du har ju stones BWs, de är ju väldigt bra, dock 75or.
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11620
den finns kvar.