2012-10-22, 22:56
  #3949
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Varför beställa en hel låda? Den finns på hyllan på nästan vart enda Systembolag.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Nog för att den var god men en hel låda känns lite mastigt såvida du inte planerar en oatmeal stout-orgie med polarna. Eftersom det handlar om aluminiumburkar så är det ju ingenting som lämpar sig för lagring i källaren heller. Det föreligger ju inte några kollikrav när man ska beställa hem en vara som finns tillgänglig på hylla hos andra Systembolagsbutiker...eller?
Uppenbarligen har jag missat något eftersom att jag trodde att alla Anderson Valley låg under beställningssortimentet och kom på flaska.
Citera
2012-10-23, 14:13
  #3950
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Uppenbarligen har jag missat något eftersom att jag trodde att alla Anderson Valley låg under beställningssortimentet och kom på flaska.

Det finns ju en massa andra öl från Anderson Valley Brewing Comp. i sortimentet, varav vissa ligger i BS och måste beställas i kolli om 12 eller 24 flaskor. Barney Flats Oatmeal Stout är den som finns på hylla och är på 33cl-burk. Den lanserades väl under sommaren så du hade kanske missat det.
Citera
2012-10-23, 16:12
  #3951
Medlem
Thuures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det finns ju en massa andra öl från Anderson Valley Brewing Comp. i sortimentet, varav vissa ligger i BS och måste beställas i kolli om 12 eller 24 flaskor. Barney Flats Oatmeal Stout är den som finns på hylla och är på 33cl-burk. Den lanserades väl under sommaren så du hade kanske missat det.

Lanserades första oktober
Citera
2012-10-23, 18:19
  #3952
Medlem
Det finns riktigt många trevliga öl just nu!
Fullers London Porter har jag gillat ett bra tag.
Flera Brew Dog finns med på favoritlistan...
Citera
2012-10-23, 20:59
  #3953
Medlem
HugSeals avatar
Fick smaka på en Svaneke Liquorice Stout i helgen och blev jävligt imponerad.

Den har en lätt eftersmak av lakrits som växer ju mer man dricker. Som den lakritsknarkare jag är gick det såklart hem

Lite dyrt att köpa hem bara när flaskorna går på 42:-/50cl och måste beställas i kollin om 15.
Citera
2012-10-24, 10:14
  #3954
Medlem
Feadogs avatar
Någon som har provat Nils Oscars Barley Wine? Är den bra?

Vet att frågan varit uppe förut, men nu tänkte jag lägga till en extra knorr: Någon dom har tips på andra bra och lagringsdugliga BW:s, helst på 33cl-flaskor som finns på bolaget just nu? Tänkte att det är dags att på allvar börja lagra öl här. Stouts och trappister har jag hyfsad koll på. Nu tänkte jag att det är dags att kolla på BW.
Citera
2012-10-24, 11:38
  #3955
Medlem
lugna ner digs avatar
En av de första BW jag drack, nils oscar alltså. Den tyckte jag var bra, alkoholsmaken var lite väl tydlig kanske.
Citera
2012-10-24, 14:51
  #3956
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Någon som har provat Nils Oscars Barley Wine? Är den bra?

Vet att frågan varit uppe förut, men nu tänkte jag lägga till en extra knorr: Någon dom har tips på andra bra och lagringsdugliga BW:s, helst på 33cl-flaskor som finns på bolaget just nu? Tänkte att det är dags att på allvar börja lagra öl här. Stouts och trappister har jag hyfsad koll på. Nu tänkte jag att det är dags att kolla på BW.
ja, det är helt ok. en av få BWs du kan styckbeställa på bolaget och speciellt dyr är den inte heller.
köp en och prova. (kollade ratebeer och jag gav den en 3a senast.)

att få tag på BWs på 33or blir nog svårare, de brukar ju gärna vara större.
sierra nevadas bigfoot är ju iofs en 33a, men den får du nog vänta på tills nästa år innan den dyker upp i hyllorna igen.
men du har ju stones BWs, de är ju väldigt bra, dock 75or.
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11620
den finns kvar.
Citera
2012-10-24, 15:45
  #3957
Medlem
Blev lite nyfiken på Mariestads Alkoholfria öl efter att ha läst att den bryggs med Citrahumle. Är inget större fan av alkoholfri öl, dom smakar sällan illa men dom brukar heller inte smaka särskilt gott. Denna var dock helt okej faktiskt, får lite Pistonheadvibbar av den. Maltkroppen är givetvis betydligt mildare och jag skulle tippa på att IBUn är mindre än för Pistonheadölen men den har trots allt en viss beska, och sen har den faktiskt en tydlig smak av humle. Ett gott öl helt enkelt. Är det någon mer än jag som har hunnit prova den?
Citera
2012-10-24, 17:15
  #3958
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Någon som har provat Nils Oscars Barley Wine? Är den bra?

Vet att frågan varit uppe förut, men nu tänkte jag lägga till en extra knorr: Någon dom har tips på andra bra och lagringsdugliga BW:s, helst på 33cl-flaskor som finns på bolaget just nu? Tänkte att det är dags att på allvar börja lagra öl här. Stouts och trappister har jag hyfsad koll på. Nu tänkte jag att det är dags att kolla på BW.

Nils Oscar Barley Wine är god och passar ypperligt att lagra. Drack en som hade stått undanstoppad i nästan tio år och den var riktigt rund och fin. Köp några nu och invänta 2020-talet
Citera
2012-10-24, 18:33
  #3959
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrofaes
Nils Oscar Barley Wine är god och passar ypperligt att lagra. Drack en som hade stått undanstoppad i nästan tio år och den var riktigt rund och fin. Köp några nu och invänta 2020-talet
fast de ändrade receptet 2011, dock tror jag att den kommer åldras rätt ok också.
Citera
2012-10-24, 21:51
  #3960
Medlem
Glädjen när man hittade ett par gamla Innis & Gunn Limited Edition längst in i garderoben. Hade helt glömt bort att jag hade 3 flaskor Spiced Rum och 3 flaskor Irish Whiskey Stout kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in