2012-10-25, 23:03
  #3973
Medlem
Helle031s avatar
Provade en Young's Double Chocolate Stout förut och jag var riktigt nöjd.
Precis lagom inslag av choklad och kaffe i mitt tycke.
Citera
2012-10-25, 23:31
  #3974
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Provade en Young's Double Chocolate Stout förut och jag var riktigt nöjd.
Precis lagom inslag av choklad och kaffe i mitt tycke.
appropå det. vilken är er favorit bland "chokladölen"?

drack runt 10st olika på senaste stockholmsmässan men min all-time favorit kunde inte bli slagen, http://www.ratebeer.com/beer/southern-tier-choklat/81812/
vissa tycker att chokladen är lite väl intensiv, men jag gillar den skarpt.
__________________
Senast redigerad av brutefish 2012-10-25 kl. 23:33.
Citera
2012-10-26, 00:52
  #3975
Medlem
Ölintresset har funnits hos mig i två månader nu. Testat många olika typer av Ale och ljus lager. Har tänkt börja testa stout och porter nu också. Vad rekommenderas till en nybörjare? Så man inte får det tyngsta först som kanske kräver lite mer att uppskatta.
Citera
2012-10-26, 03:05
  #3976
Medlem
Quorthons avatar
Min favorit är aphrodisiaque. Inte smakat Southern tiers chokladöl.
Men man ska också göra skillnad på stout och imperial stout.
Citera
2012-10-26, 08:27
  #3977
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Min favorit är aphrodisiaque. Inte smakat Southern tiers chokladöl.
Men man ska också göra skillnad på stout och imperial stout.
så klart. också en favorit, har 3 lådor i källaren av den. blev nästan lite sugen nu på morgonkvisten.
Citera
2012-10-26, 09:16
  #3978
Medlem
DjPuttes avatar
Choklad öl nu vart man nyfiken här, Någon rekomenadtion för att köpa enstaka flaskor för prov?
Citera
2012-10-26, 09:34
  #3979
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Besökte förövrigt Stones bryggeri strax norr om San Diego i somras. Riktigt häftigt ställe med väldigt mycket bra öl, rekommenderar alla som har chansen att åka dit.

Va ju i San Diego i somras attans att jag missade detta då
Hade vart grymt najs att vetat detta då, fasen oxå!!
Citera
2012-10-26, 10:14
  #3980
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Choklad öl nu vart man nyfiken här, Någon rekomenadtion för att köpa enstaka flaskor för prov?
absolut lättaste att få tag på är Young's Double Chocolate Stout, finns på många bolag, faktiskt rätt så bra också.
Citera
2012-10-26, 11:44
  #3981
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Ölintresset har funnits hos mig i två månader nu. Testat många olika typer av Ale och ljus lager. Har tänkt börja testa stout och porter nu också. Vad rekommenderas till en nybörjare? Så man inte får det tyngsta först som kanske kräver lite mer att uppskatta.
Fullers London Porter var en av de första porter jag prövade, den är fin. Carnegie är prisvärd också.
Citera
2012-10-26, 11:53
  #3982
Medlem
arnold123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
appropå det. vilken är er favorit bland "chokladölen"?

drack runt 10st olika på senaste stockholmsmässan men min all-time favorit kunde inte bli slagen, http://www.ratebeer.com/beer/southern-tier-choklat/81812/
vissa tycker att chokladen är lite väl intensiv, men jag gillar den skarpt.


Drack ST Choklat häromveckan och den är riktigt bra. Gillar dock deras Mokah mer, även fast det är choklad och kaffe så kanske inte riktigt passar frågan
Citera
2012-10-26, 12:40
  #3983
Medlem
Southern Tiers Chokolat doftar helt fantastiskt. Svårt att tro att det är en öl. Gäller även Creme Brule, och troligtvis Mokah, som jag inte provat än, men har beställt nyligen.
Dock lever smaken inte riktigt upp till doften i Chokolat. Jag skulle vilja ha mer sötma och fyllighet =)

Störtebeker Choco-Porter släpps den 1a November på systemet. Den verkar intressant. Mycket sötma och fyllighet, och de har haft i belgisk choklad!
Citera
2012-10-26, 15:08
  #3984
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
så klart. också en favorit, har 3 lådor i källaren av den. blev nästan lite sugen nu på morgonkvisten.
3 sexpack eller fullstora? Blev lite avis nu :-D

Är man i trakterna runt san diego har man ju hur många bryggerier som helst i krokarna. Alesmith, ballast point, green flash, lost abbey etc. kriminellt att inte utforska ölscenen när man är där :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in