2012-06-09, 22:40
Medlem
prewes avatar
Smakade mig en Nøgne Ø Pale Ale igår på tapp, och den var mycket bra!
Lagom grapesmak och något besk, utan att det tog överhanden på något vis.
Rekommenderas varmt, riktigt läskande.

Stötte även på en sort jag blev lite nyfiken på, men inte hann prova.
Den hette Caldera IPA och såldes i burk, och jag tänkte bara kika ifall någon provat den?
Citera
2012-06-10, 21:47
Medlem
Snackss avatar
Drack Södermalm hipster ale igår, minns att jag tyckte den var fruktansvärt bra. Var dessvärre rätt berusad vid tillfället så en mer djupgående recension får komma när jag druckit den i ett något nyktrare tillstånd.
Citera
2012-06-15, 22:27
Medlem
Amager IPA var en trevlig bekantskap. Drack en Rye King förra veckan och den var trevlig okså. Pink IPA var en intressant bekantskap, blev bättre ju varmare den blev. Riktigt god till slut.
Citera
2012-06-16, 00:28
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
Amager IPA var en trevlig bekantskap. Drack en Rye King förra veckan och den var trevlig okså. Pink IPA var en intressant bekantskap, blev bättre ju varmare den blev. Riktigt god till slut.
rye kingen gillade jag, amager ipan...njae, inte riktigt så jag vill att min ipa ska smaka.
Citera
2012-06-16, 05:01
Medlem
Quorthons avatar
Jag gillar IPA som smakar öronvax. Har själv aldrig smakat öronvax, men en polare har jämfört ett par av mina favoriter med smaken av öronvax

Annars gillar jag när det finns tydliga toner av mango.
Citera
2012-06-16, 16:00
Medlem
Disco-Mannens avatar
Drack Mohawk Unfiltered Lager Summer Edition igår och jag måste säga att det är en riktigt bra törstsläckare. Smaken är nyanserad och det finns en tydlig rund beska, inslagen av grapefrukt och citrus ger ölen en bra fräschör.
Citera
2012-06-16, 16:04
Medlem
Igloons avatar
Var på bolaget innan idag skulle köpa svensk starköl men hitta inte skiten. Men tillslut fan jag den längst in i hörnan med ny förpackning. Varför i helvete bytar man etikett?
Citera
2012-06-16, 17:00
Medlem
Quorthons avatar
Själv köper jag ej mohawk längre. Har för mig att jag kanske gillat en av deras produkter.
Citera
2012-06-16, 17:02
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Drack Mohawk Unfiltered Lager Summer Edition igår och jag måste säga att det är en riktigt bra törstsläckare. Smaken är nyanserad och det finns en tydlig rund beska, inslagen av grapefrukt och citrus ger ölen en bra fräschör.
Jag vet fan inte vad jag tycker om den. Hoppas att den växer på mig, den har ju potential att bli en sommarfavorit. Nu hade jag i och för sig satt i mig gott om humlebeska drycker innan jag drack den senast så den hade ju inte de bästa förutsättningarna rent smaklöksmässigt. Får köpa en flaska nästa gång jag svänger förbi Bolaget och avnjuta den i ensam majestät så att man får en ordentlig smakbild av skiten.
Citera
2012-06-17, 17:00
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Själv köper jag ej mohawk längre. Har för mig att jag kanske gillat en av deras produkter.

Jag har lite samma inställning till Mohawk. Den ofiltrerade lagern var dock inte dum. För övrigt drack jag Oppigårds Summer Pale Ale och Grebbestads Lunator igår, trevliga öl båda två! Har aldrig testat Lunator tidigare men den kändes ju som något man skulle kunna plocka fram till julgodiset, tyckte mig finna lite fikon och dadlar bland smakerna.
Citera
2012-06-17, 17:58
Medlem
Feadogs avatar
Drack lite kul öl igår. Westmalle Tripel (bra men kanske lite väl hög alkoholhalt för en blonde med sina 9,5%. alkoholen slog igenom lite på både doft och smak), La Trappe Blonde (en ganska ordinär blond belgare i klass med Maredsous 6 eller Leffe Blonde), Jädraås King Kong APA (första bekantskapen med Jädraås blev kvällens bästa öl utan tvekan. Fyllig och aromatisk med en massa blommighet, citrus, lätt rostade toner och perfekt avvägd bäska). Drack endel annat också men dessa var de intressantaste ölerna. Kvällens absolut bästa var nog en rom från Ron Zacapa dock, men det är en annan historia.
Citera
2012-06-19, 14:08
Medlem
Någon som har smakat Proud Stronzo Blonde Ale från Stronzo? En polare kom släpande med den från sin lokala Netto och menade att den var något av det bästa han har smakat på länge. Är benägen att hålla med. Riktigt läcker. Tycker det är sällan en ljus öl bjuder på så mycket smak. Lite sådär citrusaktig. Perfekt sommaröl.

För att joina IPA-diskussionen är Nörrebro Bryghus Bombay Pale Ale en rätt trevlig variant nu på sommaren. Bra avvägning mellan humleorgie och lättdrucken. Fruktig.
Senast redigerad av Gorm Den Gamle 2012-06-19 kl. 14:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in