aguilla amtel (vet inte om det är rätt stavat) på 25 cl flaskor som vi köpte i spanien. det e kanske inte den godaste men hör dit, hinner aldrig bli avslaget på grund av att flaskan bara innehåller 3 klunkar och så e det ett gott öl.
Åbro har alltid lyckats med deras öl. Efter att mellanölet försvann så kom Åbro Premium, en vit burk med ett rött band. För o vara folköl så hade det en god o fyllig smak. Även i dag så föredrar jag Åbro av dom svenska ölsorterna, oberoende av alkoholstyrka.
Om det gäller utländsk öl så gäller dom danska sorterna för mig. Och då skall dom vara gjorda i Danmark, dvs inte tillverkade på licens.
Favoriten är en Hof eller vill jag ha starkare så är det Tuborg FF som gäller. Anses av många som en bättre variant av Elefantöl som smakar sprit. Prova FF om Du vill ha en stark öl!
Halå??? Kilkenny!
men ska man absolut ha en pilsner så blir det Simon pils.
Annars så drack jag ett jävla gott "vit öl" i amsterdam också (från belgien) Hoegarden någonting hette det... smakade lite mynta/jenka (!)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!