2012-06-24, 08:44
  #3397
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Nyligen bokat mig ett par lådor från Stone har bokat deras IPA, Pale ale och Levitation ale tänkte höra om det är någon mer jag borde prova när jag ändå är igång?
Gillar det mesta i öl väg utom blask lager och vinäger belgare.

Är det nya kampanjen om att få hem rykande färskbryggt genom Great Brands? Jag tänker själv lägga en order på en låda Ruination IPA.
Citera
2012-06-24, 08:46
  #3398
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Hur köper du dessa öl? vill ha deras ipa

http://www.greatbrands.se/forbokning_stone.html
Citera
2012-06-24, 10:55
  #3399
Medlem
DontRuns avatar
Ruination är ruskigt bra och jag kan rekommendera att beställa via greatbrands sida. Ruskigt färska.
Citera
2012-06-24, 13:23
  #3400
Medlem
Såg att det pratades lite om Napa Smith lite längre bak i tråden, då i synnerhet deras Organic IPA. Drack deras Amber Ale igår som gjorde mig positivt överraskad.

Vill även rekommendera Dead Guy Ale från Rogue samt öl från De Molen.
Citera
2012-06-24, 18:12
  #3401
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Nyligen bokat mig ett par lådor från Stone har bokat deras IPA, Pale ale och Levitation ale tänkte höra om det är någon mer jag borde prova när jag ändå är igång?
Gillar det mesta i öl väg utom blask lager och vinäger belgare.
Deras Dipor och Barelywines är fantastiska.
Citera
2012-06-24, 20:16
  #3402
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Är det nya kampanjen om att få hem rykande färskbryggt genom Great Brands? Jag tänker själv lägga en order på en låda Ruination IPA.
Javisst är det från greatbrands jag bokat.
Fick bli att lägga till en låda Arrogant Bastard med den verkar minst sagt spännande med sina höga betyg.
Citera
2012-06-24, 20:28
  #3403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Vilken typ av öl hade du tänkt dig?
Stout,porter,ale eller någon typ av lager.
Har du något maxpris per styck?

Jag hade tänkt se till att ha ett fint urval ur alla kategorier hemma. Man vet aldrig vad det blir för väder.

Inget maxpris. Jag tjänar bra och besökarna tjänar ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Sierra Nevada har ett antal mycket goda öl. Deras Porter och Stout är riktigt bra. De har en massa andra, finns på Systemet, och också andra sorter som du måste beställa.

Okej, det är noterat i minnesbanken. Tack!
Citera
2012-06-24, 21:53
  #3404
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Jag hade tänkt se till att ha ett fint urval ur alla kategorier hemma. Man vet aldrig vad det blir för väder.

Inget maxpris. Jag tjänar bra och besökarna tjänar ännu bättre.



Okej, det är noterat i minnesbanken. Tack!
om du skulle plocka från t.ex. brill så hade jag därifrån tagit följande:
3 fonteinen - straffe winter (jag vet att det är en faro, men den är så förbannat bra)
mikkeller - nelson sauvignon (en av de bästa öl jag någonsin druckit)
hopping frog - barrel aged boris the crusher
southern tier - choklat imperial stout

de ligger mellan 130-200/flaska, men pengar var ju sekundärt.
dessutom så går alla att beställa som enstyck, alltså inga kollikrav.
sen är brill också väldigt snabba med privatimporter då du är lite sent ute,
ibland kan det ta veckor (hos andra) innan de ens accepterar offerten.

visst, det är väl inte direkt sommaröl, men eftersom ni är "snobbar" så vill ni väl ändå inte sitta och dricka blaskig sommarlager/ale/ipa ändå.

här finns det mer gobitar.
http://www.brill.se/pdf/prislista.pdf
Citera
2012-06-30, 10:24
  #3405
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
om du skulle plocka från t.ex. brill så hade jag därifrån tagit följande:
3 fonteinen - straffe winter (jag vet att det är en faro, men den är så förbannat bra)
mikkeller - nelson sauvignon (en av de bästa öl jag någonsin druckit)
hopping frog - barrel aged boris the crusher
southern tier - choklat imperial stout

de ligger mellan 130-200/flaska, men pengar var ju sekundärt.
dessutom så går alla att beställa som enstyck, alltså inga kollikrav.
sen är brill också väldigt snabba med privatimporter då du är lite sent ute,
ibland kan det ta veckor (hos andra) innan de ens accepterar offerten.

visst, det är väl inte direkt sommaröl, men eftersom ni är "snobbar" så vill ni väl ändå inte sitta och dricka blaskig sommarlager/ale/ipa ändå.

här finns det mer gobitar.
http://www.brill.se/pdf/prislista.pdf

Det där var en mumsig lista
Citera
2012-07-03, 21:33
  #3406
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Nu är det såhär att om knappt 3år fyller jag jämnt (Nej,jag fyller inte 20. Jag är äldre än så.)
Och då har jag tänkt att ha en liten fest med god öl.
Så nu skulle jag vilja ha lite tips på stout och porter som blir riktigt fina på knappt 3års lagring.
Max 100kr/flaska.
Ölen måste gå att köpa genom bolaget.
__________________
Senast redigerad av MonsterMagnus 2012-07-03 kl. 22:04.
Citera
2012-07-03, 21:59
  #3407
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Nu är det såhär att om knappt 3år fyller jag jämnt (Nej,jag fyller inte 20. Jag är äldre än så.)
Och då har jag tänkt att ha en liten fest med god öl.
Så nu skulle jag vilja ha lite tips på stout och porter som blir riktigt fina på knappt 3års lagring.
Max 100kr/flaska.
knappt 3 år? det räcker en bit.
har du black albert så spara dessa, kostade bara 64:-/st senast när jag köpte.
dock så är väl tillgängligheten på dom sådär.
Citera
2012-07-03, 22:07
  #3408
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
knappt 3 år? det räcker en bit.
har du black albert så spara dessa, kostade bara 64:-/st senast när jag köpte.
dock så är väl tillgängligheten på dom sådär.
Tack för tipset!
Ska se om det går att beställa hem några stycken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in