2012-06-21, 14:05
  #3385
Medlem
arnold123s avatar
Appropå DIPA så plockade jag upp några SN Torpedo idag som hade bäst-före-datum i april nästa år! Första gången på länge jag såg så färsk. Annars brukar de vara minst ett halvår gamla...
Citera
2012-06-21, 15:47
  #3386
Medlem
schteeeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Okej den verkar ju ändå vara rätt okej, dessutom finns den där jag brukar handla!

När vi ändå är igång, DIPA och barley wine i systembolagets sortiment? Gillar dessa sorter mycket men även där är utbudet magert, har sökt på hemsidan men kan tänka mig att man missar ett gäng ändå.
Som brutefish skrev så är Nils Oscars barley wine god, nu var det dock några månader sen jag drack den så jag kan inte återkalla exakt hur den smakade. Nu vet jag inte hur lik DIPA är double pale ale (jag är dålig på namn, men jag är en jävel på att dricka öl), men Flying Dog Double Dog Double Pale Ale (nr 89005) kan vara värd att kolla upp. Finns bara som beställning om 24 flaskor, hämtade ut min låda igår som jag delar på med en kollega.
Citera
2012-06-21, 18:37
  #3387
Medlem
Thuures avatar
BrewDog Hardcore IPA är en helt ok DIPA. Finns inte i så många butiker men går att beställa utan kollikrav till alla butiker.
Citera
2012-06-22, 22:06
  #3388
Medlem
gato12s avatar
nu ska det sväras i kyrkan...

på grund av att Bolaget var stängt så fick det bli Urquell i 3.5 varianten och sitter här och tycker nästan att den är godare än starkbiran...

smakar lite mer kola och inte lika fränt på nåt sätt...
__________________
Senast redigerad av gato12 2012-06-22 kl. 22:28.
Citera
2012-06-23, 02:07
  #3389
Medlem
Quorthons avatar
Hardcore är definitivt bäsra dipa som finns på bolagets standardsortiment.
Citera
2012-06-23, 07:01
  #3390
Medlem
Ovcharkas avatar
Sleepy Bulldog Summer Pale Ale (nr 89163) finns numera att köpa, ser jag. Min favorit. Jag blev mycket glad. Sen ser jag att man måste köpa i kolli om 24st, d.v.s. närmare 500 spänn. Då blev jag nedstämd.
Citera
2012-06-23, 14:14
  #3391
Medlem
lugna ner digs avatar
Skrev ett inlägg igår som tydligen inte sparades..

HC dipan har jag druckit en gång men hade ingen aning om att den fanns som beställningsvara. Nils Oscar ska jag med beställa, den verkar ju ganska bra och inte för dyr heller.
Citera
2012-06-23, 19:00
  #3392
Medlem
Hej. Ursäkta om jag är lat och inte orkar traggla mig igenom hela tråden på jakt efter godsakerna.

Men det är så att om två veckor lite drygt så kommer jag att få besök av några riktiga finsmakare. Jag är finsmakare själv också, men jag tänkte imponera lite extra med att fylla upp ölkylen med lite ovanligare förfriskningar och tänkte därmed göra en beställning ur beställningssortimentet på systemköp.

Vad skulle ni ha köpt? Tänkte köpa 5-10 flaskor av kanske 10-15 sorter
Citera
2012-06-23, 22:15
  #3393
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Hej. Ursäkta om jag är lat och inte orkar traggla mig igenom hela tråden på jakt efter godsakerna.

Men det är så att om två veckor lite drygt så kommer jag att få besök av några riktiga finsmakare. Jag är finsmakare själv också, men jag tänkte imponera lite extra med att fylla upp ölkylen med lite ovanligare förfriskningar och tänkte därmed göra en beställning ur beställningssortimentet på systemköp.

Vad skulle ni ha köpt? Tänkte köpa 5-10 flaskor av kanske 10-15 sorter
Vilken typ av öl hade du tänkt dig?
Stout,porter,ale eller någon typ av lager.
Har du något maxpris per styck?
Citera
2012-06-23, 22:59
  #3394
Medlem
abbe101s avatar
Nyligen bokat mig ett par lådor från Stone har bokat deras IPA, Pale ale och Levitation ale tänkte höra om det är någon mer jag borde prova när jag ändå är igång?
Gillar det mesta i öl väg utom blask lager och vinäger belgare.
Citera
2012-06-24, 00:56
  #3395
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Hej. Ursäkta om jag är lat och inte orkar traggla mig igenom hela tråden på jakt efter godsakerna.

Men det är så att om två veckor lite drygt så kommer jag att få besök av några riktiga finsmakare. Jag är finsmakare själv också, men jag tänkte imponera lite extra med att fylla upp ölkylen med lite ovanligare förfriskningar och tänkte därmed göra en beställning ur beställningssortimentet på systemköp.

Vad skulle ni ha köpt? Tänkte köpa 5-10 flaskor av kanske 10-15 sorter

Sierra Nevada har ett antal mycket goda öl. Deras Porter och Stout är riktigt bra. De har en massa andra, finns på Systemet, och också andra sorter som du måste beställa.
Citera
2012-06-24, 03:20
  #3396
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe101
Nyligen bokat mig ett par lådor från Stone har bokat deras IPA, Pale ale och Levitation ale tänkte höra om det är någon mer jag borde prova när jag ändå är igång?
Gillar det mesta i öl väg utom blask lager och vinäger belgare.

Hur köper du dessa öl? vill ha deras ipa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in