2014-11-22, 00:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDevola
Nej, det var ju precis det som inte önskades.

Men Brutefish vet ju vilka punkter han ska trycka på, så det blir väl till att stappla sig iväg till bolaget och inhandla biran ovan.

Kissmeyern smakade som en Bowmore som någon illbatting har kokat bort den mesta alkoholen ifrån och sedan kört i sodastreamern. Om ASR-bärsen är det minsta lik Kissmeyer kommer jag att ägna resten av mitt liv åt att bekämpa sjöröveri, grymhet, orättvisor och rökig öl - och mina efterkommande skall följa mig.

Edit: Det var inte så många systembolag som hade den på lager. Närmsta ligger 14 mil bort. Jag ska lämna rapport, men den kommer inte i brådrasket.
kissmeyeern och ASR är väldigt annorlunda. så lika kommer dom i alla fall inte smaka.
Citera
2014-11-22, 09:25
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
dricker en amager, todd the axe man.
läser på sidan, då jag ser att flera ord är cesurerade med svart färg!

någon annan som upptäckt detta?

Såg det när jag kollade på flaskan på bolaget, det va väl några livsfarliga ord som i den vildaste av fantasier kan relateras till någon form av sport. Så löjligt, men hur va biran då? Amager har gjort några riktigt fina pale ales på sistone, speciellt collab-ölen.
Citera
2014-11-22, 10:21
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Såg det när jag kollade på flaskan på bolaget, det va väl några livsfarliga ord som i den vildaste av fantasier kan relateras till någon form av sport. Så löjligt, men hur va biran då? Amager har gjort några riktigt fina pale ales på sistone, speciellt collab-ölen.

Collab ölen görs bara en gång eller? Vore jävligt synd då deras Shadow IPA var bland de bästa ipor jag druckit
Citera
2014-11-22, 10:37
Medlem
Skugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Collab ölen görs bara en gång eller? Vore jävligt synd då deras Shadow IPA var bland de bästa ipor jag druckit

Jag vet faktiskt inte, men kan gissa att det beror på vilken man pratar om. T.ex. Arctic Sunstone har dom gjort i mer än en omgång i alla fall.

Jag va lite besviken på Shadow Pictures faktiskt, kändes för söt på något vis, men vi kanske drack från olika batcher.
Citera
2014-11-22, 11:17
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
tja...trevlig sitta i soffan hinka öl ipa. men för det priset, absolut inget köp igen.
Citera
2014-11-22, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan

All den senaste collabölen har det bryggts många batcher av.
Citera
2014-11-25, 03:24
Medlem
Quorthons avatar
Lite trist att en av de öl som passar bäst på julbordet, Ayingers dubbelbock, inte säljs i år.
Citera
2014-11-25, 08:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Lite trist att en av de öl som passar bäst på julbordet, Ayingers dubbelbock, inte säljs i år.

Har herrn möjligtvis druckit Kalasjulölen till detta ändamål? Eller Jämtlands? Brukar i min mening vara de bästa matölen
Citera
2014-11-25, 11:03
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Jag vet faktiskt inte, men kan gissa att det beror på vilken man pratar om. T.ex. Arctic Sunstone har dom gjort i mer än en omgång i alla fall.

Jag va lite besviken på Shadow Pictures faktiskt, kändes för söt på något vis, men vi kanske drack från olika batcher.

Håller med angående Shadow Pictures. Den var lite tråkig faktiskt, hade förväntat mig klart mer från den. Jag kände med en slags karamellsötma, något jag inte vill känna i en DIPA. Den såg också riktigt blek och tråkig ut i glaset. Orange Crush däremot gillade jag skarpt.
Citera
2014-11-25, 17:40
Medlem
Vad tycker ni är den bästa Lagern? Har nu druckit Ale i 10år och det börjar kännas som man kan den liksom. Men en god lager e fan svårt att hitta. Är det ofiltrerade man ska leta efter?
Citera
2014-11-25, 17:49
Medlem
Grevelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom
Vad tycker ni är den bästa Lagern? Har nu druckit Ale i 10år och det börjar kännas som man kan den liksom. Men en god lager e fan svårt att hitta. Är det ofiltrerade man ska leta efter?

Då är det dags att ta igen det, Augsburger är ok. Torr med påfallande rivigt bett och kryddig mälta, härlig både i bastu och till husman.
Citera
2014-11-25, 18:29
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme.pom

Lager är ju en minst sagt bred kategori. Finns ju alla färger och former. Många moderna lagers nu från mikrobryggerierna som smakar IPA med något lättare maltkropp, och såklart många mer klassiska men välgjorda pilsnervarianter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in